Thymoquin_Fly
Nikui_Fly

תזונה נכונה בזמן הריון: מה הגוף צריך? [מדריך מפורט]

מאת: - המכשירה יועצי רפואה טבעית בתכנית לימודים מהפכנית על בסיס 15 שנות ניסיון, אלפי מטופלים והצלחה מוכחת בריפוי מחלות על ידי שינוי אורח חיים
מה הגוף שלך מבקש לאכול בזמן הריון? תזונה בריאה להריונית על פי הרפואה הטבעית
bari14_In

 

מה מצפה לך במדריך זה?

הריון הוא תקופה שבה הצורך של הגוף לקבל תזונה בריאה וטבעית מתגבר משמעותית.

מדוע?
כי העובר והתינוק ניזונים מחומרים המצויים בדם האם ולכן אם תזונת האם אינה טובה או מספיקה, ייאלץ גופה לספק את החומרים החסרים מהרקמות שלה ועל ידי כך תפגע בריאותה של האם חס וחלילה. לכן חשוב מאוד שהאם תקפיד על תזונה נאותה בכלל ובפרט בתקופת ההריון.

מהי התזונה הטובה ביותר להריונית?

לפי הרפואה הטבעית מומלץ לאישה ההרה לאכול מזונות חיים ולהגדיל במעט את כמות החלבון בתפריט היומי, החלבון הרצוי ביותר הוא שומשום, אגוזים ושקדים ובכמויות קטנות יותר מצוי החלבון בתירס חי, אבוקדו, אפונה ירוקה ופירות מיובשים.

אכילה של מזונות מן החי, כגון: בשר, דגים, ביצים ומוצרי חלב עלולים לגרום ללחץ דם גבוה ולרעלת הריון. המזונות מן החי מכילים ריכוז גבוה מידי של חלבונים והשימוש בהם עלול להגדיל את הצריכה היומית ולגרום למחלות שונות שקשורות לעודף חלבונים, מה גם שמזונות מן החי הינם בעלי תגובה חומצתית חזקה והם מכילים כולסטרול העלול לגרום לנזק בריאותי לאישה ההרה ולהרס של ההרכב הכימי של חלב האם.

אכילה של מזונות חיים תבטיח לאישה ההרה אספקה מלאה של כל אבות המזון, גם עבורה וגם עבור העובר שבבטנה, המזון המבושל עובר שינויים כימיים המורידים את איכותו ופוגעים בערכים התזונתיים באופן מוחלט.

כיצד מעלים את רמות הברזל בתקופת ההריון?

ידוע כי בזמן הריון רמות ההמוגלובין של האישה ההרה יורדות. אין מה להיבהל כי מדובר בתהליך טבעי שקורה בזמן הריון היות וחלק מהברזל עובר לעובר. הדרך הטבעית ביותר לעלות את רמות הברזל בדם זה על ידי תזונה נכונה ואכילה של מזונות חיים העשירים בברזל, כגון: נבטי חמניה, כל העלים הירוקים למינהם, כגון: חסה, חוביזה וכו'. שומשום על כל צורתיו, מומלץ להכין חלב שומשום בייתי, נבטים שונים, רימונים וענבים.

כיצד להימנע מבחילות והקאות בזמן ההריון?

נשים רבות סובלות מבחילות ומהקאות בזמן ההריון. מצב זה נגרם כתוצאה מכך שמערכת העיכול לא מעכלת את המזון כראוי ולכן היא מנסה לפלוט אותו, תופעה זו מתרחשת בעיקר כתוצאה מאכילה של חלבונים מן החי, לכן חשוב להימנע ככל האפשר ממזונות מן החי, לא להרבות באכילה ולאכול בכל ארוחה כמות שלא תשביע יתר על המידה, חשוב ללעוס את המזון בלעיסה יסודית ואיטית כדי שהעיכול יתבצע כראוי ולשמור על צירופי מזון נכונים שיקלו על העיכול.

הריון

ככל שתזיני את הגוף שלך במזון בריא וטבעי, תרגישי יותר טוב ותוכלי לפנות משאבים להתרגש וליהנות מהלידה המתקרבת

 

מומלץ להתחיל את הבוקר באכילת פירות העונה ושתיית מיצים טבעיים המנקים ומטהרים את הגוף, חשוב לשתות מגוון של מיצים טבעיים ולאכול פירות טריים ובשלים במשך הבוקר מכל הגוונים והסוגים.

מזונות מומלצים:

 

ומה אחרי הלידה?

אחת העובדות הלא ידועות בקרב נשים הינה שהצרכים התזונתיים של האישה בתקופת ההריון ובתקופת ההנקה הינם שווים. ההיגיון הוא למעשה די פשוט: בתקופת ההריון האם מספקת לעובר את המזון דרך מחזור הדם ובתקופת ההנקה היא מספקת לתינוק הזנה באמצעות חלב האם, שגם מזין את התינוק דרך מחזור הדם…

לסיכום:

מומלץ לכל אישה הרה לנהוג בהתאם לכל אמצעי הזהירות הכלליים הקשורים בהריון, כפי שכל רופא/רופאת נשים יכולים להמליץ.
ובנוסף חשוב לאכול תזונה בריאה ומזינה, לשלב הרגלי אכילה נכונים, להימנע כמובן מכל החומרים המגרים, כגון: אלכוהול, קפה ועישון ומכל המזונות המעובדים והמתועשים וכן ממוצרים מן החי. חשוב לנוח במידה מספקת ולא לבצע תרגילים גופניים מאמצים יתר על המידה וזכרו שהדרך למנוע רעלת הריון ושאר סימפטומים שונים שקורים למרבית הנשים ההרות זה על ידי תזונה בריאה וחיה ככל האפשר.

והכי חשוב: שתהיה לידה טובה וקלה!

מוזמנים לשתף את הידע הזה עם אהוביכם

צרו קשר עם מכללת אילמה לרפואה טבעית



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו