PassoverFocus_Fly
Thymoquin_Fly

קינמון ועוד 4 תבלינים שכדאי להכיר

מאת: - נטורופתית להרזיה טבעית ואורח חיים בריא ומשוחרר מדיאטות
לתבלינים מקום חשוב מאוד במטבח ההודי ומיוחסות להם תכונות ריפוי כחליטות ותרופות. בבישול הם מוסיפים צבעים, ריחות וטעמים. הכירו 5 תבלינים מרפאים שכדאי לשלב בתפריט

צילום: 123RF

Thymoquin_Corner
Thymoquin_HP
Thymoquin_Fly
Thymoquin_In
Thymoquin_Mob
supherb_IN
supherb_Mob
supherb_HP
supherb_Fly
supherb_corner

תורת האיורווידה (ידע החיים, בסנסקריט) מדברת על טיפוסים, ניקוי רעלים ותזונה – הכל כדי להביא את האדם למודעות לחיים מאוזנים. לתבלינים מקום חשוב מאוד במטבח ההודי ומיוחסות להם תכונות ריפוי כחליטות וכתרופות. הבישול ההודי עושה שימוש בתכונות הריפוי החשובות האלה, אבל גם בצבעוניות, בריחות ובטעמים שלהם. הנה 5 תבלינים איורוודים נהדרים שכדאי לכם להכניס לתפריט:

קינמון

על פי האיורוודה הקינמון הוא תבלין בעל איכויות של חימום, חריפות, מתיקות וכיווץ
בשימוש יומיומי הוא מגביר את חילוף החומרים ועוזר בתהליך הרזיה. הוא עוזר לשלוט ברמות הסוכר בדם בין הארוחות ומצוין לשיפור זרימת הדם בגוף. הקינמון עשיר בנוגדי חמצון ויכול להילחם בנזקי החמצון שנגרמים על ידי רדיקלים חופשיים הוא אפילו מדורג כחזק יותר משום ואורגנו הנחשבים גם הם נוגדי חמצון חזקים. כמו כן, הוא בעל פעילות אנטי דלקתית חזקה, יעיל לטווח הארוך גם כנגד דלקת שקטה אשר נגרמת מאורח חיים עתיר מזונות מעובדים, סוכר לבן, כימיקלים במזון, ממתיקים מלאכותיים, תרופות כרוניות ומתח נפשי מתמשך, והוא גם מחזק את מערכת החיסון ועוזר לטפל בשפעת והתקררות. לקריאה נוספת על קינמון, לחצו כאן.

פלפל שחור

הפלפל השחור הוא בעל איכויות חריפות ומחממות ועוזר בספיגת הרכיב הפעיל בכורכום ולכן משתלב מצוין עם כורכום כתרכובת אנטי דלקתית. חמש יתרונות נוספים שלו הם: הוא תומך במערכת הנשימה, ממריץ ומחמם, מעודד זרימת דם טובה, מדגיש טעמים ותומך בניקוי רעלים.

הל

על פי האיורוודה איכויותיו של ההל הן מתוקות, מקררות, חריפות, קלות ויבשות. לכן הוא מצוין למערכת העיכול, מרגיע נפיחות וגזים, תומך במערכת הנשימה, משרה עירנות בשל ריחו המיוחד והמרענן. הוא מומלץ כחלק מחליטה, במיוחד בעונת הקיץ, בשל תכונותיו המקררות.

ציפורן

לפי האיורוודה לציפורן איכות חריפה, מרה, שמנונית, מחממת עדינה, חדה וקלה. תבלין הציפורן המוכר לנו הינו בעצם ניצן של פרח ורוד מעץ טרופי ירוק עד בשם "אוגניית הציפורן". את הניצן מייבשים ואז צבעו הופך חום. הוא מכיל בתוכו שמן בעל תכונות אנטי דלקתיות חזקות, מכיל כמות רבה של נוגדי חימצון והוא בעל יכולת לפרק ליחה בגוף. כמו כן הציפורן מסוגל לטפל בכאבי שיניים (משתמשים בשמן ציפורן או בחליטה) והוא מעולה כרכיב בחליטת תה מאוזנת או כטוויסט מעניין בקינוחים.

הל, הוא אחד ממבחר תבלינים הודיים שמומלץ לחלוט לתה או להוסיף לתבשילים

הל, הוא אחד ממבחר תבלינים הודיים שמומלץ לחלוט לתה או להוסיף לתבשילים. צילום: 123RF

 

ג'ינג'ר

על פי האיורוודה איכויותיו של הג'ינג'ר הן מתוקות, חריפות ומחממות. הג'ינג'ר מעלה את חילוף החומרים בגוף, מחמם וממריץ. בזמן מחלה הוא יכול לעודד הזעה מה שנחוץ לגוף כדי להילחם בגורמי השפעת וההתקררות. כמו כן הוא אנטי דלקתי חזק ומרגיע גזים במערכת העיכול.

כיוון שמדובר בשורש, כדאי לבחור בג'ינג'ר ממקור אורגני כדי להימנע מחומרים רעילים באדמה שהשורש יכול לספוח אליו.

הדרך הטובה ביותר היא לפרוס פרוסות של שורש טרי ולשים בתוך מים רותחים למספר דקות או להשתמש בחליטה אורגנית איכותית מוכנה המשלבת מספר תבלינים יחד. מומלץ להשרות את התיון במים רותחים למשך מספר דקות כדי למקסם את יציאת החומרים הפעילים שבתבלינים או אפילו לבשל כמה דקות את התיון במים רותחים ולאחר מכן לסנן ולצנן את המשקה.

כל התבלינים האלו ראויים להיות חלק ממדף התה והתבלינים שלנו, הודות לתרומתם לבריאות ולהרגשה שלנו. בכפית קטנה של תבלין, או בתיון אחד, יש כזה עושר עצום של רכיבים נוגדי חמצון ונוגדי דלקת וכדאי שנהנה מהם!

אל תוך החליטה ניתן להוסיף חלב שקדים טבעי ביתי אשר ייתן מרקם וטעם נפלאים ויהווה שילוב מושלם כמו הצ'אי ההודי המפורסם. לעיתים קרובות בשל המתיקות הטבעית של התבלינים אין צורך בהמתקה נוספת אך אם רוצים ניתן להוסיף מעט דבש, מייפל או סילאן.

ניתן גם להכין מראש חלב שקדים טבעי מומתק בתמרים ובכך ליהנות מחליטה טעימה, מחממת ומבריאה.

הנה מתכון לחלב שקדים מתובל המתאים להכנת חליטה איורוודית:

כוס שקדים טבעיים מושרים לילה במים
3 תמרים מסוג מג'הול מגולענים
2 כוסות מים
לגיוון: ניתן להוסיף מעט תמצית וניל איכותית.
הכנה: מערבלים את כל הרכיבים בבלנדר חזק
משתמשים בבד חיתול נקי או שקית מיוחדת לחלב צמחי כדי לסנן את החלב אל תוך צנצנת זכוכית נקייה. סוחטים היטב ויש חלב! מעבירים את הצנצנת למקרר.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו