ecosupp_FLY

Powered by WP Bannerize

ecosapp_CU_R

Powered by WP Bannerize

טעים להכיר את נטלי גל (שוינקלשטיין)

בתור גורו תזונה שנחשבת למובילה בתחום התזונה הטבעונית לתינוקות, לנטלי יש הרבה מה לומר גם על תזונה למבוגרים. בואו להכיר את הגישה המרתקת של נטלי ולהתפנק עם המתכון שלה לשווארמה טופו ערמונים

כשחושבים על נטורופתית מוערכת, קל לדמיין מישהי קצת יותר קפדנית עם תפריט קשיח; נטלי היא האנטיתזה של קשיח ודוגלת בשולחנות מפנקים ומפוארים, על טהרת הבריא והטבעוני.

אנחנו גאים לארח את נטלי גל (שוינקלשטיין) נטורופתית מעל 10 שנים, מחברת רב המכר "סוד תזונת התינוק הטבעוני". מתכונאית ובשלנית, אמא לשני ילדים טבעונים מלידה.

מה המאכל שאת הכי אוהבת לאכול?

ארוחת בוקר הינה הארוחה שהכי מדברת אליי. אני תמיד אעדיף מספר מנות קטנות על פני מנה אחת גדולה. אולי גם בשל העובדה כי גדלתי לסבא שאהב מאד לבשל, והקפיד לגוון במאכלים מכל הסוגים והעולמות.

 

מה האוכל המושלם לשבת בבוקר?

על אותו עקרון, מספר מנות של סלטים, לצד מאכל מרכזי כמו שקשוקה טופו או מקושקשת טופו פלוס שייק /מיץ מפירות וירקות. אני פחות מתחברת למאכלים כבדים כמו חמין או חומוס ופול כפי שהרבה נוהגים לאכול בשבת. לא כי לא טעים לי, אלא כי אני מאד מתחברת לארוחות קלילות וקלות לעיכול.

 

תארי את ארוחת הבוקר הממוצעת שלך

באמצע השבוע בשל הילדים והעבודה אין הרבה זמן להתעסק בארוחות בוקר מגוונות. על כן, אני תמיד שמחה לפתוח את ארוחת הבוקר שלי בפירות. בננה היא האופצייה המועדפת עליי.

 

איזה מיתוס הכי גדול על תזונה את מכירה?

דיאטות לדעתי הם בזבוז זמן יקר וכסף, כיוון שמדובר לרב על גימיקים, ועל תקופות קצרות שלאחריהן חוזרים לתזונה הישנה ובעצם לא משיגים כך דבר. אם חוזרים למשקל הישן או מכפילים אותו. אני מאמינה בשינוי אורח חיים. לקיחת החלטה לשינויים קבועים בחיי היום יום. אכילה בריאה יותר, מגוונת, שכאשר עושים אותה ניתן לקחת פרקי זמן של דיאטות ניקוי מסויימות לשיפור נוסף ומתן "בוסט".

 

איזה מאכל מעלה לך הכי הרבה זיכרונות?

כאשר אני מוזמנת לארוחה בה הגיוון הוא רב והשולחן "מפואר" מכל טוב. אני לא יכולה שלא להיזכר בשולחנות האירוח של סבי וסבתי. אשר מהם ההשראה שלי לבישול וגיוון.

מה בחיים, אבל בחיים לא תאכלי?

כנראה שלא אוכל בחיים בשר. הפסקתי לפני 13 שנה, ואין בי שום חשק לחזור. איני מאמינה שאנו זקוקים לבשר, בטח שלא לבשר כפי שהוא מגודל כיום, בתעשייה מסחרית. ועם השפע שיש כיום איני מרגישה כלל בעיה.

 

איזה אוכל תיקחי איתך ליום ארוך ולא צפוי?

אני משתדלת לדעת מראש מה אעשה בכל יום מראש, ולכן מתארגנת מראש. אם אני נוסעת למרחקים אקח איתי תמיד פירות וירקות.

 

מה החטא האהוב עליך?

שוקולד, כפי שהוא, עוגות ועוגיות פחות מדברות אליי.

 

במי לבחור, דיאטנית קלינית או נטורופתית?

מכיוון שאני נטורופתית, ומאמינה מאד במה שעושה ונהנת מהעשייה שלי, אמליץ אך ורק על נטורופתיה. אני מאמינה בגישה שרואה את האדם כמכלול, גוף ונפש. הרפואה הנטורופתית מחפשת לפתור בעיות בריאותיות מהשורש על ידי חיזוק מנגנון הריפוי הטבעי של הגוף. וזאת לאחר תשאול מקיף ואבחון בדיקות. הטיפול נעשה באמצעים טבעיים שונים כמו תזונה מותאמת אישית, צמחי מרפא, תוספי תזונה, והדרכה לאורח חיים מאוזן יותר הכולל פעילות גופנית מותאמת אישית וטיפולים אחרים.

מה דעתך על המשפט? "זה לא מה שאת אוכלת אלא מה שאוכל אותך?"

מאד מאמינה במשפט הזה, מתח נפשי ובעיות ריגשיות יכולות להוות הפרעה משמעותית לבריאות הגוף. על אף שנאכל בריא ונעסוק בספורט אם משהו בנפשנו אינו מאוזן או שאנו נתונים לסטרס מתמשך הדבר יכול להשפיע לרעה באופן חד משמעי על בריאותינו. לכן ראיית האדם כמכלול היא מאד חשובה. ואין לדעתי טיפול תזונתי יעיל שלא משלב טיפול רגשי.

השווארמה של נטלי

השווארמה של נטלי

 

המתכון המנצח של נטלי – שווארמה טופו וערמונים

מצרכים:

חבילת טופו אורגני

חבילת ערמונים בואקום אורגניים

3 בצלים זהובים

2 כפות שמן זית כתית מעולה

כף אבקת קארי צהובה

1 כף רוטב סויה אורגני

חצי כפית אבקת כורכום אורגנית

3 שיני שום כתושות

מלח ופלפל לפי הטעם.

ניתן להחליף את  הערמונים בפטריות. ניתן להוסיף גם פלפל שאטה כפי שמופיע בתמונה, לפי טעמכם.

אופן ההכנה:

קוצצים את הבצלים, ומגרדים בפומפיה רחבה את הטופו. מטגנים בשמן זית את המרכיבים כולם עד להזהבה. מגישים עם טחינה סלט ופיתה מכוסמין.

השאירו תגובה: