Nadar_Fly
bari14_Fly

המדד הנסתר לשיפור הפרעת קשב

מאת: - מומחיות רחבה ומוצרים ושירותים באיכות הגבוהה ביותר, בשקיפות, בהוגנות ובאהבה
כולם כבר שמעו שאומגה 3 עוזרת להפרעת קשב. אך האם זה "עבד" לכם? מחקר משנת 2020 בדק ומצא.
bari14_HP
bari14_Fly
bari14_Corner
bari14_Mob
bari14_In
Sunrider_Mob
Sunrider_Article
Sunrider_HP
Sunrider_Fly
Sunrider_Corner

מה קורה במחקרים

המון מחקרים בעולם נערכו עד היום על הקשר בין תיסוף אומגה 3 להפרעת קשב אצל ילדים והתוצאות שהתקבלו היו בלתי אחידות- לפעמים השפעה משמעותית ביותר ולפעמים קשר חלש בין תיסוף אומגה 3 לבין שיפור בקשב או בקוגניציה. מאידך עדויות אינספור ורמזים מחקריים עבים מראים כבר כמה עשורים שיש קשר בין מחסור באומגה 3 לירידה בקשב או בקוגניציה. חוסר האחידות הזה "שיגע" את החוקרים והם החליטו לבצע סקירת מחקרים (מטא-אנליזה) חדשה בשנת 2020, בה בדקו איזה מידע אחיד ניתן להסיק. התוצאות שוב נראו בלתי אחידות אך התגלה דבר מפתיע: 4 מחקרים מצאו השפעה חיובית משמעותית ואחידה! אז מה היה שונה ביניהם לבין שאר המחקרים? כאן נכנס למשוואה מדד שעד היום נחבא אל הכלים, אך מעת שהוכנס למשוואה ההיגיון נראה לגמרי אחרת.

 

אומגה 3 והפרעות קשב וריכוז – יש מה שכדאי לדעת

 

מהו המדד הסודי?

באותם 4 מחקרים משמעותיים הוכנס המרכיב הסודי לניבוי אפקטיביות של אומגה 3 בהפרעות קשב והוא – אינדקס אומגה 3. ברוב המוחלט של המחקרים שנעשו עד היום לא נלקחו בחשבון סדרה של נתוני בסיס שתורמים לחוסר האחידות כגון משקל הגוף של כל נבדק, מצבו הבריאותי או הרכב החומר הפעיל בתוסף. מדד אינדקס אומגה 3 פשוט בודק את רמת האומגה 3 הפעילה בגוף (EPA ו DHA) וכך "עוקף" את כל אותם נתונים שצריך לקחת בחשבון כדי להשוות בין נחקרים וקבוצות מחקר. ואכן הדבר נכון גם בחיים שמחוץ למעבדות המחקר- אינדקס אומגה 3 משמש כיום יותר ויותר לניבוי מחלות הקשורות למחסור באומגה 3 ואף לניבוי סיכויי ההצלחה של טיפול באמצעות אומגה 3.

 

מה התגלה?

הסקירה החדשה של 2020 הסתייעה באותם מחקרים שמדדו אינדקס אומגה 3 ומצאה תאימות סטטיסטית מפתיעה: מחקרים בהם נצפתה השפעה חיובית על הקוגניציה היו אלה אשר בהם האינדקס בקבוצת הניסוי (לא הפלצבו) לאחר התיסוף עלה באופן משמעותי מעל ל 6%. כלומר, אצל נבדקים שהתחילו את הניסוי במדדים נמוכים הן של אינדקס אומגה 3 והן של קוגניציה, ואשר הצליחו במהלך הניסוי להעלות בעזרת תיסוף מעל לרף ה 6% אינדקס אומגה, הושג גם שיפור משמעותי בקוגניציה. לעומת זאת אצל נבדקים עם אינדקס אומגה 3 גבוה מתחילת המחקר פשוט לא נמצאה השפעה מיוחדת על הקוגניציה.

 

במובן זה ניתן להתייחס למדד אינדקס אומגה 3 כמדד לניבוי הצלחת הטיפול באומגה 3 בכל הקשור במדדי קוגניציה, לדוגמה תסמינים שונים של הפרעות קשב.

 

 

אומגה 3

אומגה 3| צילום: pixabay

 

 

עוד כתבות על הפרעות קשב וריכוז

דברים שלא מספרים לכם על תרופות

הפרעת קשב – חלופה לתרופות

 

אומגה 3 חיונית בהתמודדות עם בעיות קשב וריכוז

לסיכום

לפי דברי החוקרים סקירה זו מביאה עדויות מבוססות לכך שניתן להשיג שיפור משמעותי במדדי קוגניציה כתוצאה מתיסוף של אומגה 3, כל עוד משיגים עליה משמעותית באינדקס (לפחות מעל 6%) אצל ילדים ובני נוער. במחקר יחיד אחר אשר נערך בארץ במרכז הרפואי זיו בצפת נמצא כי סף אינדקס אומגה 3 להשפעה על קשב וריכוז אצל ילדים ובני נוער עומד על 10%. על כן מוקדם לקבוע סף ניבוי קבוע, אולם ניתן להסיק כי לסובלים ממחסור באומגה 3 (בעלי מדד אינדקס הנמוך מ 6%) יש סיכוי גבוה יחסית לראות תועלת בתיסוף אומגה 3 בתנאי שהתיסוף יהיה אפקטיבי להעלאת האינדקס.

 

המלצות

לפיכך ניסחנו באומגה גליל שתי המלצות מרכזיות:

 

באומגה גליל נשמח לסייע בהתאמת המינון של תוסף אומגה 3 באופן אישי ללא עלות, וכן להציע בדיקת אינדקס אומגה 3.

 

 

 

שימו לב- מתנה מיוחדת לגולשי איטוול: 50 ₪ מתנה בהזמנת ערכה ביתית לבדיקת אינדקס אומגה 3.

הזמינו כאן עם קוד קופון omega3index

*המתנה תוענק במעמד מסירת התוצאות ללקוח, למזמיני בדיקה עד 31.01.21.

 

* Inge S.M. van der Wurff 1, Barbara J. Meyer 2 and Renate H.M. de Groot. Published: 12 October 202

צרו קשר עם אומגה 3 גליל



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו