himalayaKrem_Fly
himalayaKrem_Fly

שוקולד - לא פחות ממזון על

מאת: - נבושוקולד הינו שוקולד טבעוני נא (raw) איכותי
הידעתם שעל שוקולד חום ניתן לברך "בורא פרי העץ?"  כל הסיבות + מחקר מרתק

שוקולד מקדם את הבעיה

Sunrider_Article

שוקולד מופק מפרי ולמרות שאינו עשוי רק מהפרי, יש להתייחס אליו כמאפיין מרכזי של השוקולד, כך לדברי הרב דב ליאור.

 

לתת לפרי העץ את המשמעות שלו בתוך הפרלין זו משימה חשובה, לכן אינני מחממת את הקקאו מעבר לנקודה בה הוא מאבד מסגולותיו. במאה ה- 16 הביאו הספרדים ממרכז אמריקה מלאי משמעותי של פולי קקאו, אך החביאו אותו משאר אירופה. הם ידעו מה יש להם ביד. רק נישואין בין משפחת המלוכה של ספרד עם המלוכה הצרפתית, הביאו את הקקאו לתודעת האירופאים, בעיקר הצרפתים.

 

ניתן לראות בסרט "שוקולד" כיצד מתממשות מעט מסגולות הקקאו, כשהשחקנית הראשית פותחת שוקולטריה בעיירה צרפתית מנומנמת בסוף שנות החמישים, והפרלינים שלה מעוררים תשוקות באנשי המקום.

 

מדוע בתרבות המערבית נחשב השוקולד כמזון לא בריא?

היום יודעים שנוגדי החימצון הרבים שבקקאו כפולים מאלה שבתה ירוק וביין האדום. התשובה נעוצה בדרכי העיבוד התעשייתיים ובממתיק הראשי המככב בהם- הסוכר הלבן. אולם בעבר זה לא היה כך. הקקאו נחשב בתרבות האצטקית לסוג של תרופה, נהגו ללגום אותו בתוך כוס עם מים ללא ממתיק כלל.

כדי לקבל את מה שצריך מהקקאו ומצד שני לא לפגום בגוף, צריך לדעת איך לעשות את השוקולד נכון ובעיקר- במה להמתיקו.

קקאו

קקאו – מלא בריאות וטעם. צילום: PEXELS

 

הדרך שבה הקקאו מגיע אלינו חשובה לא פחות: ההקפדה על קקאו מרכיבים אורגניים נחוצה בתעשיית הקקאו, משום שבאפריקה, מקור מרכזי לקקאו, יש לעיתים ניצול של חקלאים ועבדות ילדים למרות פרוטוקול הקקאו שנוסח ב 2001. הסחר ההוגן הוא אחד הקריטריונים לקבלת תו אורגני- לא רק הבריאות חשובה, אלא גם הידיים והלב שנגעו במוצר מרגע הקטיפה.

 

מדוע אנו מרגישים רעננים ועירניים יותר לאחר שאנו נוגסים בשוקולד איכותי?

מפני שהרכב התאברומין שבקקאו דומה לקפאין ונותן לנו מרץ, אך בניגוד לקפאין, אינו ממכר. קקאו מונע הידרדרות מנטלית של המוח ומייצב מצב רוח, בגלל שיפור זרימת הדם למוח ובזכות תכולת טריפטופן אשר מומר בגוף לסרוטונין האחראי להרגשה הטובה.

כמות הפלבנואידים ( מקבוצת הפוליפנולים- נוגדי חמצון) הגדולה שבקקאו יעילה נגד רדיקלים חופשיים המאיצים את תהליך ההזדקנות- הפוליפנולים הללו מסיסים בשומן ולכן, כדי לספוג אותם בצורה אופטימלית, כדאי לאכול את הקקאו עם מרכיב שומני כלשהו, נא וטבעי כמובן, כמו אגוזים לא קלויים. דרכי גידול הקקאו ותהליכים תעשייתיים הכרוכים בייצור השוקולד עלולים להשפיע לרעה על ספיגת הפוליפנולים: קקאו אורגני מכיל כמות גבוהה יותר של נוגדי חימצון.

באי שותי הקקאו בארה"ב נמצא, כי אוכלוסיה שנהגה לצרוך קקאו באופן סדיר נהנתה מלחץ דם נמוך משמעותית יחסית לאוכלוסיה שכנה. קקאו הוא מקור משמעותי למגנזיום החיוני לספיגת סידן, ואפילו בזמן דיאטה ניתן להשתמש בשוקולד עם אחוז קקאו גבוה מאוד. בכדי להמתיק את השוקולד כדאי להשתמש בתמרים שלמים שעברו טחינה, בסילאן, מייפל או פאנלה.

שוקולד

שוקולד

 

איך הכי בריא להמתיק את השוקולד?

אני משתמשת במייפל טהור ואורגני:

המייפל נוצר בהליך פשוט של איסוף מעץ האדר וייבוש בבישול איטי, כך המייפל קרוב מאוד למצבו הטבעי בעץ וערכו הגליקמי נמוך מזה של סוכר בצורה משמעותית. צריכתו בשילוב שומן טבעי בשוקולד מאיטה את קצב עליית הסוכר אף עוד יותר. המייפל הטבעי מקנה לשוקולד מתיקות מעודנת המשתלבת נפלא עם הקקאו הנא.

כדי לתת לשוקולד תחושת מעודנות, ניתן להשתמש בחמאת שקד מכבישה קרה וכן להוסיף תמציות ווניל טבעית וטהורה, שמעניקה טוויסט לאניני טעם ומשפרת גם היא את מצב הרוח.

לסיכום, כשאנו מכינים שוקולד שהוא גם טעים וגם בריא, נקפיד שהקקאו יגיע מייצור אורגני וישאר נא במשך תהליך עשיית השוקולד, נבחר ברכיבים טבעיים בלבד ובמצב הגולמי ביותר שיש להשיג וכך נהנה מטעם עשיר.

 

מידע נוסף ובריא אודות שוקולד:

איך שוקולד יכול להיות בריא?

למה נשים יותר אוהבות שוקולד?

אודות שוקולד ואהבה

 

לנבושוקולד מגוון טעמים המבוססים באופן בלעדי על רכיבים טבעיים בלבד, אורגניים ברובם. הקקאו הנא מיוצר מזן הקריאולו המיוחד והנדיר בעל הטעם החזק והעשיר.

צרו קשר עם נבושוקולד



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו