Nadar_Fly
Nadar_Fly

מי אמר שקולה זה רע?

מאת: ד"ר עידן סער (D.A.M), ד"ר לרפואה אלטרנטיבית
זמן קריאה: 3 דקות
אפשר לנקות איתו אסלות, להוריד חלודה ממנעולים ישנים ולהסיר כתמי שמן וגריז מבגדים. ד"ר עידן סער מחזיר למשקה השחור את כבודו האבוד ומספר על כל מה שאפשר לעשות עם קולה, מלבד שתיה
himalayaKrem_IN

• החומר הפעיל בקולה (וגם במשקאות המוגזים האחרים) הוא חומצה זרחתית, שה- pH שלה הוא 2.8. שימו מסמר בתוך קולה והוא יתמוסס תוך 4 ימים.

• חומצה זרחתית פוגעת ביכולת הגוף להשתמש בסידן, דבר הגורם לבריחת סידן ו/או לריכוך העצמות והשיניים.

• פחית משקה מוגז שאינו דיאט מכילה בממוצע 10 כפיות סוכר, 150 קלוריות, 30-55 מ"ג קפאין וכמויות של צבעי מאכל וסולפיטים (מלחים של חומצה גופריתית).

• מחקר שפורסם ביוני 2004 טוען שנשים אשר שותות לפחות פחית אחת ביום של משקה מוגז שאינו דיאט, מעלות ב-85% את סיכוייהן לחלות בסוכרת לעומת נשים השותות פחות מפחית אחת ביום.

• מרבית המחקרים החדשים מראים שמשקאות דיאט (ובמיוחד אלה המומתקים ע"י אספרטם) מזיקים לבריאות יותר מאשר המשקאות הקלים שאינם דיאט, ובעקיפין אף גורמים ליותר השמנה (ההסבר לכך קצת מורכב, אך בתמצית, משקאות הדיאט גורמים לנו לרצות לאכול יותר פחמימות, שהן הגורם העיקרי להשמנה).

• משקאות מוגזים פוגעים בשכבת האמייל המגינה על השיניים. המזיקים ביותר לאמייל הם דווקא המשקאות שאינם קולה, כולל תה קר מוגז בפחיות. הסיבה לכך הן בעיקר חומצות שונות (חומצה מלית, חומצה טרטרית ואחרות) שמוסיפים לאותם משקאות.

• לאספרטם, שהוא הממתיק הנפוץ במשקאות הדיאט (ומופיע גם בשמות מסחריים אחרים כמו NutraSweet ועוד), יש כ- 92 השפעות לוואי שונות כולל סרטן במוח, מומי לידה, סוכרת, הפרעות רגשיות והתקפי אפילפסיה. בנוסף לכך, כאשר אספרטם מאוכסן בטמפרטורה העולה על 30 מעלות צלזיוס הוא הופך למתנול שהופך לפורמלדהיד ולרעל הנמצא בנמלים מסוג "נמלי אש" – חומרים הידועים כמסרטנים. עודף מתנול בגוף הוא למעשה גזר דין מוות.

• במקרים רבים גורם האספרטם לתופעות של ניוון שרירים הדומות לאלה של מחלת טרשת נפוצה (MS) הכוללות בעיות ראיה, שמיעה ותנועה. אצל אלה שהפסיקו לשתות משקאות דיאט חלה הטבה משמעותית במצבם.

• תופעות הדומות לאלה של מחלת הזאבת אובחנו אצל אנשים אשר נהגו לשתות דיאט קולה ודיאט פפסי. אצל אלה שהפסיקו לשתות משקאות אלה נעלמו תופעות המחלה.

• האספרטם מסוכן במיוחד לחולי סוכרת, ובמקרים רבים של בעיית התנתקות הרשתית בעין (וגם בעיות עיניים אחרות), הגורם לכך הוא האספרטם, כמו גם לתופעות אחרות אצל חולים אלה כמו אובדן זיכרון, התכווצויות, התקפי חרדה, כעס ואלימות.

• אחוז גבוה (לפחות מקור אחד טוען שכ-95%) מהמשקאות המוגזים מכילים קפאין. כמויות יתר של קפאין יכולות לגרום לבעיות שינה, לחץ דם גבוה, אי סדירות הדופק, עליה ברמת הכולסטרול בדם, חסר בויטמינים ומינרלים, גושים בחזה, מומי לידה ויתכן אף מספר סוגים של סרטן.

• בממוצע שותה כל נער בארה"ב 3 פחיות או יותר של משקה מוגז ביום. 10% מהנערים שותים כל יום 7 פחיות או יותר של משקה מוגז (הנערות שותות קצת פחות). המשקאות הקלים נחשבים כיום בארה"ב כאחד מהגורמים העיקריים לבעיות הבריאות הנפוצות שם (בישראל זה הולך ונעשה דומה למה שקורה בארה"ב).

• המשקאות הקלים אינם מרווים את תאי הגוף אלא להיפך. הגוף צריך לגייס מתוכו גם מים וגם מינרלים שונים ההולכים לאיבוד בתהליך ניטרול החומצות והפרשתן החוצה. ולא סתם הכריז לפני מספר שנים חוקר אמריקאי מפורסם ש "האמריקאים אמנם שותים המון, אך תאי גופם צמאים במרבית הזמן". צמאון כרוני של התאים (או במילים אחרות – מצב מתמשך של התייבשות חלקית) הוא מצב נפוץ היום אצל מיליוני אנשים והוא אחד הגורמים העיקריים לחלק גדול מהמחלות הנפוצות כמו לחץ דם גבוה, כולסטרול גבוה, סוכרת סוג 2, אסטמה, אלרגיות שונות, חלק מהמחלות הנחשבות כאוטואימוניות ועוד.

והנה כמה טיפים נוספים לגבי אחדות מ"סגולותיה" של הקולה:

1. במדינות רבות בארה"ב סיירת הכבישים מחזיקה שני גלונים של קולה במשאית כדי לשטוף את הכביש מסימני דם אחרי תאונות דרכים (לא עלינו).

2. ניתן לשים סטייק גדול בתוך קערית עם קולה והסטייק יעלם תוך יומיים.

3. כדי לנקות שירותים: שפכו פחית קולה לתוך השירותים ותנו לו לעמוד שעה אחת. אחרי שעה הורידו את המים. החומצה בקולה מסירה את כל הכתמים מהשירותים.

4. כדי לנקות חלודה מבטריה של מכונית: שפכו פחית קולה על הטרמינלים של הבטריות כדי להמיס את כל החלודה.

5. כדי לשחרר מנעול חלוד: ניגוב המנעול במטלית ספוגה בקולה ישחרר את החלודה.

6. כדי להסיר שמן (וגריז) מבגדים: רוקנו פחית של קולה לתוך ערימת בגדים מוכתמים בשמן, הכניסו למכונת כביסה וכבסו כרגיל. הקולה תעזור לשחרר את השמן.

אז מה עושים?

מי שדואג לפרנסה שלנו (המטפלים), מוזמן להמשיך לשתות כמה שיותר מהמשקאות הנ"ל. באותה הזדמנות אתם גם מפרנסים את חברות המשקאות, חברות הכימיקלים וחברות התרופות (ורופאים, ואחיות, ובתי-חולים, ובתי מרקחת, וחברות פרסום וכו' וכו') וכך מונעים פיטורים של אלפי עובדים…

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו