supherb_Fly
Thymoquin_Fly

זה טוב גם בשבילי?

מאת: איילה טאוב, תזונאית קלינית טבעית
זמן קריאה: 3 דקות
לפניכם חמשת הכללים לבחירת איש מקצוע טוב עמו תוכלו להתייעץ על בעיה ולקבל את העצה הטובה והמקצועית ביותר עבורכם
Thymoquin_In

הכול בעצם התחיל כשהייתי בת עשרים. סיימתי את השירות והתלבטתי לגבי עתידי האקדמאי, ההתלבטות הייתה בין לימודי פסיכולוגיה ובין לימודי משפטים עד שביום בהיר אחד חיי השתנו וחליתי. לאחר שנואשתי מהטיפול הקונבנציונאלי הגעתי, בהמלצתה של מכרה, לנטורופתית. כל כך התרגשתי מתהליך הטיפול האינדיבידואלי, לאחר שהייתי "עוד חולה" בשיטת טיפול שאני מכנה "הסרט הנע".

מאז ועד היום, כשמונה שנים, אני בריאה ועוזרת לאנשים להיות בדיוק כמוני -מישהי שלא ויתרה על פחות מהטוב ביותר עבורה ואכן זה בדיוק מה שקיבלה.
בעבודתי כיום אני פוגשת עשרות אנשים בשבוע וישנה תופעה שמאוד מדאיגה אותי: אנשים שלא מגיעים למטפלים מוסמכים ומאמצים לעצמם כל מיני הרגלי אכילה, תוספי מזון וצמחי מרפא שבמקרה הטוב לא מתאימים להם ובמקרה הרע יכולים לגרום לנזק בשימוש לא נכון ולא מבוקר.

כל אחד מאיתנו יחיד ומיוחד; כולנו דומים וגם כל כך שונים: אז איך זה קורה? בעיקר בגלל המדיה ותוכנית הבוקר שמארחות כל מיני מומחים שלרובם יש אינטרסים כלכליים הרבה לפני דאגה כנה לבריאותכם, כתבות באינטרנט, אתרים של מטפלים וחברות בתחום הרפואה המשלימה, אה וכמובן לא נשכח את שלל הכתבות הפרסומיות – כל אלה ממליצים השכם והערב מיני המלצות תזונתיות כאלה ואחרות.

עד פה הכול חוקי, הבעיה מתחילה כשאנשים מוציאים דברים מסוימים שנוחים להם מתוך מידע רחב היקף ומגיעים למטפלים ולחנויות טבע עם תוכנית עבודה מוכנה מראש. הם ראו בטלוויזיה, שמעו רדיו, קראו באינטרנט וזה בדיוק מה שהם רוצים – אז דעו לכם שלא רק החיפזון מן השטן אלא גם העקשנות.

נתקלתי למשל באישה שהגיעה לבקש חומץ תפוחי עץ כדי לשתות אותו ובכך לרדת במשקל. לאחר אבחנתי הודעתי לה שהיא סובלת מקנדידה ברמה כל כך גבוהה שאם היא תשתה את החומץ יש סיכוי שהקנדידה כבר תצא לה מהאוזניים, כהלצה כמובן. התאמתי לה טיפול תזונתי מוקפד, פורמולות של צמחי מרפא ותוספי תזונה והכי חשוב – מנעתי ממנה את החומץ. עכשיו אין שום סיבה שהיא לא תרד במשקל. אישה אחרת שהגיעה אלי, מבוגרת, סובלת מלחץ דם גבוה, שמעה בטלוויזיה על כדורי הרזיה "מעולים". היא כמובן רצה לרכוש אותם, רק שאף אחד לא טרח לספר לה שהם מפוצצים בקפאין וממש מסוכנים עבורה.

אלו רק שתי דוגמאות. מדי יום אני נתקלת בהרבה מקרים – אנשים שהתרופות שלהם מתנגשות עם צריכת תוספי התזונה שהם מעוניינים לקנות, אנשים שקונים מוצרים יקרים ביותר ולא נחוצים להם רק מכיוון ששמעו עליהם בטלוויזיה ומתוקף זה הם קיבלו "גושפנקה" לאיכותם ועוד אינספור דוגמאות שהיריעה קצרה מלהכיל.

אז מה אני מציעה? לגשת לנטורופתית/תזונאית טבעית ולקבוע סדרת מפגשים לפי הצורך ובשום פנים ואופן לא לחסוך ולהסתמך על מדיה, משפחה, חברים וכל מיני המלצות כלליות.

הנה חמשת הכללים שלי לבחירת איש מקצוע טוב:

1. תשאול רבותיי – מטפל מצוין הוא בראש ובראשונה מתשאל מצוין, עליו לדעת את כל ההיסטוריה הרפואית שלכם, כולל מחלות, תרופות, היסטוריה משפחתית ועוד – אל תתפלאו אם הפגישה הראשונה תהיה ארוכה יותר.
2. בחרו לכם מטפל אמין, כזה שמאבחן בשיטות הוליסטיות זה נהדר אך לא מוותר על בדיקות קונבנציונאליות וכמובן יודע לקרוא ולהבין את מסקנותיהן.
3. מטפל טוב הוא אחד שמדבר בשפה ברורה ומשתף אתכם בתוכנית הטיפול – הכוונה היא לשיתוף בקווים כלליים אין צורך לרדת לפרטים לא נחוצים לכם.
4. זמינות – בדקו האם המטפל יכול לעמוד לרשותכם גם מעבר לזמן הטיפול במידה ומשהו לא ברור, אפילו באימייל או אסמס, לא חייב בטלפון.
5. מטפל טוב הוא אחד שמתייחס לכל אדם כאינדיבידואל הן מבחינת המזון המתאים וכמובן מבחינת תוספי התזונה וצמחי המרפא שטומנים בחובם דברים נפלאים והצלחות כבירות אך גם קונטרה אינדיקציות לא מעטות.
לסיכום, אשבח את התזונה הטבעית מכיוון שהיא הבסיס לפתרון כל מחלה קיימת וזכרו שמה שיפה ברפואה הטבעית היא שלכל אדם מותאם טיפול שייחודי אך ורק עבורו. הרי אדם אחד חלה בסוכרת כתוצאה מתזונה לקויה ואילו אחר ממתח והשלישי מכל הגורמים יחד – אז כיצד ניתן לטפל בכולם באותה הדרך?

איילה טאוב תזונאית קלינית טבעית בעלת קליניקת חיים חדשים, מסייעת להגיע לבריאות אופטימאלית ומשקל תקין בעזרת מזון, תוספי תזונה וצמחי מרפא.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. ישראל

    אדם רוכש אומגה 3 בחנות, משמן דגים. הוא נוטל קומדין או אספרין, אבל אף אחד לא מיידע אותו שזה מתנגש עם מדלל הדם שלו בגלל אחד הרכיבים שנמצאים בשמן דגים. רק מקור צמחי יכול להשאיר אותו רגוע.
    למידע על מקורות צמחיים מומלצים (הם גם נעימים יותר כי אין להם טעם וריח לוואי) כיתבו לנו: israel794@walla.com

  2. מיכה

    כמובן שקודם כל המטפל, אבל אנשים שונים מייצרים מוצרים "טבעיים" ללא חותמת GMP שמשמעותה פיקוח של משרד הבריאות.

  3. חיים דחבש

    הדברים נכונים מאוד. משום שיש מטפלים אשר למדו קורס אחד בנושא מסויים, או שעברו ליד מכללה כלשהיא ועברו סדנה כלשהיא, מסמיכים עצמם לתת עצות בריאותיות. ועוד יש אינטרסנטים המקבלים בונוסים בשיטת MLM שחושבים שמה שמוכרים תמיד נחוץ או מותר. יישר כוח על ההבהרה שאני מקווה שתעבור לכולם