Sunrider_Fly
Thymoquin_Fly

אתר FoodsDictionary יסייע לכם לחשב את הערך התזונתי למתכונים שלכם

מאת: מערכת eatwell
זמן קריאה: 2 דקות
רציתם לשדרג את התפריט שלכם או שחשבתם לנסות מתכון חדש ותהיתם כמה קלוריות יש בו? כדאי שתכירו את הכלי העוצמתי הבא

אצות הים משתלבות בתפריט לתהליך ניקוי שלם, צילום: shutterstock

Thymoquin_In

אם עדיין לא שמעתם על אתר FoodsDictionary – מילון האוכל של ישראל, הגיע הזמן שתכירו אותו. מדובר על אתר תוכן הקיים משנת 2009 ובו כלים נהדרים שיכולים לסייע לכם לשמור על הבריאות ועל תפריט תזונה בריא/דיאטטי לבחירתכם. איך המיזם הוקם? מה הם הכלים המרכזיים בו? ואיך הוא יכול לסייע לנו לתזונה טובה יותר? כל זאת ועוד בכתבה שלפניכם.

האידיאולוגיה

מילון האוכל של ישראל הינו פורטל תזונה נכונה שהוקם תחילה בתור מאגר מידע אודות מוצרי מזון. המחשבה מאחורי המיזם הייתה שכל אחד יוכל לחפש במאגר איזה מוצר מזון שהוא חפץ בו ולהבחין בערך התזונתי שלו. את הרעיון הגה ניר צורף, אחד ממייסדי האתר, בעת ששמע קולגה שלו שואלת במסעדה האם במנה שהזמינה יש "מונוסודיום גלוטמט" (חומר משפר טעם למזון). כיום האתר מונה למעלה מ- 7,000 פריטי מזון עם כל המידע התזונתי לגביהם: סימון תזונתי (הן ל- 100 גרם והן למידות של המוצר), רכיבים, כשרות מלאה ומידע נוסף שעל האריזה. באתר תוכלו למצוא כמובן גם מידע תזונתי אודות פירות, ירקות ושאר מצרכים שאין להם יצרן מוגדר.

 

סיוע בבניית תפריט תזונה ודיאטה

לאחר הקמת מאגר המוצרים והמאכלים, הוקם מדור בניית התפריט באתר. מדובר למעשה על מערכת חכמה היודעת לסכום את המאכלים שמזינים לתפריט ולבצע ניתוח תזונתי לתפריט אל מול המינונים המומלצים לאותו אדם ספציפי. תחילה, יש להזין את הנתונים האישיים כמו גיל, מין, גובה וכדומה, והמערכת גם יודעת להזהיר מפני חוסרים תזונתיים, להמליץ על מאכלים להוספה לתפריט ועוד. באתר ניתן למצוא גם למעלה מ- 1,000 כתבות תוכן של מיטב המומחים כמו דיאטנים, נטורופתים ומאמני כושר, המסייעות להשלמת הידע הנצרך עבור בניית התפריט האישית ושמירה על תזונה נכונה ובריאות מיטבית.

 

חישוב ערך תזונתי למתכונים

ייחודיות נוספת של FoodsDictionary היא ערך תזונתי שמתלווה לכל מתכון באתר. באתר תוכלו למצוא למעלה מ- 6,000 מתכונים שונים ממגוון הקטגוריות השונות (גם עוגות ועוגיות), והמטרה היא שכל גולש יוכל להבחין בערך התזונתי של כל מנה באשר היא ולעשות את הבחירה הנכונה מבחינתו. הערך התזונתי של המתכונים מחושב על פי המצרכים המרכיבים אותם (אותם מצרכים אשר מופיעים במאגר המוצרים והמאכלים שבאתר). כלי ייחודי נוסף אשר פותח באתר הוא "מנתח המתכונים" (אנלייזר למתכונים), אשר יודע לספק פלט של ערך תזונתי באופן אוטומטי למתכון. כלומר, במידה ואתם נמצאים באתר מסוים ומעוניינים לדעת כמה קלוריות יש במתכון שראיתם בו – כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להעתיק את המצרכים והכמויות שלהם אל האנלייזר והוא יחשב לכם לבד את הערך התזונתי המלא של המתכון. שווה לנסות!

 

סרטוני וידאו מדליקים למתכונים

אתר FoodsDictionary מפיק באמצעות סטודיו Tafiku ("תפיקו הפקות") אשר בבעלותו מגוון סרטוני תוכן מהירים ומדליקים למבחר מתכונים. הסרטונים מקבלים חשיפה רבה ברשתות החברתיות השונות ובאתר, בעיקר בעמוד הפייסבוק של FoodsDictionary (למעלה מ- K190 חברים).

 

אפליקציה שמלווה אתכם

האתר השיק לאחרונה את אפליקציית Foods  שמכילה מעל ל-6,000 מתכונים. המתכונים מופיעים בליווי ערכים תזונתיים ב-Foods מעל ל-150 מתכוני וידאו. תוכלו לצפות במתכונים לפי קטגוריות כמו עוגות, מתכוני בשר, אורז, מתכונים לטבעונים ועוד. ניתן לבצע חיפוש עם סינונים בצורה קלה ונוחה.

 

 

לסיכום

מיזם FoodsDictionary הוא מיזם חשוב בכל הנוגע לשמירה על תזונה בריאה וטובה. האתר מספק מידע תזונתי חשוב וניתן להפיק ממנו תועלת רבה בכל הקשור לשמירה על הבריאות שלנו. תעשו בו שימוש בחוכמה ובטעם, ואין ספק שלבסוף תעשו את הבחירה הכי טובה ונכונה עבורכם אישית.
ואל תשכחו – הבריאות הכי חשובה (:

.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו