supherb_Fly
supherb_Fly

איך מרגישים לפני ואחרי טיפול גמילה מסוכר וגלוטן?

מאת: ניצה נופרבר
זמן קריאה: 3 דקות
עוגה זה טעים. אבל כיום כמעט כולם יודעים שהגלוטן והסוכר לא עושים לנו טוב. מה קורה למי שעובר גמילה מהם?

האם אפשר פשוט להיפטר מהסוכר ולהיגמל ממנו? תלוי את מי שואלים

Laisha_In

חדשות לבקרים אנו מתבשרים על שיטת תזונה, דיאטה חדשה או טיפול שיצילו אותנו מבעיית ההשמנה. קיים בשוק מגוון רחב של טיפולים לאנשים שמתמודדים עם אכילה לא מאוזנת כגון קבוצות תמיכה, דיאטניות, נטורופתיות, דיקור, תה, אבקות, טיפות, כדורי הרזיה עד כדי טיפולים פולשניים כמו קיצור קיבה, שאיבת שומן ועוד אמצעים שהמשותף לכולם הוא ההבטחה לרדת במשקל.

אכילה לא מאוזנת משפיעה עלינו ברמה הפיזית והרגשית; ברמה הפיזית, היא גורמת לאי נוחות במערכת העיכול, לתחושת כבדות, עייפות, לעלייה במשקל, וברמה הרגשית, היא מובילה לעליות וירידות במצב הרוח, לתחושות של ייאוש, תסכול, אכזבה עצמית, כעס, חוסר אונים, עצבות או דיכאון ועוד. לרוב, כאשר מתמודדים עם בעיית אכילה לא מאוזנת שחוזרת על עצמה, מנסים הרבה פעמים בהתחלה להתמודד עם הבעיה לבד, מכריזים על משמעת עצמית, מגבירים את המודעות למה שאוכלים, מגבירים פעילות גופנית, ואם לא מצליחים להתמודד לבד עם הבעיה פונים לעזרה חיצונית. בדרך כלל, בטווח הקצר רואים תוצאות, יש ירידה במשקל ותחושת הצלחה, אבל ברוב המקרים אחרי זמן מסוים בעיית האכילה הלא מאוזנת חוזרת ועימה המשקל שהסרנו.

דיאטה בחורף

קשה להתמודד עם הדחף לאכול אוכל "אסור" לאורך זמן. צילום: 123RF

 

כשאנחנו עושים דיאטה, אנחנו מתבססים על המודעות שלנו שבוחרת לשנות את הרגלי האכילה. אנו נמנעים מלאכול דברים מסוימים כדי להגיע לתוצאה הרצויה, והמסר שעובר אל הגוף הוא של מניעה והחסרה. ברוב המקרים, מגיע רגע בו הגוף דורש את מה שהוחסר ממנו, כאשר התזונה מבוססת על חסר. הרגע הזה יכול להיות ברגע של קושי רגשי, בהקשר של חגיגה/מסיבה, או סתם ברגע של שעמום. אז קורה מה שהרבה אנשים עם בעיית אכילה לא מאוזנת מכירים, תחושה כאילו נפתח הצוהר, שהתיאבון נפרץ ללא גבולות ובעצם כל מה שהורדנו עד לאותו רגע חוזר, אנחנו עולים במשקל, ואפילו מעבר לו. לתהליך מתלווה גם הפן הרגשי עם תחושות כגון אשם, ביקורת עצמית, שיפוט, כעס, חוסר אונים, חוסר שליטה ותחושת התמכרות.

 

גמילה – שונה מתכניות דיאטה ותמיכה שונות

לרוב מי שמגיע לטיפול גמילה התנסה כבר בכמה סוגי תמיכה שונים. בחדר הטיפולים, החוויה שחוזרת על עצמה היא תחושת חוסר שליטה בתזונה, חוסר אמון ביכולת העצמית לשנות את המצב ומועקה רגשית רבה.

סוכר וגלוטן הם חומרים ממכרים, הם משפיעים על המוח שלנו באופן שנרצה לצרוך אותם שוב ושוב, ובכל פעם נזדקק לכמות גדולה יותר על מנת להגיע לתחושת רגיעה. כל עוד הם נמצאים במערכת שלנו אנחנו נרצה לאכול אותם. החוויה הזו נתפסת כמו חוויה שמקיימת אותנו, אבל זו רק תפיסה שנובעת מתוך המציאות של צריכת סוכר וגלוטן. כדי להשתחרר מההתמכרות, בגמילה כמו בגמילה, מוכרחים להפסיק בבת אחת.

 

סוכרים מעובדים - מחוץ לתמונה

סוכר+גלוטן – סיפור אהבה?. צילום: PEXELS

 

 

צמד חמד שקשה להיפרד ממנו – הסוכר והגלוטן

סוכר וגלוטן,  נמצאים לא רק במערכת הגופנית שלנו, אלא גם בשדה האנרגטי שנמצא סביב הגוף שלנו. השדה האנרגטי הוא מושג מעט עמום ולא ברור, אבל אפשר להתייחס אליו כמרחב האישי שסביב הגוף שלנו, וכמו שיש חיידקים שאנחנו לא רואים עם העין, גם הוא נמצא שם, גם אם אנחנו לא רואים אותו. הימצאותם של הסוכר וגלוטן בשדה האנרגטי שלנו גורמת לכך שפעמים רבות גם כאשר אנחנו מחליטים לא לצרוך אותם יותר, אנחנו לא עומדים בזה.

בטיפול הגמילה אנחנו מנקים את השדה האנרגטי מהחומרים הממכרים. בין אם מיד או אחרי כמה שעות, מרגישים הקלה גדולה, תחושה של שקט, תחושות המאבק וההתמודדות נעלמות ומפנות את מקומן לביטחון עצמי ולמוטיבציה.

 

"היתה לידי עוגה ולא נגעתי בה" – השפעות הגמילה

לרוב המטופלים לא מאמינים איך בתוך זמן כה קצר הם חווים שינוי כה מהותי בתחושה. "היתה לידי עוגה ולא נגעתי בה" "לפני מחזור אני בד"כ אוכלת מכל הבא ליד והפעם לא הרגשתי". כתוצאה מהטיפול קל יותר להתמיד במשמעת העצמית ולקיים אורח חיים בריא, ולבסוף גם לרדת במשקל.

טיפול גמילה מסוכר וגלוטן הוא לא פתרון זמני ואינו עוד דיאטה, הוא טיפול פורץ דרך במסלול לאורח חיים בריא שמוביל אל הבראה, הזנה, טיפוח עצמי ואהבה עצמית.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו