Nadar_Fly
Nadar_Fly

מנגולד, חסה או אולי תרד? באילו עלים ירוקים כדאי לבחור ומדוע?

מאת: - הוצאת ספרי הבריאות הגדולה בישראל
איזה עלים הם מקור מצוין לחומצה פולית? ואיזה עלים מסייעים למניעת התפתחות תאים סרטניים? כל היתרונות של העלים הירוקים השונים

באילו עלים ירוקים כדאי לבחור ומדוע? צילום: unsplash

Sunrider_Article

אלה הם העלים הירוקים הפופולאריים ביותר שתוכלו להשתמש בהם להכנת שייקים ירוקים, מתוך הספר "10 ימים של ניקוי רעלים באמצעות שייקים ירוקים":

ארוגולה (רוקט)

עלי ארוגולה הם מקור מצוין לחומצה פולית ולוויטמינים A, C ו-K, ובנוסף, הם תורמים לבריאות העצמות והמוח. יש להם טעם מפולפל מעט.

עלי סלק

עלי סלק הם העלים שיוצאים מחלקו העליון של הסלק. הם עשירים בוויטמין K, משפרים את הראייה, מסייעים למניעת אלצהיימר ומחזקים את המערכת החיסונית.

בוק צ'וי

בוק צ'וי הוא כרוב סיני שעליו פריכים וטעמו מעודן. הוא מלא ויטמין A, ויטמין C, סידן ונוגדי חמצון.

מנגולד

מנגולד הוא ירק עלי ירוק בעל גבעולים ועורקי עלה אדומים. יש לו טעם דומה לסלק ומרקמו עדין. הוא ידוע כמסייע למניעת סרטן והוא טוב לניקוי מערכת העיכול.

עלי קולארד

עלי קולארד הם עלים ירוקים שדומים בהרכבם התזונתי לעלי קייל, אך מתאפיינים במרקם פריך יותר ובטעם חזק יותר. הם נקשרים לחומצות המרה במערכת העיכול, מה שהופך אותם למצטיינים במיוחד בהורדת הכולסטרול.

עלי שן הארי

עלי שן הארי נראים כמו עשבים שוטים שגדלו בין עלי הדשא המטופחים, אבל הם מקור נהדר לוויטמינים A ו-K. הם תורמים לתהליך העיכול ומסייעים במקרה של עצירות, שכן הם פועלים כחומר משלשל טבעי.

קייל

לקייל יש עלים קלילים בעלי קצוות מחוספסים, שמכילים שפע של ויטמינים כמו A, C ו-K. עלי הקייל מקטינים את הסיכון לסרטן בלוטת הערמונית, השחלות, השד, המעי הגס ושלפוחית השתן.

חסה

החסה היא ירק פופולארי ששימש מרכיב בסלט כבר בתקופת המצרים הקדמונים. היא מכילה ויטמינים וחומצות אמיניות חיוניות. הקפידו לאכול חסה בעלת עלים ירוקים כהים, שכן זנים אלה עשירים יותר ברכיבים תזונתיים בריאים. חסה ערבית, במיוחד, מכילה ריכוז גבוה של הוויטמינים C, K ו-A והיא מקור טוב גם לחומצה פולית.

מומלץ לבחור בחסה בעלת עלים ירוקים כהים. צילום: unsplash

מומלץ לבחור בחסה בעלת עלים ירוקים כהים. צילום: unsplash

עלי חרדל

לעלי החרדל יש טעם חריף מעט והם יעילים בהורדת הכולסטרול. כמו כן, הם מכילים מינון בריא של ריבופלאבין, ניאצין, מגנזיום וברזל. עלי חרדל עשירים גם ברכיבים תזונתיים צמחיים בעלי תכונות נוגדות מחלות.

פטרוזיליה

עלי הפטרוזיליה הם מקור עשיר לנוגדי חמצון, מינרלים, ויטמינים וסיבים תזונתיים וידועים כמסייעים לעיכוב תהליכי ההזדקנות ולוויסות רמת הסוכר בדם.

תרד

תרד הוא הירק העלי האהוב ביותר. יש לו טעם מעודן והוא אינו מריר כמו ירקות עליים אחרים. עליו הירוקים-כהים מכילים שפע של חומצות שומן מסוג אומגה-3, סידן, מגנזיום וויטמינים כמו A, C, E ו-K. כשרוב האנשים מתחילים לשתות שייקים ירוקים, הם מעדיפים לנסות תחילה את התרד!

עלי לפת

עלי לפת טעימים מאוד, אף שהם מרירים מעט. יש להם יתרונות בריאותיים רבים, אבל התכונה הייחודית להם היא יכולתם להילחם בהתפתחותם של תאים סרטניים.

מתחילים לשתות שייק ירוק? תרד יכול להתאים מאוד. צילום: unsplash

מתחילים לשתות שייק ירוק? תרד יכול להתאים מאוד. צילום: unsplash

עוד על שייקים ירוקים וניקוי רעלים:

שייקים ירוקים – מנה גדושה של נוגדי חמצון

ויקטוריה בוטנקו חושפת את סודות הריפוי של השייקים הירוקים

מתכונים נבחרים לשייקים ירוקים

עלים ירוקים בעלי טעם מעודן:

עלים ירוקים בעלי טעם מודגש:

צרו קשר עם הוצאת פוקוס בע"מ



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו