In2024_Fly
Thymoquin_Fly

אדם צובר זיכרונות כמו נמלים

מאת: - מומחיות רחבה ומוצרים ושירותים באיכות הגבוהה ביותר, בשקיפות, בהוגנות ובאהבה
הרבה אנשים באמת משתבחים עם השנים, אבל הזיכרון לא תמיד נשאר מה שהיה... זיכרונות נשכחים, מילים נעלמות ומידע שאנחנו אוהבים ומעריכים עלול להישכח מאיתנו ככל שאנו מזדקנים. אחת הסיבות לכך היא שהמוח עובד על "דלק" שמתכלה עם הזמן, ואז מגיע הרגע להשתמש ב"דלק חלופי".

הדלק של המוח

KETO_INSIDE

אנשים רבים כיום מקפידים לשמור על יכולות הזיכרון שלהם בשל החשש להשתייך לקבוצת סיכון להפרעות קוגניטיביות (נסיגה קוגניטיבית, דמנציה, אלצהיימר). הנסיגה הקוגניטיבית יכולה להתבטא בקשת רחבה של תופעות המשפיעות על איכות החיים, החל משכחה שגרתית קלה יחסית כמו "איך קוראים לספרית שלי" או "איפה שמתי את המפתחות" אשר אנשים מנסים לשפר בכל מיני דרכים, ועד ההפרעות הקוגניטיביות המאובחנות והקשות ביותר כדמנציה ואלצהיימר. בכל מקרה, כולן קשורות באופן כזה או אחר לתפקודים של המוח וליכולת שלו להחיות מידע וזיכרונות הנחוצים לנו בחיינו.

הדמייה המשווה מוח במצב "רגיל" (משמאל) למוח במצב נסיגה קוגניטיבית (מימין). החלקים האדומים הם הגלוקוז במוח. מתוך מצגת של פרופ' סטפן ס' קונאן.

הדמייה המשווה מוח במצב "רגיל" (משמאל) למוח במצב נסיגה קוגניטיבית (מימין). החלקים האדומים הם הגלוקוז במוח. מתוך מצגת של פרופ' סטפן ס' קונאן.

הדלק של המוח

המוח האנושי זקוק לדלק כדי לספק לעצמו אנרגיה ולתפקד כרגיל. באופן "רגיל" כ-97% מהדלק של המוח מגיע מסוכר בשם גלוקוז. הבעיה היא שככל שהמוח מזדקן כך פוחתת היכולת שלו להפיק אנרגיה מגלוקוז. המספרים מדברים על כ-6% הפחתה בעשור. הפחתה זו מובילה לגירעון אנרגטי במוח המוביל לאבדן זיכרון וירידה בחשיבה ובהכרה ולנסיגה קוגניטיבית.

החזרת האנרגיה למוח

ככל שהיכולת של המוח לנצל גלוקוז פוחתת, כך עולה הצורך בדלק חלופי, משהו שהמוח יכול לנצל להפקת אנרגיה במקום גלוקוז. שמתם לב ל-97% מהפיסקה הקודמת? זה אומר שיש 3% נוספים של דלק חלופי שהמוח יודע להשתמש בו. הדלק החלופי הזה נקרא "גופי KETON". המוח יכול לקבל יותר ממחצית האנרגיה שלו מאותם קטונים, וזאת בתנאי שהגוף ייצר כמות מספיקה של קטונים בכל יום. אז איך מגבירים את ייצור הקטונים בגוף?

מחקריו של פרופ' סטפן ס' קונאן הוכיחו שבזכות הצריכה של שמן MCT נרשמה עליה של רמות KETONES בדם וכתוצאה מכך היה שיפור קוגניטיבי משמעותי, בזיכרון אפיזודי (לטווח ארוך), תפקודים ניהוליים (כגון יוזמה, התמדה, עיכוב, ויסות, שינוי) וכישורי שפה. 30 גרם MCT למשך תשעה חודשים גרמו לעליה משמעותית ברמת הקטונים במקביל לשיפור משמעותי ביכולות הקוגניטיביות.

הוסיפו שמן למוח

KETOIL הוא שמן מסוג MCT, אשר יכול לשמש את הגוף לייצור מהיר ויעיל של גופי KETON. שמן MCT מכיל כ 100% חומצות שומן בינוניות שרשרת, כמו אלה שמצויות בריכוז גבוה בחלב אם עבור ההתפתחות המואצת של מוח התינוק. את אותן חומצות MCT ניתן גם להפיק ממקור צמחי של דקל הקוקוס ודקל השמן. חומצות שומן MCT מקובלות כיום כחלק מן הטיפול התזונתי המקצועי באנשים עם הפרעות קוגניטיביות, בשילוב עם תזונה מותאמת-שומן, דלה בפחמימות ועשירה בשומן ובפעילות גופנית.

למעשה מחקרים מראים שהגוף יכול לשמור על רמה גבוהה של קטונים מכמות קטנה של 1-3 כפות שמן MCT ביום. ביולי האחרון סקירת מחקרים רחבה חקרה את ההשפעות של שמן MCT על הקטונים בדם ועל ביצועים קוגניטיביים כגון זיכרון ויכולות וורבאליות, אצל הסובלים מהפרעה קוגניטיבית קלה ומאלצהיימר. הסקירה הראתה כי הביצועים של החולים השתפרו משמעותית לאחר מתן MCT.

ר' החליטה לנסות 3 כפות שמן KETOIL ביום עם אימה חולת הדמנציה. הניסוי עדיין בתהליך אך כחודש לאחר תחילת השימוש אפשר לומר בזהירות שכבר ניכר שיפור: היא הולכת יציב יותר, מרגישה בטוחה יותר בחוץ, מעט רעד שהיה נעלם ויכולת החשיבה השתפרה.

זכרת לכבות את הגז?

לשמן KETOIL יש יתרון כפול. אפשר ליהנות ממנו כתוסף ישירות בכפית העשוי לסייע לזיכרון ואפשר גם להשתמש בו כשמן בישול ומאכל. זהו השמן המצוי באחוזים מסוימים גם בשמן הקוקוס המוכר, אולם ב KETOIL הוא נמצא בריכוז של כ 100% MCT ללא חלבונים, סוכרים ורכיבי תזונה אחרים המרכיבים את שמן הקוקוס. מדובר בזיקוק של MCT נקי, במצבו הנוזלי, שאפשר להשתמש בו כמזון וליהנות מיתרונותיו במטבח: אינו מתחמצן כשמני מאכל אחרים, צלול וניטרלי ללא טעם וריח, נוזלי גם בקור וכשר פרווה למהדרין וכן מתאים לכל סוגי המטבחים מהטבעוני ועד הקטוגני. בכל דרך בה תבחרו לצרוך אותו, תוכלו להנות מהיתרונות שלו.

חברת אומגה גליל הראשונה בישראל המשווקת את השמן, המוכר היטב בעולם הן כתוסף והן כשמן מטבח, ואף הפך ללהיט בקרב חסידי התזונה הקטוגנית הידועה גם כתזונה מותאמת-שומן.

KETOIL של אומגה גליל

KETOIL של אומגה גליל

למידע נוסף והזמנה לחצו כאן

גרנולה ביתית עם KETOIL  שמן MCT

מהמטבח הבריא של שני בן צבי – אומגה גליל

 

בזכות שמן ה- KETOIL מושגת תחושת שובע לזמן ארוך.

השמן קל יותר להטמעה בתערובת מאשר חמאה, אינו מתחמצן בתנור כשמנים אחרים, ובזכות היותו ניטראלי כמו מים, ללא שום טעם וריח נשמר טעמם הטבעי של חומרי הגלם.

הרכיבים:

4 כוסות -שיבולת שועל עבה

חצי כוס- אגוזי מלך קצוצים

חצי כוס – קשיו קצוצים

חצי כוס- שקדים מולבנים פרוסים

חצי כוס- גרעיני דלעת

חצי כוס- שמן  KETOIL

כוס -דבש

כפית מלח דק

2 כוסות תפוחים מיובשים

חצי כוס- בננה מיובשת

אופן ההכנה:

מחממים תנור ל- 170 מעלות.

בכלי גדול, מערבבים את שיבולת השועל, האגוזים: קשיו, גרעיני  דלעת, שקדים, אגוזי מלך או כל מה שאוהבים ויש בבית. מוסיפים את המלח. מוסיפים חצי כוס שמן KETOIL, ובאותה הכוס ממלאים דבש ומוסיפים גם אותו (בזכות השמן הדבש לא נדבק לכוס).

מערבבים היטב ואופים 20 דקות במגשי התנור על גבי נייר אפיה.

בכדי שהגרנולה תהיה אחידה, כדאי לאחר 10 דקות לפתוח את התנור ולערבב.

בסוף האפיה מוסיפים את הבננה והתפוח המיובש.

למתכונים נוספים

 

 

הפורטל לתזונה בריאה Eatwell משמש כערוץ פרסומי ואין הוא ממליץ על מטפל כזה או אחר ואינו נושא באחריות כלשהי למוצר/שירות שניתן ע"י חברה או בעלי המקצוע המפורסמים באתר או בכלל.
המאמר אינו מהווה תחליף לייעוץ פרטני עם איש מקצוע מוסמך מהתחום.
צרו קשר עם אומגה 3 גליל



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו