Nadar_Fly
himalayaKrem_Fly

טעים להכיר את מיכל לוין

"אני מאמינה שאין דבר כזה דיאטה אלא אורח חיים ומודעות למה שאנחנו אוכלים"
Sunrider_Article

זה רק טבעי שנארח את מיכל לוין – הומאופטית וארומטרפיסטית, מנחת סדנאות רוקחות טבעית ומנהלת קהילה מיכל לוין – לרקוח יחד עם הטבע. היינו סקרנים לגלות האם הגישה הטבעית שלה לטיפוח קיימת גם בנוגע לבחירת האוכל שלה.

מה המאכל האהוב עליך?
דייסת הבוקר שלי שמורכבת משיבולת שועל טחונה והפתעות טעימות ומשביעות שזה העוגן שלי להתחיל את היום רגועה ומדוייקת (מתכון מלא בהמשך).

 

האוכל המושלם לשבת בבוקר
בקיץ זה שייק פירות מרענן עם בננה, אננס, מנגו ותמר ובעונות הקרות יותר – פנקייק מקמח כוסמין מרוח עם מעט מייפל ואבקת קינמון

דבר ראשון בבוקר אני שותה 1-2 כוסות מים בטמפרטורת החדר עם חצי מיץ לימון סחוט טבעי לנקות את הגוף ולהחזיר נוזלים אחרי צום הלילה. אחרי שעתיים מזמן הקימה (כשהגוף ערני והדם זורם טוב) אני אוכלת לרוב תפוח או בננה ואח"כ את דייסת הקוואקר העשירה.

 

איזה מיתוס הכי גדול על תזונה את מכירה?
אחד המיתוסים ששמעתי  זה שפירות וירקות קפואים פחות מזינים מטריים –  זה נכון חלקית ואסביר למה, זה נכון שירקות ופירות טריים הם הבריאים ביותר, אבל ירקות ופירות כאשר הם נכנסים להקפאה כשהם עוד טריים ורעננים, הם שומרים על ערך תזונתי גבוה מאוד. ודווקא ירקות ופירות טריים עלולים לבלות ימים ארוכים במשאיות, במחסנים ועל מדפי הסופרמרקט עד שהם מגיעים למקרר שלנו, כך שהם למעשה פחות טריים מקפואים…

 

איזה מאכל מעלה לך הכי הרבה זיכרונות?
מאכל שמעלה בי זכרונות, הוא דווקא פרי הגוייאבה. הריח הדומיננטי של הגוייבה מחזיר אותי לילדות שלי אצל סבא וסבתא במושב שבכניסה לביתם היו עציי גוייבה…וזה ריח שאי אפשר לשכוח.

 

מה בחיים, אבל בחיים לא תאכלי?
מה שבחיים אני לא אוכל זה כל מאכל שיש בו צבעי מאכל…זה פשוט מראה סינטטי שדוחה אותי ישר! (לא ראוי למאכל אדם).

 

איזה אוכל תיקחי איתך ליום ארוך ולא צפוי?
האוכל שאני אקח איתי ליום ארוך זה תמיד שקדים ופירות טריים (בנוסף כמובן לכריך מקמח כוסמין מלא עם ממרח חומוס שבעלי עושה) וירקות.
מה החטא האהוב עליך?
החטא האהוב עליי זו עוגת שמרים משוקולד…טעים ופשוט!

במי לבחור, דיאטנית קלינית או נטורופתית?

אני מאמינה שאין דבר כזה דיאטה אלא אורח חיים ומודעות למה שאנחנו אוכלים. אז האם לבחור בנטורופט או דיאטנית קלינית…זו לא השאלה (למרות שאם חייבים אז נטורופט יותר מתאים כי הוא נותן כלים וראיה יותר רחבה על מה מועיל ומזיק) האדם צריך להבין שזה לכל החיים ולמצוא את התפריט שאיתו הוא יכול להתמיד לתמיד ולא רק "לתקופה" של דיאטה.

מה דעתך על המשפט? "זה לא מה שאתה אוכל אלא מה שאוכל אותך?"
משפטים הם נחמדים אבל תכל'ס בסוף אלו הם הפעולות שאנחנו עושים כדי לממש את הרצון הגבוה שלנו…נכון שאנחנו גם אוכלים בגלל מצבים רגשיים וזו עבודה פנימית ומודעות להפריד בין רגש לאוכל. אוכל צריך נטו להזין אותנו שנצליח לנסוע חלק בעולם ללא תקלות ופנצ'רים. רגש זה חלק אחר שצריך מענה רגשי שיתמוך בו וימלא אותו אחרת לא באמת טיפלנו בסיבה. אלא רק ניחמנו את התחושה במשהו שלא ממש קשור ויחזור שוב ושוב.

מתכון מנצח: דייסת קוואקר משביעה וכייפית
3 כפות שיבולת שועל טחונה
מעט מים חמים – לערבב היטב
לתת לזה לנוח יחד 20 דקות
ולהוסיף:
כפית שקדיה (ממרח שקדים)
2 כפיות סילאן או מייפל
מעט גרנולה טבעית ללא תוספת סוכר
ואפשר קצת פירות טריים חתוכים
מעדן!

מיכל תעביר סדנא בכנס אוכלים בריא 11 שייערך בנובמבר: סדנת רוקחות טבעית לטיפוח עור הפנים- סדנת הדגמה.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו