PassoverFocus_Fly
PassoverFocus_Fly

הצמח שעוזר להיגמל מעישון

מאת: ד"ר מרדכי הוכברג, PhD, תזונאי ומחבר כתב העת "תזונה פלוס"
זמן קריאה: < 1 דקה
לובליה, המכונה "צמח האסתמה", הוא לא רק צמח מרפא טוב לריפוי הריאות, הוא גם מסייע בגמילה מעישון, בצורה הרבה יותר יעילה מהרבה תרופות שמבטיחות לעשות זאת
PassoverFocus_IN

לובליה (lobelia cardinalis) הוא צמח מרפא חשוב ביותר. היא מכונה "עשב האסתמה" – שם שניתן לו בזכות העובדה שאינדיאנים בדרום אמריקה נהגו לעשן את העלים של צמח זה ועל כן הוא גם מכונה indian tabacco . הלובלין, החומר הפעיל שבצמח הוא בעל פעילות דומה לשל הניקוטין, אולם ללא הנזק הנלווה לניקוטין.

בעבר נאסר השימוש בצמח זה אבל כיום בוטל איסור זה. לא רק שנמצא שצמח זה איננו מזיק – הוכח שהוא מאוד עוזר, בייחוד במצבי אסתמה. מסתבר כעת ששתיית תמצית שלו היא הדרך הקלה ביותר והבטוחה ביותר להפסקת עישון. לא ניתן לומר זאת על כל מיני תרופות שיצאו לשוק בעשורים האחרונים והבטיחו גמילה קלה מעישון.

דר' ריצ'רד שולץ, נטורופט והרבליסט קליני, היה בין הראשונים שהחל את השימוש בצמח לצורכי סיוע מגמילה מעישון. הוא החל לתת לובליה למטופלים רבים שלו שרצו קודם לכן באופן נואש להפסיק לעשן או לרפא את ריאותיהם ולא הצליחו בכך.

כאמור, לובליה אושרה כעת ע"י FDA ומטפלים רבים חזרו להשתמש בצמח זה. לובליה היא אחד מצמחי המרפא הפוטנטיים שקיימים. יש בה 14 אלקלואידים. אחד מהם, לובלין, דומה לניקוטין וכך הוא נקשר במקומו ומבטל את התשוקה לעשן.

ד"ר שולץ מציע לעשן פחות סיגריה אחת כל יום ולקחת לובליה כאשר מתעורר החשק לעשן. רבים הצליחו להפסיק התמכרות זו והצמח גם סייע לריפוי הריאות שלהם וכן גם סייע בריפוי אסתמה. בסיגריות יש לא רק ניקוטין. יש בהן 600 כימיקלים נוספים. אלו בעיקר גורמים להתמכרות. בסיגריות יש גם תרכובות אמוניה. את שדות הטבק עצמם מדשנים עם פוספטים, בהם יש איזוטופים רדיואקטיביים כמו פולוניום 210. כל אלו מצטברים בריאותיו של המעשן. בהחלט מספיק סיבות להחליט להפסיק לעשן ולשתות חליטות של לובליה.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. מאור חיה

    אני מעשנת וכן יש לי copd מוקסמת מהאתר שעוקבת אחריו ובמיוחד הכתבה היכן משיגים את הלובליה