Sunrider_Fly
himalayaKrem_Fly

זנגביל למניעת סרטן

מאת: ד"ר מרדכי הוכברג מתוך חוברת "תזונה פלוס" 89
זמן קריאה: 2 דקות
זנגביל הוא אחד מן התבלינים היותר מוערכים. ברפואה האיורוודית מייחסים לו תכונות של צמח מעורר. מחקרים מצאו שלצמח זה יש תכונות נוגדות דלקות. 
Nikui_IN

זנגביל עוזר  למניעת סרטן, בייחוד סרטן המעי הגס

לאחרונה, נמצא במחקר שלתבלין זה יש גם יכולת מניעה או צמצום הסיכון לחלות בסרטן, בייחוד סרטן מעי גס-חלחולת. סוג זה של סרטן הוא השלישי בשכיחותו בארצות המערב והשני בקטלניותו.

ברפואה המקובלת ממליצים לאנשים מעל גיל 50 לעשות קולונוסקופיה ואם יש פוליפים, להוציא אותם.  אם סרטן כזה התעורר, מנתחים ומסלקים חלק מן המעי הגס ונותנים כימותרפיה. יש דרכים טובות יותר.

מסופר על אדם בשם כריס וורק מהעיר מיניאפוליס. הוא אובחן, בגיל 26, כסובל מסרטן המעי הגס בדרגה 3. הוא עבר ניתוח אבל סירב לטיפול כימי. במקום זה הוא עבר לתפריט צמחוני אדוק עם מזון לא מבושל, תוספי מזון וצמחי מרפא. כעת הוא בשנות ה- 30 לחייו, נקי מסרטן,  נשוי עם שני ילדים. באתר האינטרנט שלו הוא מביא סיפורי טיפולים חלופיים לסרטן.  סיפור אחד הוא על יכולת המניעה והריפוי של התבלין זנגביל לגבי סרטן. המחקר נערך באטלנטה, באוניברסיטת אמורי בג'ורג'יה.  הוא פורסם ב-PUBMED  מטעם המכון הלאומי לבריאות, NIH, בארה"ב, ונושאו "ההשפעה של נטילת זנגביל על ביומרקרים בתאים שברירית המעי הגס – מחקר ראשוני,  אקראי  ומבוקר".

עשרים  אנשים עם סיכון מוגבר לפתח סרטן מעי גס חולקו לשתי קבוצות. בכל קבוצה 10 אנשים.  לקבוצה שקיבלה את התבלין, נתנו 2 גרם זנגביל כל יום במשך 28 ימים, לקבוצה השנייה נתנו פלסבו. מטרת הניסוי הייתה  לבדוק, אצל כולם, מרקרים המעידים על התחלת התפתחות סרטן. נלקחו אצלם  ביופסיות מרירית החלחולת והאפיתל.

אחרי 28 הימים, תוצאות בדיקת המרקרים בביופסיה של אלו שנטלו 2 ג' זנגביל ליום היו הרבה יותר טובות לעומת אלו של מי שקיבלו פלסבו. מסקנת החוקרים הייתה שזנגביל עשוי להפחית שגשוג של תאי אפיתל נורמאליים ולגרום לאפופטוזיס של תאים סרטניים שם. החוקרים ממליצים לערוך מחקר נרחב יותר.

זנגביל ניתן לרכוש בכמוסות, כאבקה או כשורש שלו. אם צורכים שורש, יש לקלוף אותו ולגרר. צמח זה כמעט תמיד מגודל ללא כימיקלים, בחקלאות אורגנית או מסורתית במזרח הרחוק, בהודו ודרום מזרח אסיה.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו