11_flyL

Powered by WP Bannerize

11_flyR

Powered by WP Bannerize

תזונה בהריון בתקופת החגים

מאת: ד"ר טל שחר N.D – מומחית בתזונה טבעית
תזונה בריאה חשובה תמיד, ועל אחת כמה וכמה בתקופת ההיריון. מה אסור ומה מותר לאכול לקראת השנה החדשה, בכתבתה של ד"ר טל שחר N.D – מומחית בתזונה טבעית.

תזונה בריאה חשובה תמיד, ועל אחת כמה וכמה בתקופת ההיריון.
מה מומלץ לאכול, וממה יש להימנע, במיוחד בתקופת החגים, בה גוברת הנטייה לאכול בלי חשבון:

התפריט האופטימאלי לתקופת ההיריון

טעות נפוצה היא לחשוב שבהריון צריך לאכול "בשביל שניים". מבחינת התפתחותו התקינה של העובר אין בזה שום תועלת וקשה מאוד להוריד את עודפי השומן לאחר הלידה. יש צורך בתוספת קלורית של 15%-20% בלבד לעומת התפריט הרגיל, כלומר רק כ- 300 קלוריות נוספות ליום.

תזונה בריאה ומאוזנת תגרום לעלייה מתונה של 9-13 ק"ג בלבד לכל אורך ההיריון. כמובן, שבשום אופן אין לעשות דיאטות-הרזיה בזמן הריון, גם אם יש עודף-משקל. להרזיה יש לדאוג ככל האפשר עוד לפני ההיריון כדי להתחיל אותו במשקל תקין.

חשוב לזכור שכל מה שהאישה ההרה אוכלת – מגיע לעובר, ולכן יש להימנע ככל האפשר ממזונות מעובדים ומשומרים המכילים חומרים כימיים למיניהם. כדאי לחלק את התזונה היומית לכמה ארוחות קטנות כדי למנוע עומס על מערכת העיכול. ארוחת-הבוקר חשובה מאוד לתפקוד טוב יותר במשך כל היום. כמו-כן, חשוב לא ללכת לישון בערב לאחר ארוחה כבדה.

מה אסור לאכול בתקופת ההיריון?

נשים הרות רגישות יותר לזיהומים שמקורם במזון וכמובן שגם העובר פגיע במיוחד משום שמערכת החיסון שלו עדיין לא מפותחת. מחשש לזיהומים מסוכנים להריון (ליסטריה, טוקסופלזמה, סלמונלה, אי-קולי) יש להימנע מהמזונות הבאים:

כמו-כן, יש להפחית בצריכת המזונות הבאים, שהחשיפה אליהם עלולה להזיק לעובר 

 

אילו מזונות כדאי לכלול בארוחת החג?

המזונות העשירים בויטמינים ובמינרלים החשובים ביותר לתקופת ההריון

ואחרון חביב – תפוח בדבש:
מחקרים אחרונים מצביעים על כך שאכילת תפוחי-עץ בזמן ההיריון מונעת אסתמה אצל הילד בעתיד… ודבש – מותר בהריון (אך לא לתינוקות עד גיל שנה!) למעט במקרי סוכרת. עם זאת, מומלץ לא להגזים בכמות מחשש להשמנה.

שתהיה לכולנו שנה מתוקה ופורייה 🙂

ד"ר טל שחר N.D – מומחית בתזונה טבעית

דוא"ל : talish98@zahav.net.il

השאירו תגובה: