Loren_Migdal
Eat12_Migdal

תפסיקו לזרוק את גבעולי הברוקולי! הם טובים למיקרוביום

על פי חוקרים מהאוניברסיטה העברית, ברוקולי משפיע לטובה על חיידקי המעי ומשפר חילוף חומרים של שומן וגלוקוז. יתרונות ייחודים יש הן לתפרחת והן לגבעולים, אותם פחות מקובל לצרוך.
לא לזרוק את גבעולי הברוקולי

לא לזרוק את גבעולי הברוקולי

ברוקולי הוא אחד מהירקות הבריאים והמזינים ביותר. תכונותיו האנטי דלקתיות והשפעותיו המיטיבות על בריאותנו ידועות מזה שנים.

כעת, מגלים חוקרים מהפקולטה לחקלאות באוניברסיטה העברית, כי לברוקולי יתרונות משמעותיים נוספים, שלא היו ידועים עד כה.

החוקרים – פרופסור זכריה מדר וגיל זנדני, בדקו את הקשר בין ברוקולי לאוכלוסיית החיידקים במעי (מיקרוביום) ולחילוף החומרים של שומן וגלוקוז.

ECO_3_250

הם מצאו כי על כולם משפיע הברוקולי באופן משמעותי וחיובי!

"זהו אחד המחקרים היחידים בעולם שבודק את הברוקולי בהקשר זה", אומר פרופ' מדר. לכן זוהי תגלית חשובה ומשמעותית.

צריכים עוד סיבות לאכול ברוקולי? קראו כאן:

מזון העל המופלא שתמצאו אצל כל ירקן ובזול

ברוקולי: מהם יתרונותיו ומתי כדאי דווקא להמנע 

אקסטרה ברוקולי: מיץ ברוקולי הכי בריא שיש

אז למה חשוב לאכול גם את הגבעול?

במחקר נבדקה השפעת צריכת תפרחת ברוקולי והשפעת צריכת גבעולי ברוקולי.

הניסוי כלל 3 קבוצות: קבוצת ביקורת, קבוצה שקיבלה תוספת של תפרחת ברוקולי וקבוצה שקיבלה תוספת של גבעולי ברוקולי.

הן הצריכה של התפרחת והן של הגבעולים – השפיעו על אוכלוסיית חיידקי המעי.

אצל הקבוצה שצרכה גבעולי ברוקולי נצפו:

 

 

ברוקולי - כמה חבל שחותכים את הגבעול

ברוקולי – כמה חבל שחותכים את הגבעול

בקבוצה שצרכה תפרחת ברוקולי – נצפתה ירידה בכמות חיידקי המעי מזן Mucispirillum schaedleri, שקשור לאגירת שומן בגוף. גם רמת השומנים בדם (טריגליצרידים) ירדה.

בשתי קבוצות הניסוי, חל שיפור באנזימי הכבד ובמדדי הדלקת שנבדקו.

פרופ' מדר מסכם כי למחקר חשיבות רבה, וכי תוצאותיו מעודדות שיווק ואכילה גם של גבעולי הברוקולי, אותם פחות מקובל לשווק ולצרוך.

השאירו תגובה: