supherb_Fly
Laisha_Fly

חממה אצלכם בסלון

מאת: לימור עברון גילת, אקטיביסטית בריאות ומנחת מעגלי הרזיה
זמן קריאה: < 1 דקה
הנה פתרון אלגנטי ויעיל עבור "רוצחי צמחים" סדרתיים או סתם עצלנים: חממת גידול ביתית מצוידת במחשב השקיה, פתחי אוורור וכל מה שצריך כדי שלכם יהיה תמיד בבית עגבניות שרי, מרווה או כל ירק אחר
In2024_Article

אני טוענת טענה בסיסית: שום דבר לא קורה סתם. אין מקריות בחיים. בדיוק בשבוע שבו אני נדלקת סופית ולתמיד על כל תחום צמחי המרפא לדורותיו, אחי מביא אלי הביתה את הבייבי החדש שלו: חממה ביתית מקסימה.

כמה טינקטורות בראשיתיות ושמנים מושרים כבר עומדים להם בגאון על עדן החלון שלנו ואני שוברת את הראש, איך אוכל לגדל כמה צמחים מובחרים בעצמי, מבלי להזדקק לשירותי ספקי הצמחים עצמם (למרות שפגשתי זוג מדהים בציפורי: פרץ ורוני גן מעלעלים, עליהם בכתבה הבאה).

ובכן, בינגו – יש פתרון אלגנטי, עבור מי שרוצה לגדל בעצמו את גידוליו. בשביל רוצחת צמחים סדרתית שכמוני, זהו פתרון מעולה ותאמינו לי שניסיתי לתזכר את עצמי במחשב, ביומן, עם המצפון הדווי שלי – כלום לא עזר, הצמחים שהיו ברשותי משכו ומשכו עד שלא יכלו יותר והחזירו את נשמתם אל בורא הגפן.

לכם נשאר לדאוג רק לאדמה וצמחים

היתרון הבולט של החממה הוא שהיא מגיעה עם מחשב השקיה, פשוט לתכנות אפילו ל'בורית' (ככה דודתי בלה עליה השלום היתה אומרת – בורה) כמוני. המחשב יתריע כשחסרים מים ויזכיר לכם לדאוג לצמחים, כמו טמגוצ'י, אבל אחד שמביא סחורה, כי בסוף יצוצו להן אשכולות של עגבניות שרי מדליקות, מרווה רפואית שטובה לכאבי בטן, אורגנו שמטפל מצוין בבעיות נשימה ואלרגיות, לבנדר שתוך שבועיים אפשר לעשות ממנו שמן מושרה מדהים בניחוח מרגיע ומשכר. בקיצור, גן עדן.

החממה עשויה ממתכת, מקורה במעטה PVC שעמיד לקרניים המזיקות UV וגם לקור מזגנים, אם אתם בוחרים להציב אותה Indoor.

מלבד אדמה וצמחים, שאותם אתם צריכים להביא, יש בערכה הכל: חממה, כיסוי, שני חלונות איוורור, מחשב השקיה, משאבה, סוללות צינור השקיה, טפטפות ועוד מילים שרק בעלי, בעל העבר החקלאי ביסוד המעלה יכול להבין, לפרשן ולבאר.

לכל היופי הזה קוראים: מיניגרין

למי שגר באזור חוף הכרמל, ניתן להשיג את המיניגרין במשתלת 'הרמוניה בטבע' בכניסה למושב כרם מהר"ל.

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. חנה

    אני הבנתי שהחממה פעילה בשמש. מה מטרתה בתוך הבית? האם ניתן לקנות רק את המתקן, ללא המחשב וללא הצינורות? – אותם יש לנו.