keshet_flytop

Powered by WP Bannerize

ecosapp_vitamined3

Powered by WP Bannerize

4 פתרונות טבעיים ובריאים לדיכאון

מיטל קלרפלד, נטורופתית. מטפלת באקנה, ירידה בריאה במשקל וחיזוק הביטחון העצמי על ידי עקרונות התזונה הטבעית התומכת בניקוי רעלים ומשלבת תמציות פרחי באך לאיזון וחיזוק רגשי
מאת: - נטורופתיה – התמחות בתזונה לניקוי רעלים, לטיפול באקנה והרזיה בריאה
אם אתם מחפשים טיפול טבעי לדיכאון, קיימים מזונות, צמחי מרפא, שמנים אתרים ושינויים באורח החיים שאתם יכולים לנסות - מה שלא תעשו, אל תישארו עם הדיכאון לבד
טוסטים עם אבוקדו, שהימנעות ממנו עלולה לגרום לדיכאון

צילום: unsplash

הידעתם כי ארגון הבריאות העולמי מעריך שעד 2020 דיכאון תהיה המחלה השנייה בשכיחותה בעולם? הידעתם כי 1 מכל 7 אנשים יסבול מדיכאון בשלב כלשהו בחייו? התשובה השכיחה ביותר והנפוצה ביותר היא טיפול תרופתי שמביא לתוצאות מהירות לרוב, אך גם לא חף מתופעות לוואי. הנה מגוון פתרונות טבעיים שכדאי להכיר

אם אתם מחפשים טיפול טבעי לדיכאון, קיימים מזונות, צמחי מרפא, שמנים אתרים ושינויים באורח החיים שאתם יכולים לנסות, כמובן מומלץ בייעוץ עם גורם מקצועי – מה שלא תעשו, אל תישארו עם הדיכאון לבד.

הסיבות לדיכאון הן מגוונות

1. תזונה

מחקרים מראים כי תזונה טבעית המכילה הרבה ירקות, פירות, שומנים וחלבונים איכותיים תורמת למניעת דיכאון ולשיפור המצב אם כבר קיים. להלן נקודות מפתח לשמירה על תזונה אנטי דיכאונית.

שומנים טובים

אומגה 3 היא חומצת השומן הנחקרת ביותר ביחס לדיכאון. חומצות השומן הקיימות במוח שלנו מורכבות מ-33% חומצות שומן מסוג אומגה 3, זה אומר שכדי שהמוח שלנו יתפקד כראוי יש לצרוך חומצות שומן אלו. אומגה 3 מאפשרת תקשורת תקינה בין תאי המוח במקביל ליכולת בהפחתת תהליכים דלקתיים. מקורות טובים לאומגה 3 הם זרעי צ'יה, פשתן, דגי ים צפוני, אגוזי מלך. במקביל, כדאי להימנע משומנים מעובדים, מזונות מטוגנים, שמנים מזוככים, שומני טראנס מוקשים, אלו הנמצאים בחטיפים קנויים, עוגות ועוגיות. לימדו לקרוא את רשימת הרכיבים על המוצר והימנעו מהשמנים האלו. החליפו אותם את בשומנים הטובים כמו אבוקדו, שמן זית, קוקוס, אגוזים, שקדים וזרעים. אלו השומנים שתירצו שיקבעו את תפקוד המוח שלכם.

חומצה פולית

מחקרים מראים כי מחסור בחומצה פולית יכולים לקדם דיכאון. ניתן לצרוך מזונות כמו עלים ירוקים (תרד, חסה), אספרגוס, אבוקדו, סלק וברוקולי על בסיס קבוע בכדי לספק חומצה פולית.

נוגדי חמצון

חשובים בכדי למנוע את נזקי החמצון הנגרמים במצבי לחץ. מחקר שפורסם בעיתון ההודי לפסיכיאטריה מצא שטיפול נוגד חמצון במשך 6 שבועות הביא להפחתה ניכרת בתסמיני דיכאון וחרדה. כל המזונות הטבעיים מהצומח מכילים נוגדי חמצון. הכניסו לתזונתכם כמה מהעוצמתיים שבהם, כמו אוכמניות כחולות ובכלל כל סוגי פירות היער, עלים ירוקים כמו קייל ותרד, גוג'י-בריז וחמוציות.

 

קערה עם תותים ודודבנים, המכילים הרבה נוגדי חימצון שעוזרים בתהליך של התמודדות טבעית עם דיכאון

צילום: unsplash

חלבונים

חלבונים הכרחיים לתפקוד ההורמונלי והנוירולוגי שלנו. חשוב לספק את כל חומצות האמינו לגוף, על ידי צריכה מספיקה של מקורות לחלבון מהצומח כמו קטניות (בשילוב יומיומי עם דגנים מלאים כדי לקבל חלבון מלא), עלים ירוקים, נבטים, אגוזים וחלבונים מהחי כמו ביצים, בשר עוף ודגים.

פרוביוטיקה

כיום קיימים יותר ויותר מחקרים במוצאים קשר הדוק בין מצב פלורת המעיים שלנו למצב המוח ותפקודו. קשר מעיים-מוח ידוע כבר זמן רב, כאשר אדם מתרגש פעמים רבות הדבר ישפיע על תנועת המעיים שלו. מסתבר כי לחיידקים במעיים תפקיד משמעותי גם על המוח ומצב הרוח שלנו. עיקר הקשר הוא ככל הידוע כיום דרך עצב הוואגוס העובר מהמוח לבטן. כמו כן חוקרים את הקשר בין חיידקי המעיים למאזן ההורמונלי. בכדי לשמר על אוכלוסיית חיידקים טובים במעיים, כדאי לצרוך מזונות מותססים כמו כרוב וירקות נוספים כבושים (כבישה ביתית, לא שימורים) ויוגורט – ניתן גם להכין בבית מאגוזים, מיסו (ממרח מלוח העשוי מפולי סויה ואורז או שיפון), קמבוצ'ה (תה מותסס) המכילה גם ויטמינים מקבוצה B.

2. צמחי מרפא

ניתן להיעזר בצמחי מרפא אדפטוגניים, העוזרים לגוף להתמודד עם מצבי לחץ על ידי איזון מערכות בגוף, הפחתת הפרשת קורטיזול, חיזוק מערכת החיסון ומרגיעים. בכל שימוש בצמחי מרפא יש להתאים אישית רצוי עם איש מקצוע למצב הבריאותי ובכדי לוודא כי לא קיימות אינטראקציות בלתי רצויות אם במקביל נלקחת תרופה.

אשווגנדה (Withania somnifera)

מסייע להפרעות שינה, מרגיע מתחים, מחזק במצבים של תשישות כללית, מחזק יצר מיני.

רודיולה (Rhodiola rosea)

מטפל בדיכאון, אנטי דלקתי, משפר זיכרון, משפר קשב וריכוז, מאזן מערכת החיסון, מחזק במצבי עייפות.

רודיולה Rhodiola rosea, צמח מרפא שעוזר בתהליך של התמודדות טבעית עם דיכאון

צילום: Pixabay

 

3. שמנים אתריים

השמנים האתרים עוברים את המחסום דם-מוח ובכך משפיעים על תפקודו. לכן הם יכולים להיות חלק מכל טיפול טבעי נגד דיכאון.

שמן לבנדר

מקל על סטרס, משפר שינה ומשרה רגיעה. מחקרים מראים כי ללבנדר תכונות המשפרות את יכולתם של קולטני דופמין (מוליך עצבי הגורם לתחושת אושר ושמחה) ובנוסף בעל תכונות נוגדות חמצון. נסו לטפטף 2-3 טיפות של שמן לבנדר איכותי על הכרית, במבער, או 5-10 טיפות באמבט חם לפני השינה.

שמן פטצ'ולי

הוא בעל איכויות יותר "אדמתיות", כבדות ומאזנות. ניתן לשלב עם שמנים בעלי איכות קלילה יותר כמו לימון או תפוז. נחשב ל"חלופה הגברית" לשמן הלבנדר.

4. אורח חיים

פעילות גופנית

אימון פיזי נותן אמונה ביכולת עצמית, בונה ערך עצמי וגורם לתחושת אושר, יחד עם עזרה בשינה טובה יותר והקלת מתחים. נסו לקבוע את האימון בחוץ וכך תגדילו את החשיפה לשמש ולוויטמיןD , שגם הוא חיוני למצב הרוח.

יצירת קשרי חברות

קהילה תומכת ונוכחות חברים יכולה להקל מאוד תסמיני דיכאון. נסו לשמור על הקשרים האלו ולמצוא בהם כוחות ותמיכה. אם אתם מתקשים בכך, או שתמיכת הסביבה לא מספיקה, נסו לפנות לגורם יעוץ ועזרה מקצועיים – העיקר שלא תתמודדו לבד.

 

השאירו תגובה: