supherb_Fly
Laisha_Fly

הפרעת קשב - חלופות לתרופות: משולש הזהב

מאת: - מומחיות רחבה ומוצרים ושירותים באיכות הגבוהה ביותר, בשקיפות, בהוגנות ובאהבה
דורון מרגלית, מטפל בהבעה ויצירה, מסביר על המשולש המנצח. מאת: אומגה גליל, הבית הישראלי לאומגה 3 שהוקם בעקבות סיפור החלמה אמיתי מהגליל, מציע מומחיות הרחבה ביותר בתחום, עם מוצרים בשקיפות מלאה וסיפורי הצלחה בתחום הפרעת הקשב.
Thymoquin_Corner
Thymoquin_HP
Thymoquin_Fly
Thymoquin_In
Thymoquin_Mob
supherb_IN
supherb_Mob
supherb_HP
supherb_Fly
supherb_corner

מי אני ומה זה משולש הזהב?

שמי דורון מרגלית בוגר תואר שני בטיפול באמצעות הבעה ויצירה, קב"ן במילואים ורץ למרחקים ארוכים. אני בן 52, נשוי ללילך ואב לשלושה בני נוער, עוסק בטיפול ופסיכותרפיה כבר 20 שנה ומתמחה כיום בטיפול בהפרעות חרדה ופוסט טראומה. מעולם לא אובחנתי, יחד עם זאת להערכתי מתמודד מגיל צעיר עם הפרעות קשב וריכוז קלות, ונעזר כיום במשולש הזהב לשיפור הביצועים בעבודה ובספורט, וכך גם בני משפחתי, כל אחד בתחומו.

כאיש מקצוע בתחום בריאות הנפש חונכתי לתפיסת טיפול רפואית/פסיכיאטרית, עד אשר גיליתי עולם תוכן חדש לחלוטין העוסק בהזנה וריפוי של המוח באמצעות אוכל מגוון, כחלופה ממשית לתרופות. הבנתי שבעיות נוירופסיכיאטריות רבות נגרמות בגלל עודף או חוסר במרכיבי תזונה בסיסים החיוניים למערכת העצבים בכלל ולמוח בפרט. בהעדרם של מרכיבי תזונה אלו תפקודי המוח נפגעים. בשילוב תזונה עם פעילות גופנית ופסיכותרפיה אני מוצא שמתקבלת תכנית רב ממדית הפועלת על המוח במספר ערוצים. הפעילות הגופנית מזרימה חמצן לחלקים רבים בגוף ובעיקר לתאים במוח והפסיכותרפיה נותנת לילד ולהורים כלים לזיהוי ומיצוי היכולות הקיימות בהורים, בבני המשפחה ובילד המטופל, לטובת תפקוד ואיכות חיים טובה יותר.

ניסיוני בקליניקה מראה שניתן להפחית ולעיתים להפסיק לחלוטין תרופות פסיכיאטריות אצל מבוגרים ואצל ילדים, בעיקר כאשר משך השימוש לא היה מרובה בשנים. במקרים מסוימים נעזרתי במערכת "פרוטוקול אומגה" שאפשרה ליווי אישי של אנשים הבוחרים בעצמם ומרצונם הבלעדי להפחית תרופות פסיכיאטריות על מנת להשיג שיפור באיכות חיים באמצעים אחרים.

 

 למי זה מתאים?

לכל אדם המעוניין לנסות את הגישה המוצגת להלן, עם התאמות אישיות למידותיו:

  1. תזונה מרובת שומן מן החי והצומח. הכיוון התזונתי הינו תזונה קטוגנית, כאשר תזונת אומגה בה אני משתמש, היא מעודנת יותר ומאפשרת גם לילדים למצוא לעצמם אוכל מתאים ליומיום.
  2. פעילות גופנית סדירה ומותאמת לגיל וליכולות.
  3. פסיכותרפיה אישית קלאסית בשילוב הבעה ויצירה.

 

סיפור הצלחה

אתחיל מהסיפור האישי של בני. נער בן 13 שהתקשה להגיע לבית הספר ולהיות חלק מהכיתה, עד ששקלנו טיפול תרופתי. רגע לפני התרופה החלטנו לשנות את התזונה שלו לתזונת אומגה, לרשום אותו לחוג גלישת גלים כפעילות ספורטיבית ובמקביל התחלנו טיפול רגשי. תוך מספר חודשים חל שיפור גדול במגוון תחומים בחייו וכיום, חמש שנים אחרי התחלת התהליך, הוא מדריך גלישה, מסיים בהצלחה גדולה כיתה י"ב, יוצא לשנת שירות ומתאמן 5 פעמים בשבוע במועדון קרוספיט. השילוב של שלושת המרכיבים שציינתי היה קיים לאורך כל הדרך.

מקרה נוסף של נערה בת 16 שהופנתה לטיפול עקב חרדה חברתית וקשיי למידה. במהלך התשאול הבנתי שהתזונה שלה חלקית וחסרה. הצעתי לה את תפריט אומגה מתוכו היא הרכיבה לעצמה תכנית תזונתית, מתוך כוונה לאפשר לה יותר שליטה ולהפחית חרדתה מפני עליה במשקל בעקבות אכילת שומן. במקביל הצעתי לה להצטרף לחברה שלה מהיישוב להליכות פעמיים בשבוע בערב במשך חצי שעה. נפגשנו אחת לשבועיים למעקב וכעבור חודשיים הוספנו גם כמוסות של אומגה 3 על פי המינון המתאים למצב ולמשקל. בסמוך למחצית השנה החלה הנערה להרגיש שיפור בלמידה לקראת מבחנים.

המוטיבציה להצלחה עלתה ובתמיכת ההורים קיבלה שיעורים פרטיים במקצועות ליבה שאפשרו לה להגיע מוכנה לשיעורים בכיתה. את ההליכות עם החברה המשותפת היא המשיכה תוך צירוף חברה נוספת שהתמודדה עם עודף משקל. לאט לאט הן הפכו בעצמן לקבוצה חברתית ורמת החרדה שלה פחתה משמעותית. השילוב בין פעילות גופנית, פסיכותרפיה רגשית ותזונה השפיע כמניפה על מגוון תחומי חייה. ההורים אף ציינו את רמת הארגון והתכנון שהשתפרה ואת הנאתם המרובה לבלות איתה מחוץ לבית באירועים חברתיים. שמחתי לראות שבמהלך שנה אחת הצליחה הנערה בכוחותיה היא לשפר באופן משמעותי את איכות חייה.

קיימים סיפורים נוספים על נערים ונערות שהחלו את התהליך עם קשיי קשב וריכוז גדולים וכיום הם בדרכם לעולם הגדול להגשמה עצמית, וכן מספר מבוגרים שעברו תהליך של שינוי תזונה ופעילות גופנית ושיפרו באופן ניכר את איכות חייהם.

 

משנה זהירות

אני ממליץ להיזהר במידת האפשר מאבחון יתר של ילדים ומתבגרים. לדעתי תהליך האבחון עלול לגרום להתמקדות יתר בבעיה ולהפחתת תשומת הלב מהפתרונות שניתן למצוא. תיוג הילד כבעל הפרעות קשב עלול לפגוע לו בדימוי העצמי ולהקטין את סיכוייו להתמקד בכוחותיו להתמודדות. מציאת פתרונות מערכתיים הכוללים תקשורת מיטבית עם בית הספר ובניית סל תמיכה כוללני יכולים לתרום יותר מאשר תהליכי האבחון עצמם.

 

טיפ

"משולש הזהב": תזונת אומגה + פעילות ספורטיבית + תמיכה רגשית = איכות חיים.

דורון מרגלית

 

דורון מרגלית | קיבוץ נגבה | 0502772341 | d8467m@gmail.com |

 

נ.ב- אתם יודעים איך זה, חשוב גם לתת גילוי נאות:

התכנים במאמר זה אינם מהווים המלצה רפואית ו/או חוות דעת רפואית ו/או תחליף להתייעצות עם רופא, ואין להשתמש במידע המוצג במאמר לצורך ביצוע של אבחנה או טיפול עצמיים. כמו כן, אין לראות במידע המוצג ובדוגמאות השונות הצדקה לקבלה או דחייה של טיפול רפואי מכל סוג שהוא, או לצורך טיפול בבעיה או במחלה כלשהי. יישום הדעות ו/או העצות שבמאמר זה הם באחריות הקורא בלבד. המחברים לא ישאו בכל אחריות משפטית או אחרת לנזקים כלשהם (ישירים או עקיפים) שייגרמו (ו/או שייטען כי נגרמו) לכל אדם או גוף, בעקבות המידע המוצג במאמר זה ו/או בדוגמאות המופיעות בו. למען הסר ספק, אין למחברים אחריות כלשהי לטעויות, אי‐דיוקים או השמטות במאמרים השונים. אם נפלו טעויות כלשהן, הן נעשו בתום לב ואין בהן כדי להטיל אחריות כלשהי על כל אחד מבין השותפים לחיבור המאמר הזה.

 

זהו, יש דברים שחייבים להיאמר.

שימו לב- אומגה 3 גליל מציעה לכם הטבת קשב מיוחדת!

 

 

בהזמנת צנצנת אומגה 3 גליל תקבלו מתנה חוברת "הפרעת קשב- חלופות לתרופות" ובה כ-30 שיטות טיפול אלטרנטיביות לתרופות להפרעת קשב וריכוז. כולל סיפורי הצלחה וטיפים.

להזמנה וקבלת ההטבה השאירו פרטים – כעת נשמח שתיצרו קשר וניתן לכם את השירות הטוב ביותר שנוכל.

צרו קשר עם אומגה 3 גליל



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
    קוד גוגל: קוד פייסבוק: