supherb_Fly
supherb_Fly

לא לאבד פרופורציות

הוא בן 69, אבל מנצח את חבריו בני ה-40 במועדון הספורט בקלות רבה. ד"ר שאול טל, מנכ"ל הוצאת פוקוס, מספר לשרי קפלן כמה מהסודות הבריאותיים שלו
supherb_IN

זה הפוקוס

אני יושבת מול ד"ר שאול טל בן ה-69 ורואה מולי אדם רגוע, חיוני ונמרץ שהופך את התובנות שלו לנחלת הכלל באמצעות ספרי בריאות שהוא מוצי ללא הרף כבר שנים רבות.
לפני כ-15 שנה היה ד"ר שאול טל אדם בעל עודף משקל, שסבל מכולסטרול גבוה, תת פעילות של בלוטת התריס ועוד. היום, בריא, רזה ונמרץ, לא נוטל תרופות אחרי שנים ארוכות של נטילת אלטרוקסין ותרופות נוספות, מהווה ד"ר טל יריב קשה לבני ה-40  שמתמודדים נגדו במשחקי הבדמינטון במועדון הספורט של כפר המכביה.

הרצאה אקראית שטל "התגלגל" אליה, מפי הנטורופתיה גילית שטיינר, שינתה את חייו.
טל הבין לראשונה שרפואה ובריאות נעים על שני קווים מקבילים. לאחר ששמע עוד הרצאות והתחיל ללמוד ברצינות את נושא הרפואה הטבעית, אימץ טל אורח חיים טבעי והשיב לעצמו את הבריאות ואת איכות החיים.

לא להיות פרפקציוניסט ולא לאבד פרופורציות

ישבנו לשוחח במשרדו עמוס הספרים בהוצאה הביתית שהקים, פוקוס. הוא כיבד אותי בחליטת צמחים עשירה ופירות וחשף בפני את סודות הבריאות שלו. את הבוקר פותח טל עם זוגתו בסלט עשיר בירקות מצבעים שונים, מגוון עלים ירוקים, גרעיני דלעת, חמוציות, שמן זית ולימון טרי. מנה אחת לארוחת בוקר ומנה נוספת לארוחת הצהריים. בערב הוא סועד עם זוגתו ארוחה חמה הכוללת מרק, ברוקולי מבושל, גרגירי חומוס, אורז מלא ומקפיד ללוות כל מאכל בסלט ירקות מגוון. במשך היום שותה טל חליטות צמחי מרפא ומנשנש פירות, אגוזים ושקדים.

ד"ר טל נוטל גם תוספי תזונה על בסיס קבוע כמו פרוביוטיקה,עליה תוכלו לקרוא גם כאן, אומגה 3, ויטמינים ונוגדי חמצון. כך, חדור ביטחון בדרכו, הצליח להוריד בהדרגה בתיאום עם רופאיו תרופות שלקח למחלות כרוניות במשך שנים רבות.

טל, חוקר כימיה בעברו, שעבד כ-25 שנה בצה"ל, היה מומחה יחיד בתחומו בכימיה של תהליכי צילום. היום הוא שקוע כולו בהבאת מיטב ספרי הבריאות והרפואה הטבעית הנכתבים בעולם, לידיעתנו.

טל מכתיר את "בריא לתמיד" של ד"ר מארק היימן וד"ר מארק ליפוניס כספר שפקח את עיניו יותר מכל ומגדיר אותו כ"אורים ותומים" בכל נושאי הבריאות.

 

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב כתבות "Eatwell" ישירות לפייסבוק שלכם

ביקשתי מד"ר טל לתמצת עבורנו את הנוסחה שלו לבריאות מיטבית : להישאר כמה שיותר קרובים לטבע בבחירת המזונות: רוב התזונה צריכה להתבסס על מזון צמחי, הימנעות ממזון מעובד, הימנעות ממוצרים מן החי: בשר, מוצרי חלב, דגים, ביצים, להמעיט במשקאות קלים ממותקים.

בהיבט הנפשי, ממליץ טל, לא לקחת ללב. יש לנו נטייה לאבד פרופורציות בחשיבות שאנחנו נותנים להתרחשויות לא נעימות בחיים. טל ממליץ להביט על מכלול החיים ולגמד את אותם אירועים שליליים. פרפקציוניזם מזיק לבריאות. חשוב לחיות עם מטרה, עם תחושה של הגשמה אישית, להקיף עצמך באנשים שאתה אוהב, חברים ובני משפחה שמפרגנים ואוהבים אותך.

ומה עוד? להקפיד באופן קבוע על הפגת מתחים ורגשות שליליים באמצעות מגוון טכניקות ביניהן הביופידבק והפעילות הגופנית המחוללת ניסים בתחום זה.

שרי קפלן, סטודנטית שנה ג' לנטורופתיה בקמפוס ברושים,  אוניברסיטת ת"א
בוגרת B.A בכלכלה ו- M.B.A במנע"ס באוניברסיטת בן גוריון.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. איתי

    איש יקר שאול טל , מעניק השראה לצעירים יותר- ודוגמאתו האישית מוכחת באישיותו ובמראו הצעיר. יישר כח !

  2. מיכל רון - פסיכולוגיה אלטרנטיבית

    ציון מעולה לכל אחד ואחד מהספרים של 'פוקוס' שקראתי.
    יופי של הוצאה,
    שמאחוריה עומד יופי של אדם,
    עם יופי של סיפור –
    שהלוואי ויהפוך לסיפורם של עוד ועוד אנשים שכיום חולים וסובלים לשווא.
    כל טוב!
    (-:

  3. guy liora

    הספר הראשון שהתגלגל לידי היה מוח מנצח. אתו התחלתי מהפך תזונתי בחיים ששינה את כל מה שעשיתי קודם לכן והשפיע לטובה על כל הבעיות "הבלתי פתירות"שסבלתי מהן ושהרפואה הקונבנציונלית רק החמירה.מאז התמכרתי לכל שאר הספרים מתוך הכרה והערכה מלאה לתוצאות הגלומות באימוץ העצות והשינויים המוצעים. אני מרגישה שהצלתי את חיי וחיי הסובבים אותי מכל התוהו התזונתי והסבל הנובע מכך. תודה ענקית!!!!!!!!!!!!!!