Vinia_Migdal
Effect_Migdal

5 טיפים שיעזרו לילדיכם לאכול פחות סוכר

ציפי ליבנה – משקל בריא וראש חופשי
מאת: - אחות, ויועצת מוסמכת להתמכרות לסוכר ויוצרת "שיטת היעד", תכנית לגמילה מסוכר שעוזרת לאנשים להשתחרר מהשיעבוד למתוקים ובצקים
מזונות מסוכרים והיפר-מעובדים נמצאים בכל מקום כל הזמן, והם מהונדסים כדי לגרום לנו ולילדינו להמשיך לרצות עוד. היה עדיף בלעדיהם, אבל אנחנו צריכים להיות מציאותיים - בואו נעזור להם לאכול פחות
איך לעזור לילדים לאכול פחות סוכר? צילום: unsplash

איך לעזור לילדים לאכול פחות סוכר? צילום: unsplash

סוכר הוא לא רק "קלוריות ריקות". צריכת סוכר גבוהה קשורה להמון מחלות: מעששת בשיניים, השמנת יתר, וסוכרת מסוג 2 , למחלת כבד שומני (אפילו בבני נוער), סוגי סרטן מסוימים, ואלצהיימר.

עם זאת, ייתכן שלא תרצו להיות ההורים שדורשים מהילד שלכם להימנע לחלוטין מסוכר. חוץ מזה, גם אם כן, אם הילד שלכם נמצא במסגרת כמו בית ספר, זו כנראה משימה בלתי אפשרית.

כמה סוכר זה יותר מדי?

ארגון הבריאות העולמי ממליץ לא לתת בכלל תוספת סוכר עד גיל שנתיים, ולילדים מעל גיל שנתיים ממוצע שלא עולה על 4 כפיות ביום (12 גרם).

ECO_C_Inside

תחשבו על זה – זה פחות ממה שנמצא בדרך כלל בקערה של דגני בוקר לילדים.

למרבה הצער, תרבות המזון של היום נקבעה על ידי תעשיית מזון שדואגת לרווחים שלה יותר מאשר לבריאות של הילדים.

למאמרים נוספים בנושא:

איך הסוכר משפיע על ההתנהגות של הילדים שלנו?

השפעות הסוכר על הפרעות קשב והיפראקטיביות

מה שילדינו אוכלים

למרות הכל, יש הרבה מה לעשות כהורים כדי להוריד את כמות הסוכר שהילדים שלכם אוכלים . אם כל יום הילד אוכל קצת פחות סוכר, זה מסתכם לכמות גדולה לאורך זמן ויכול לעשות הבדל עצום לבריאות שלהם ולהרגשה הכללית.

אז הנה 5 טיפים קלים לכל הורה שרוצה לעזור לילדים לאכול פחות סוכר בלי יותר מדי התנגדות מצידם .

בשורה התחתונה – ככל שילדים אוכלים יותר אוכל אמיתי ופחות מזון מעובד כך הבריאות תישמר טוב יותר .

טיפ 1: בלי ארוחת בוקר מתוקה

מחקרים מראים כי ילדים שאוכלים ארוחת בוקר עתירת סוכר מתקשים להתרכז בבית הספר.

תחליף למשהו מתוק בבוקר יכול להיות פירות.

בפירות יש סיבים ולכן הסוכר שבהם נספג לאט ובכמות קטנה יותר.

אפשר להכין פרוסת לחם מחיטה מלאה עם גבינת שמנת או דייסת שיבולת שועל ולהוסיף דבש.

כאשר אתם אלה שמוסיפים את הסוכר, זה תמיד יהיה פחות מאשר במוצר
קנוי.

אל תפחדו משומנים בריאים ממקור טבעי, תפחדו מהסוכר.

דגני בוקר ממותקים הם הגרועים ביותר .

איך זה נהיה ארוחת בוקר לגיטימית? צילום: pixabay

איך זה נהיה ארוחת בוקר לגיטימית? צילום: pixabay

טיפ 2: מאכלים מתוקים הם ממתק, לא ארוחה

כריך עם ממרח שוקולד לא צריך להיחשב לארוחת עשר אלא לממתק.

תכינו את הסנדוויצ'ים מקמחים מלאים, קמח לבן דומה לסוכר.

תמרחו ממרחים שהם "אוכל אמיתי" בסנדוויץ' לבית הספר כמו חומוס, חמאת בוטנים טבעית או גבינה.

הוסיפו ירקות כמו חסה לכריכים, זה ישמור אותם שבעים יותר במהלך היום.

טיפ 3: הוסיפו פירות וירקות חתוכים לתיק האוכל של ילדכם

אני יודעת, זה קשה לגרום לילדים לאכול ירקות!

תגידו להם שהם לא חייבים לאכול אותם אם הם לא רוצים, אבל זה שם אם כן ירצו, ותתכוונו לזה!

אל תנדנדו להם לאכול אותם, רק תשימו.

גם אם הם לא אוכלים אותם בהתחלה, אם תהיו עקביים תופתעו לטובה תוך זמן קצר.

השתמשו בירקות כיפיים כמו שקיות של גזרונים, מקלות סלרי, מלפפוני בייבי
והפלפלים הקטנים והחמודים האלה.

תהיו מוכנים לזרוק אותם בסוף היום, אבל הילד שלכם כנראה יאכל אותם כשהוא יהיה רעב וזה מה שנשאר בתיק.

זה דורש קצת יותר זמן להכין את התיק אוכל בבוקר אבל ביקורים אצל רופא שיניים ורופאת ילדים לוקח יותר.

ניתן להוסיף עגבניות שרי לצד הכריך צילום pixabay

ניתן להוסיף עגבניות שרי לצד הכריך צילום pixabay

טיפ 4: משקאות ממותקים – OUT!

בשיא הרצינות, זה רעל. הנזק שקולה ומשקאות קלים אחרים עושים לגוף משתווה לעישון סיגריות, וזה כולל מיץ פירות!

הכבד של ילד צעיר לא מסוגל להתמודד עם מבול הסוכר שנכנס לגוף כאשר שותים משקאות ממותקים, וזה גורם לגוף לייצר שומן, שחלקו נשאר בכבד וגורם למחלות לב, תנגודת לאינסולין וסוכרת.

זה הדבר שכדאי להיות פנאטיים לגביו.

תדרשו שלא יוגשו משקאות ממותקים במסיבות ואל תגישו אותם בעצמכם .

טיפ 5: תקנו פחות סוגים של מתוקים וחטיפים, בכמות גדולה יותר

רוב ההורים לא רוצים להיות הבית הזה שאין בו פינוקים בכלל.

למרות זאת, יש הרבה מה לעשות כדי לעזור לילדים לאכול פחות ממתקים
וחטיפים שפוגעים בבריאותם.

רותי אבירי, דיאטנית ילדים שאני מעריצה מאוד, ממליצה לקנות כמות גדולה
יותר של פחות סוגים.

לדוגמא: לבחור 2 סוגים של צ'ופרים בכמות מספקת במקום כמות קטנה של 10 סוגים או טעמים שונים.

ככל שיש מבחר יותר גדול, כך הילדים רוצים לטעום מכולם ואוכלים יותר.

חברות המזון יודעות את זה היטב. זאת הסיבה שממציאים טעם חדש לכל מוצר אחת לכמה זמן.

תעשו בדיוק ההיפך.

חטיפים - עדיף הרבה מאותו סוג מאשר פחות ממגוון של סוגים. צילום: unsplash

חטיפים – עדיף הרבה מאותו סוג מאשר פחות ממגוון של סוגים. צילום: unsplash

אימצתם את הטיפים? עשיתם דבר מדהים למען בריאות הילדים שלכם

הסביבה התזונתית שלנו היום לא ממש בטוחה לילדים. זאת העובדה המצערת.

יש לנו מה לעשות כדי לשנות את זה.

עם קצת מאמץ כולנו יכולים לעשות הרבה כדי לעזור לילדים שלנו לאכול בריא יותר.

אם אהבתם את הטיפים האלה – ספרו לי והעבירו גם לחברים ובני משפחה

צרו קשר עם ציפי ליבנה – משקל בריא וראש חופשי



    * שדות חובה


    השאירו תגובה: