11_flyL

Powered by WP Bannerize

ecosapp_CU_R

Powered by WP Bannerize

הריון בריא ומאוזן: על פילאטיס ותזונה נכונה בהריון

מאת: איילת נוימן זיו M.Sc
אם את בהריון ומחפשת פעילות גופנית שמתאימה למצבך ותסייע לך גם בלידה - כדאי שתחשבי על פילאטיס
אישה בהריון מתאמנת

תמונה: rf123

הריון מביא שינויים רבים לחייה של כל אישה – שינויים בתאבון ובתזונה, שינויים בגוף וביציבה, מצבי רוח משתנים, כאבים באזורים שונים ועוד. פילאטיס הוא אימון גופני שמותאם במיוחד לתקופת ההריון ולתקופה שלאחר הלידה. פילאטיס משפר מאד את תפקוד הגוף במהלך ההריון ולאחריו, והופך את חוויית ההריון לנעימה, בריאה וקלה. פילאטיס בשילוב עם תזונה נכונה, מסייע בשמירה על הבריאות הכללית, היציבה, חוזק השרירים, המצב הנפשי וכמובן – החזרה לשגרה טובה ומהירה לאחר הלידה.

 

פילאטיס – אימון גופני שמתאים להריון

פילאטיס היא שיטת אימון גופני מתונה, שכוללת סדרות של תרגילים לחיזוק שרירים, גמישות, שיפור יציבה, הגברת קואורדינציה, ריכוז, נשימה וכושר גופני.

אחד החששות של נשים בהריון הוא מפני הפרעה של אימון ספורטיבי למהלך התקין של ההריון או מפני פגיעה בעובר, ירידת מים, לידה מוקדמת או הפחתת משקל העובר. מחקרים מראים כי בשעת התעמלות ואימון גופני מתון במהלך ההריון, לא נשקפת סכנה לעובר. כמו כן, לא נמצאו עדויות לכך שפעילות גופנית עלולה לגרום ללידה מוקדמת או הפחתת משקל העובר. לעומת זאת המחקרים מראים על יתרונות רבים לנשים המתאמנות בפילאטיס במהלך ההריון וממשיכות את האימון גם לאחריו. מדריכות מוסמכות של פילאטיס לתקופת ההריון עברו הכשרה מעמיקה לצורך התאמת האימון לנשים בהריון, כך שהן יודעות להתאים את האימון לשינויים החלים בגוף ולצורכי הגוף במהלך ההריון, לקראת הלידה ובמהלך שיקום הגוף לאחר הלידה.

מהם היתרונות של אימון בפילאטיס במהלך הריון ואחריו?

פילאטיס הינה שיטת אימון שיקומית שמטרתה בין היתר להביא את הגוף למצב של איזון שרירים, שמירה על כוח, גמישות, נשימה יעילה ויציבה. לאימון בתקופת ההריון יש יתרונות רבים, במיוחד עבור נשים בהריון. אימון קבוע בפילאטיס במהלך ההריון מסייע לשחרר את הגוף מדפוסי יציבה לקויים באמצעות עבודה פנימית ואימון של השרירים המייצבים. גופן של נשים שהתאמנו בפילאטיס במהלך ההריון חוזר לתפקוד מהיר יותר לאחר לידה. פילאטיס מסייע בנוסף גם בתהליכים הבאים:

 

מתי כדאי להמשיך להתאמן לאחר הלידה?

לידה מערבת מאמץ משמעותי מאד, ולאחריה חשוב לשהות במנוחה ובמשכב לידה של כששה שבועות או שמונה שבועות לאחר ניתוח קיסרי. לאחר תקופה זו מומלץ להיוועץ ברופא/ה המלווה את ההריון, ולשוב באופן הדרגתי ומבוקר לאימונים.

 

ועוד כמה דגשים חשובים על פילאטיס, הריון ותזונה

 

איילת נוימן זיו M.Sc היא מדריכת פילאטיס בכירה ומנהלת סטודיו לפילאטיס שמים וארץ. איילת עובדת בשיתוף פעולה עם אורתופדים, נוירולוגים ופיזיותרפיסטים, מרצה על פילאטיס בכנסים מקצועיים ומלמדת קורס מדריכי פילאטיס – מזרון ומכשירים.

השאירו תגובה: