Eat12_Migdal
ECO_C_Migdal

לרגל חג החירות: טעים להכיר את עדית רומנו, ממייסדי חוות החופש

לכבוד חג החירות, אנו שמחים לארח במדור את עדית רומנו - מייסדת משותפת של חוות החופש - מרכז חינוכי חוויתי לחיבור בין בני אדם לבעלי חיים שניצלו מתעשיות המזון ומקלט שיקומי לבעלי חיים מהתעשייה
עדית רומנו - טעים להכיר

עדית רומנו - טעים להכיר

עדית רומנו  מזכירה לנו שהחירות היא זכות בסיסית ולא רק שלנו. היא יוצאת כנגד האכזריות הבלתי נתפסת כלפי בעלי החיים, וכנגד חוסר ההיגיון וחוסר הצדק שבאכילת בעלי חיים, חלב וביצים.

למדורים קודמים של "טעים להכיר":

חלוצת הקולינריה הטבעונית –אורי שביט 

השף והנטורופת צחי בוקששתר

ECO_C_Inside

גורו הבריאות והתזונה – מיכל צפיר

המאכל שאת הכי אוהבת לאכול?

טורטיה מקמח כוסמין עם ממרח קשיו ושקדים ביתי, עגבניות שרי, רוקט, בזיליקום, בצל ירוק וזיתי קלמטה.

זה מאכל מאד טעים, משביע במידה הנכונה ומזין. זו גם מנה שקל ונוח לקחת איתי לימים ארוכים בחווה.

מה האוכל המושלם לשבת בבוקר?

שולחן משפחתי עם סלט ירקות עשיר, "גבינות" קשיו ושקדים שונות, ממרח טחינה ביתי, בבאגנוש ביתי, סלט אבוקדו, סלט טופו, או מקושקשת טופו, לחמים, טוסטים עם מוצרלה מקשיו וקרקרים בריאותיים שונים.

תארי את ארוחת הבוקר הממוצעת שלך

כמה סוגי פירות העונה עם אגוזים מכמה סוגים.

איזה מיתוס הכי גדול על תזונה את מכירה?

מיתוס שצריך לנפץ: "צריך חלב בשביל סידן, צריך בשר וביצים בשביל חלבון".

היום אנחנו כבר יודעים שניתן לצרוך סידן וחלבון גם מהצומח ומקטניות ומיתוסים כאלה שייכים להיסטוריה וצריכים להיעלם מהעולם.

עדית רומנו

עדית רומנו

איזה מאכל מעלה לך הכי הרבה זיכרונות?

אין לי זיכרון ילדות ממאכל מסוים, אבל כשאני מנסה לחשוב מה בכל זאת מעלה בי זכרונות אלו הדובשניות שהיו בארון של סבתי במושב.

מה בחיים, אבל בחיים לא תאכלי?

לעולם יותר לא אכניס לגופי כל מאכל שמיוצר מגופם של בעלי החיים. לא בשר, לא חלב, לא ביצים.

אני מצטערת על כל יום ועל כל ארוחה שבהם פגעתי ביצורים חפים מפשע אלו, הזקתי לבריאות שלי ותרמתי לדריסת הרגל ההרסנית על כדור הארץ.

למעשה, ביום שגיליתי בהרצאה של גארי יורופסקי, בה נתקלתי במקרה באינטרנט, את ההשלכות הבלתי נתפסות של תעשיית המזונות מן החי, ברמה הבריאותית, ברמה האקולוגית ויותר מכל ברמה המוסרית – האכזריות הבלתי נתפסת כלפי בעלי החיים, השתנו הרבה מאד דברים בחיי.

הייתי בהלם מחוסר ההיגיון וחוסר הצדק שבאכילת בעלי חיים, חלב וביצים. הסיפוק והתגמול שיש באכילת מזון צמחי בלבד הוא ענק והעושר והגיוון מאד מפתיעים לטובה.

איזה אוכל תיקחי איתך ליום ארוך ולא צפוי?

הימים בהם אני בחוות החופש הם ימים ארוכים ועמוסים. אצטייד בירקות טריים, פירות ואגוזים וטורטיות עם ירקות וממרח אגוזים ביתי כי זה גם מזון שלא דורש כלי אוכל וקל לאכילה גם במקום כמו החווה, משביע אבל לא מכביד.

מה החטא האהוב עליך?

שוקולד פררו טבעוני שאני מכינה בבית וכנאפה טבעוני ביתי עם "גבינת" קשיו שאני מבשלת לבד בבית.

במי לבחור, דיאטנית קלינית או נטורופתית?

אני לא יודעת לומר, אבל הייתי בוחרת רק בכזו שמסוגלת להדריך וללמד על אורח חיים טבעי לחלוטין, ללא מוצרים מעובדים, ממתיקים מלאכותיים וללא תזונה מבעלי חיים.

כזו שמבינה ומלמדת שנועדנו לאכול מהטבע העשיר – פירות, ירקות, דגנים, קטניות, אגוזים וגרעינים ולהפוך כל ארוחה למזינה, עשירה, חגיגית ושמחה.

כזו שמבינה שהגוף שלנו יודע לרפא את עצמו הכי טוב כשמערכת העיכול והמערכת החיסונית מאפשרים לו את זה.

הייתי הולכת למי שתסייע לי לחזור לחוכמת הגוף הבסיסית הטבעית ולהחזיר את יכולות הגוף להיות הכי חזק, מחוסן וכשצריך גם המרפא של עצמו.

עדית רומנו

עדית רומנו

מה דעתך על המשפט: "זה לא מה שאת אוכלת אלא מה שאוכל אותך?"

זה משפט מאד יפה, אני מאד מתחברת למשפט: אתה זה מה שאתה אוכל.

אני מאמינה שאין משהו שמנהל יחסים יותר אינטימיים עם הגוף שלנו מאשר אוכל, הרי אוכל הופך להיות הגוף שלנו עצמו- הופך להיות חלק מהתאים שלנו.

לכן אני מציעה להשתמש במתנה ענקית שקיבלנו כשנולדנו והיא החושים שלנו – להקשיב פנימה לחושים ולא החוצה לפרסומות ולחשוב מה באמת מושך אותנו: פרי בשל? ירק עסיסי?

אני חושבת שאף אחד לא יבחר לקחת חלק בתהליך שעוברת התעשייה של המזון מבעלי החיים, כי אף אחד מהחושים שלנו לא היה מוכן להשתתף בתהליך ההכנה שלהם.

המתכון המנצח של עדית – עוגת בננות ב-5 דקות

לא תוכלו להפסיק לנשנש…

מצרכים

4 בננות בשלות מאד מעוכות במזלג

2 כוסות קמח מלא 70% או כוסמין 70%

כמעט כוס סוכר חום אורגני/ דמררה

חצי כוס שמן ענבים

2 כפיות אבקת אפייה (עדיף ללא אלומיניום)

נטיפי שוקולד מריר

אגוזים שבורים למיניהם (לא חובה, רק אם אוהבים)

אופן ההכנה

לחמם תנור ל 180 מעלות.

למעוך את הבננות בקערה, להוסיף את כל מרכיבי העוגה חוץ מנטיפי השוקולד והאגוזים.

לאחר שהעיסה אחידה, להוסיף בנדיבות ובהתאם לאהבת השוקולד בבית את הנטיפים והאגוזים לעיסה.

להכניס לתבנית מלבנית (תבנית אינגליש קייק) חצי מהכמות.

אני מכינה את כל הכמות ואופה כמה תבניות קטנות מקרטון כי אני תמיד מחלקת למשפחה המורחבת וחברים שממש מחכים לטעימת העוגה שלהם.

אחרי כחצי שעה לבדוק עם קיסם.

אם יוצא יבש ,לכבות את התנור ולפתוח מעט את הדלת.

אחרי כרבע שעה להוציא לגמרי את העוגה מהתנור ולתת לה להתקרר.

כשמתקררת לפזר אבקת סוכר בנדיבות.

בתאבון!

למתכון נוסף של עדית רומנו: לזניה טבעונית

השאירו תגובה: