PassoverFocus_Fly
Laisha_Fly

טעים להכיר את מאי מור

מאת: מיכל אברמוביץ
זמן קריאה: 4 דקות
"אני מאמינה שאפשר לאכול הכל וליהנות מכל העולמות אך בצורה מאוזנת"
supherb_IN

מאי מור היא גורו כושר שמנהלת סטודיו אימונים אונליין להרזיה וחיטוב שמשנה את דרך האימון של נשים בישראל, היא התחילה לעשות את זה הרבה לפני ימי הקורונה, אבל בתקופה האחרונה זוכה לטראפיק גבוה במיוחד. היא עוסקת בתחום הכושר כבר למעלה מ­-10 שנים ואימנה גם ברחבי העולם: בארה״ב, אירופה וכן במקומות אקזוטיים כמו הרפובליקה הדומינקנית ואיי מאוריציוס. בשנים האחרונות היא המנהלת והמובילה של סטודיו M3.

 

מבחינת מאי, כושר הוא אבן הבסיס לאורח חיים בריא, אבל היא מכירה בחשיבות התזונה: "אני מאמינה שאפשר לאכול הכל וליהנות מכל העולמות אך בצורה מאוזנת. לאכול רק סלטים ועדשים זה לא כזה בריא בעיני, אבל גם לאכול ג'אנק פוד כל הזמן זה ממש לא בריא – בסופו של דבר זו דרך לזהם את המקדש שאנחנו חיים בו, הגוף שלנו".

 

על אף העובדה שמאי בעד אוכל בריא, היא בעד הנאה ואיזון: "אם כבר לאכול אז ליהנות מהאוכל שלנו וחשוב לשמור על יושרה פנימית – לעשות אימונים ולא לזייף"

 

מאי גדלה בבית עם אמא דוגמנית, פינצ'י מור האגדית, בכיתה י' היא נסעה לארצות הברית וחזרה עם 20 ק"ג יותר; "לא במזוודה" היא מתבדחת ובמקביל מסבירה על הקושי שלה כנערה להסתובב כנערה שמנה עם אמא מרשימה; "זה פגע בביטחון העצמי ובדימוי העצמי. בעבר הייתי מגזימה בטירוף וטוחנת בצורה לא בריאה, עברתי שינוי והיום אני יודעת לאזן את עצמי.".

 

אני מבינה שאת אומרת שהכושר הוא זה ש"הציל" אותך

"כן. להשקיע אנרגיות בכושר ובאימונים עזר לי לאזן את עצמי. המשקל לא יכול לתת את התמונה המלאה לגבי רמת הכושר והבריאות שלנו. מישהי ששוקלת משקל X אי אפשר לדעת אם היא יכולה לרוץ 5 ק"מ, יכולה להשלים 10 ברפיז או מה אחוזי השומן שלה ולצערי אנשים מבזבזים יותר מידי אנרגיות על המשקל – עליתי, ירדתי וכו' במקום להשקיע אנרגיות באימוני הכושר שלהם. ביום שהבנתי את זה ראיתי יותר תוצאות, הייתי הרבה יותר שמחה, הפסקתי לעלות על המשקל ואני משתדלת לשמור על משקל תקין, ולא מתעסקת בזה יותר מידי. הכושר הוא זה שאני משקיעה בו ועושה אותי מאושרת"

 

מה המאכל שאת הכי אוהבת לאכול?

"יש כמה דברים, אני ממש אוהבת לאכול, ובראשם מרק עוף. חוץ מזה, אני מאוד אוהבת אוכל איטלקי ואני מאוד אוהבת לאכול פירות. אני חושבת שבקיץ הם תופסים חלק גדול מהתזונה שלי – כשחם וזה הדבר היחיד שמרענן".

 

מה האוכל המושלם לשבת בבוקר?

"אם זה חורף וקר וגשום, כמובן שחמין, אם זה 'ברגיל', אז ארוחת בוקר ישראלית עם ביצים, סלט, טונה ואבוקדו – זו אחת מהארוחות האהובות עלי, גם לצהריים ולערב"

 

תארי את ארוחת הבוקר הממוצעת שלך, ביום עמוס

"ארוחת בוקר ישראלית אם יש זמן, אבל לרוב זה יהיה שתי פרוסות לחם כוסמין או שיפון עם טחינה גולמית ודבש או סילאן, תלוי מה מתחשק לי באותו בוקר והרבה פעמים זה יכול להיות גם שייק שמורכב מתות, בננה, קוואקר, אגוזי קשיו, שקדים, קצת סילאן ועל בסיס מים וקרח. אני שותה את זה גם עם הילדה שלי וזה מאוד ממלא, כיף וטעים".

 

איזה מיתוס הכי גדול על תזונה את מכירה?

"הרבה אנשים שואלים איך אפשר להוריד שומן ממקום אחד ספיציפי בגוף, וזו טעות. הם חושבים שאם הם יעשו אלף כפיפות בטן ביום השומן באיזור הבטן יגיד 'ואוו היא עובדת קשה' ונשרף. כדי להוריד שומן צריך לשלב חיזוק, עבודה אירובית וכן להקפיד על תזונה מאוזנת. מה שחשוב בעיני הוא להתמיד".

 

 

איזה מאכל מעלה לך הכי הרבה זיכרונות?

"ארטיק שוקו-בננה גורם לי לחשוב על הילדה הקטנה שמשחקת על החול בחוף; זה תמיד מזכיר לי את הילדות, חוץ מזה, גם פסטה אדומה ושניצל;

 

עוד זיכרון, יותר מורכב: כשהייתי ילדה בת 13 חליתי בסרטן ואני זוכרת שעשיתי ניתוח וכשיצאתי מהניתוח רציתי לאכול דואונטס, והביאו לי כל כך הרבה דואונטס שעד היום אני כבר לא אוהבת, אבל זה בהחלט מעלה זכרונות".

 

מה בחיים, אבל בחיים לא תאכלי?

"כל הדברים שנשמעים דוחים – מוח, נחש, עטלפים, חרקים וכל אלו מחוץ לתמונה".

 

 

אימון הכושר של גל גדות לתפקיד וונדר וומן –  55 דקות

 

איזה אוכל תיקחי איתך ליום ארוך ולא צפוי?

"בטוח שאקח איתי פירות, אגוזים, שקדים, איזשהו חטיף שיעלה לי את האנרגיות בחזרה ואיזשהו סנדוויץ שיחזיק מעמד בתיק ולא יהפוך לכווץ'".

 

מה החטא האהוב עליך?

"אני תמיד אומרת שצריך לאכול בריא גם לגוף וגם לנפש והחטאים זה בריאות הנפש. יש כמה דברים שאני אוהבת ותמיד אוכל אותם באיזון ובקונטרול – הוופלים והשוקולדים של לואקר, ארטיק שוקו-בננה ואוכל איטלקי"

 

במי לבחור, דיאטנית קלינית או נטורופתית?

"אני יוצאת מתוך נקודת הנחה שגם דיאטנית וגם נטורופתית הן נשות מקצוע שלמדו ויש להן תשוקה לעבודה שלהן, ואני חושבת שאני הייתי בוחרת בבן אדם שאני מרגישה את החיבור אליו, שאני מרגישה שהוא זה שיתאים לי ולכן מעריכה מקצועית את שתיהן – שעבדו עם הרבה אנשים והגיעו איתם לתוצאות טובות. זו שאלה של מי אני רוצה שתלווה אותי בתהליך ומי שזו לא תהיה, חשוב להקפיד לשמור על כושר על בסיס קבוע כדרך חיים ולא בשביל לרדת במשקל. זו לא רק דרך להגיע מנקודה א' ב'.

בסטודיו הדיגיטלי שלי התייעצנו עם תזונאיות ונטורופתית כדי לבנות תפריטים. בחרתי במישהי שאהבתי את הסגנון והדרך שלה".

 

מה דעתך על המשפט? "זה לא מה שאת אוכלת אלא מה שאוכל אותך?"

"זה כל כך מדויק. אני תמיד אומרת – אם את אוכלת מהחטאים תאכלי בכיף והנאה ובלי רגשי אשמה, כי הכי גרוע זה לאכול רגשי אשמה וכעס וככה מורידים לעצמנו. זה הרבה יותר גרוע ומרעיל את הגוף וזה מה שאני אומרת למתאמנות שלי – אם את אוכלת תיהני בלי לחשוב יותר מידי, תתמוגגי ותאזני אחר כך עם אימונים והתזונה בהמשך השבוע ותימנעי מלאכול רגשי אשמה וכעס על זה שאכלת עכשיו טוסט גבינה עם 40% שומן".

 

המתכון המנצח של מאי מאור – פנקייק בננה וקוואקר

מרכיבים:

ביצה

בננה

כף קוואקר

 

הכנה

"אני מועכת את הבננה ומערבבת עם הבננה והקוואקר, אני מטגנת במחבת עם שמן קוקוס או קצת חמאה ויוצאים פנקייקים מעולים".

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו