Nikui_Fly
Nadar_Fly

"שמן דגים יעיל כטיפול ב-ADHD, לפחות כמו טיפול קונבנציונלי"

מאת: - מומחיות רחבה ומוצרים ושירותים באיכות הגבוהה ביותר, בשקיפות, בהוגנות ובאהבה
סקירת מחקרים גדולה העזה לקבוע ששמן דגים עשוי להיות יעיל כטיפול ב ADHD לפחות כמו טיפול פרמקולוגי קונבנציונלי.
bari14_HP
bari14_Fly
bari14_Corner
bari14_Mob
bari14_In
Sunrider_Mob
Sunrider_Article
Sunrider_HP
Sunrider_Fly
Sunrider_Corner

הצהרה אמיצה

ינואר 2020. העולם רק מתחיל לקלוט מה הולך להגיע עם השנה הזו. עדיין יש אנשים שעסוקים בנושאים שממשיכים לבעור גם כשהקורונה כבר סימנה את עצמה ככוכב המרכזי של עולמנו. באותו חודש הגיע לידינו פרסום שכנראה נפל בין הכיסאות עם כל ההתרגשות, אבל בעצם הייתה בו כותרת של ממש:

סקירת מחקרים* גדולה העזה להציע ששמן דגים עשוי להיות יעיל כטיפול ב ADHD לפחות כמו טיפול פרמקולוגי קונבנציונלי. והיו סיבות להציע הצעה שכזו. מסתבר שעל כ 40% מהילדים הטיפול התרופתי הקונבנציונלי להפרעת קשב (לדוגמה ריטלין או אטנט) פשוט לא משפיע. עבור אותם 40% (וכנראה גם עבור אחרים אשר הטיפול משפיע עליהם אבל סובלים מתופעות לוואי) החליטו חוקרים מאוניברסיטאות בלונדון ובטאיוון להעמיד במבחן את היעילות של חומצות השומן אומגה 3 כטיפול.

הם הניחו שזה יעבוד כי מחקרים קודמים כבר הראו קשר בין אומגה 3 לטיפול בהפרעות קשב. למשל בין צריכת אומגה 3 של אימהות בהריון לבין יכולות הקשב והריכוז של הילדים לאותן אימהות, או קשר בין רמה נמוכה של אומגה 3 בדם לבין איבחון עם ADHD. עם זאת, לא כל המחקרים הראו תוצאות אחידות, לכן הם החליטו לא לוותר ולבצע סקירה גדולה (מה שנקרא בעגה המקצועית "מטא-אנליזה") שתנסה להגדיר מהי מידת ההשפעה הצפויה מטיפול באמצעות אומגה 3 על ADHD.

הורים מדווחים על שיפור!

הממצא העיקרי של האנליזה הזו היה כזה: תוסף אומגה 3 משפר באופן משמעותי תסמינים של ADHD אשר כוללים חוסר תשומת לב והיפראקטיביות, על פי דיווחי הורים.

זהו מחקר אקדמי רציני אשר לוקח ברצינות דיווחי הורים. ומרבית ההורים אכן דיווחו על שיפור. יפה לראות איך ניתן לכמת "סיפורי הצלחה" ולהפוך אותם לעניין מדעי.

 

עוד ממצאים משניים אך מעניינים שעלו בסקירה:

רק במחקרים בהם קיבלו תוסף המכיל יותר מ 500 מ"ג EPA ניראה שיפור משמעותי בהתנהגות היפראקטיבית. ממצא זה מעניין מפני שהוא מראה עד כמה הצמד EPA+DHA הוא חשוב בתוספי אומגה 3. DHA בלבד, אפילו שהוא מרכיב מרכזי במבנה המוח ומערכת העצבים, אינו רכיב תזונתי מספיק ללא שילובו עם כמות גבוהה של EPA. דרך אגב, שילוב של DHA עם כמות כפולה של EPA הוא הרכב האומגה 3 האופייני לדגים קטנים בטבע, לכן הגיוני לחשוב שזהו ההרכב התזונתי העדיף.

כמו כן, במחקרים שהשוו אומגה 3 לעומת אומגה 6 גילו שאצל בני נוער עם ADHD היו רמות נמוכות של אומגה 3 EPAּ+DHA לעומת קבוצת ההשוואה, אך לא היה הבדל ברמות אומגה 6. כלומר אין השפעה לחוסר או עודף אומגה 6 אבל יש השפעה לחוסר אומגה 3.

 

 

שמן דגים יעיל כמו תרופה

לדבריה של ד”ר ג’יין צ’אנג, החוקרת הראשית: "תוצאות אלו מציעות ששמן דגים יעיל כטיפול ב ADHD, לפחות כמו טיפול פרמקולוגי קונבנציונלי (אך ללא תופעות לוואי), במיוחד בילדים עם מחסור באומגה 3".

חזרה לסיפור שלנו

והנה ינואר 2021 כבר כאן וחלפה שנה מאז אותו פרסום, ועל אף הקורונה ממשיכים ילדים ובני נוער להתמודד עם ADHD וחלקם אפילו ביתר שאת. אז מה נוכל ללמוד מאותה סקירת מחקרים מקיפה?

אומגה 3 משמן דגים זה עוזר! למי שחסר.

איך אדע אם חסר לי? בדיקת אינדקס אומגה 3 תגלה אם חסר לך וכמה.

בדיקת אינדקס אומגה 3 מודדת את רמת האומגה 3 בגוף בהתאם למדד המציין מהו מחסור ומהי רמה תקינה- כך יודעים למי חסר וניתן לנבא טוב יותר את סיכויי ההצלחה של תיסוף אומגה 3 לשיפור קשב וריכוז. הבדיקה מתבצעת באופן עצמאי על ידי ערכה הנשלחת לבית הלקוח.

אומגה גליל המשווקת את ערכת הבדיקה מציעה לגולשי אתר איטוול שובר מתנה על סך 50 ₪ למזמיני הבדיקה עד 31.1.2021

שימו לב- מתנה מיוחדת לגולשי איטוול: 50 ₪ מתנה בהזמנת ערכה ביתית לבדיקת אינדקס אומגה 3.

הזמינו כאן עם קוד קופון omega3index

*המתנה תוענק במעמד מסירת התוצאות ללקוח, למזמיני בדיקה עד 31.01.21.

 

 

*Omega-3 in youth with ADHD, Jane Pei-Chen Chang et al. Neuropsychopharmacology (2018)

צרו קשר עם אומגה 3 גליל



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו