paulinleftf

Powered by WP Bannerize

PAULIN_FLYR

Powered by WP Bannerize

מחקרים מוכיחים: פלפל אדום עשיר באנטי-אוקסידנטים

מלך ויטמין ה-C, הפלפל האדום, הוא הרבה יותר מעשיר באנטי אוקסידנטים ומציע שלל יתרונות בריאותיים. כל מה שרציתם לדעת על הסגולות של פלפל אדום
פלפל אדום ללא גרעינים

פלפל אדום. צילום: יוסי אלטרמן

פלפל אדום מהווה מקור מצוין לרכיבים תזונתיים שחיוניים לגופינו. בין הרכיבים התזונתיים שנמצאים בפלפל האדום ניתן לציין קרטנואידים (פיגמנטים אורגניים חשובים) ונוגדי חמצון כגון: לוטאין ובטא קרוטן.

נוסף על כך, מהווה הפלפל האדום מקור טבעי לוויטמין C. למעשה, הירק מכיל ויטמין C בכמות שגבוהה יותר מכל ירק או פרי אחר (230 מ"ג ויטמין C לפלפל בינוני). פלפל אדום מכיל ויטמינים נוספים, ביניהם: 1B, 2B, 3B, 6B, ויטמין K,  ויטמין E וכן ברזל, אשלגן, סידן, חלבון וסיבים תזונתיים. לצד שפע הרכיבים החיוניים שקיימים בפלפל האדום, הוא מכיל 90% מים, מעט מאוד שומן  (0.3 ל-100 גרם) והוא דל בקלוריות.

ב -100 גרם פלפל יש בסך הכל 31 קלוריות. מעבר לתרומתו הרבה לבריאות הגוף, הפלפל האדום עסיסי מאוד וניחן בטעם מתוק יותר משאר סוגי הפלפלים, הסיבה לכך היא שבניגוד לפלפלים בצבע ירוק וצהוב, הוא נקטף בשלב בו הוא הבשיל לגמרי.

האם הפלפל האדום בריא יותר מפלפלים בצבעים אדום וירוק?

מחקר שפורסם בעיתון " Journal of Food Science" בחן את הפעילות של נוגדי החמצון שמכילים פלפלים בצבעים: אדום, כתום וירוק. המחקר מצא שהפלפל האדום מכיל את הכמות הגבוהה ביותר של בטא קרוטן. כמו כן, המחקר מצא שכל הפלפלים – האדום, הירוק והכתום מסוגלים למנוע חמצון של כולסטרול.
כיצד משפיעים הרכיבים החיוניים שמצויים בפלפל האדום על גופינו?מגוון הוויטמינים והרכיבים החיוניים שמכיל הפלפל האדום תורמים לגופינו במישורים שונים.

 

שישה יתרונות מנצחים של פלפל אדום

נציין 6 יתרונות שמקנה אכילת פלפל אדום לגופינו:

• ויטמין A – הפיגמנט האדום בטא קרוטן שמצוי בפלפל האדום מהווה חומר גלם חשוב ליצירה של ויטמין A. ויטמין A  הוא אחד הוויטמינים החיוניים ביותר לתפקודה של מערכת החיסון והוא עשוי למנוע מחלות כגון: צינון ושפעת. כמו כן, תורם הוויטמין למערכת הראייה, לרבות ראיית לילה, שומר על העור ומגן על מערכת העיכול ומערכת הרבייה. נוסף על כך, מגן הוויטמין על מערכת השתן ומסייע לתהליכי גדילה שחלים בגוף.

• ויטמינים מקבוצה B  – ויטמינים מקבוצה זו חיוניים לתהליכים מטאבוליים שונים כאשר ויטמין 6B תורם לוויסות מצב הרוח באופן משמעותי.

• ויטמין C – ויטמין C מפחית את הסיכויים לחלות בסרטן, מעודד צמיחת שיער, מאזן את רמת הסוכר בדם ועשוי למנוע סכרת. כמו כן, מסייע הוויטמין במניעת מחלות לב ומחלות כלי דם כגון שבץ והתקפי לב, מכיוון שכך, מומלץ עבור אנשים שסובלים מלחץ דם גבוה לצרוך פלפל אדום מדי יום.

• ויטמין E –  נוגד חמצון חזק שמעורב בתהליך הייצור של תאי הדם האדומים, יצירה של אנרגיה לשרירים,  שמירה על תפקוד הלב ושמירה על הריאות. כמו כן, הוויטמין מאט את תהליכי ההזדקנות, שומר על הגמישות של העור ומזרז ריפוי צלקות.

• נוגדי חמצון (קרטנואידים)– נוגדי החמצון מסייעים בשמירה על בריאות הגוף, מונעים מחלות שונות ומעכבים תהליכי הזדקנות, עם דגש על שימור עור הפנים.• סיבים תזונתיים – הפלפל האדום מכיל מעט מאוד קלוריות והוא רווי בסיבים תזונתיים שתורמים לתחושת שובע. בשל הסיבות הללו מומלץ עבור אנשים שמעוניינים לרדת במשקל לצרוך פלפל אדום.

ילדה שותה מיץ תפוזים, כדי לקבל את המנה היומית המומלצת של ויטמין סי עלינו לצרוך כ 14 תפוזים ביום, או ליטול ויטמין סי ליפוזומלי

חשבתם שתפוז מוביל בכמות ויטמין ה-C? תחשבו שוב. הפלפל מנצח אותו בקלות. צילום: 123RF

 

איך כדאי לצרוך את הפלפל האדום?

מנה של 80-100 גר' פלפל אדום ליום מעניקה לגוף כמות מספקת של ויטמין C, על כן, כדאי לצרוך את הפלפל מדי יום. ניתן לשלב את הפלפל האדום בתפריט במגוון דרכים – אפשר לאכול את הפלפל האדום כשהוא מוקפץ, קלוי, מבושל, מוחמץ, צלוי, חרוך או במצב טרי. לפי מחקר שנערך על ידי המכון האמריקאי הלאומי, נמצא שפלפל שבושל בטמפרטורה של 200 מעלות ומעלה יאבד מערכיו התזונתיים. בשל סיבה זו, ההמלצה היא לאכול את הפלפל כשהוא טרי ובמצב טבעי.

 

הכתבה באדיבות Pepperito = פלפל אדום מתוק ללא גרעינים. בימים אלה מושק המוצר מחדש למדפים בישראל ובעולם בגירסה משופרת ומשודרגת תחת המותג: פפריטו (Pepperito).

השאירו תגובה: