In2024_Fly
PassoverFocus_Fly

איך שוקולד יכול להיות בריא?

מסתבר ששוקולד יכול להיות בריא, רק צריך לבחור את השוקולד והקקאו הנכונים

השוקולד עלול לקרוץ לנו; צילום: PEXELS

In2024_Article

בעולם שבו כמות הקלוריות נעלה בחשיבותה על כל אלמנט בריאותי אחר, ואין כל משמעות לאיכות המרכיבים, לשימוש בחומרי גלם חיוניים כמו גם לתהליך שעוברים חומרי הגלם מהרגע שנקטפו ועד לרגע שהונחו לנו בצלחת – שוקולד הוא ממתק ריק מערכים תזונתיים ודל בחיוניות.

השוקולד המתועש, זה שעטוף באריזה מפתה ומונח על המדף בסופר ובשוקולטריות הממותגות היטב, עשיר באנרגיה, אך כאן הכוונה לאנרגיה במובן של קלוריות בלבד. קלוריות שמקורן בעיקר בסוכר.

לעומת זאת, שוקולד הרואו, שנכין בבית בעצמנו, משלושה חומרי גלם פשוטים (קקאו, חמאת קקאו וממתיק טבעי), עשיר באנרגיה, אך כאן אין הכוונה לאנרגיה במונחים של קלוריות, כפי שמייחסים בתעשיית המזון, כאן הכוונה לאנרגיה במובן של חיות, חיוניות וכוח.

מי אתה קקאו הרואו?

כדי להסביר מהו קקאו רואו, נסביר תחילה את משמעות המילה רואו – כל מזון שלא עבר תהליך חימום ועיבוד מעל 42 מעלות. היתרון הוא שבמצב הזה נשמרים כל הערכים התזונתיים החיוניים של המזון, שבדרך כלל נהרסים קליל בחימום מעל 42 מעלות. הכוונה היא לויטמינים, חומצות שומון, אנזימים ונוגדי חמצון. מינרלים אגב, שורדים את תהליך החימום והם אינם נהרסים.

אבל זה לא הכל! במידה ונרקח את השוקולד שלנו ממוצקי קקאו רואו, נהנה משורה של מרכיבים חיוניים מסקרנים ובריאים מאוד, ביניהם חומצות אמינו, כמו טריפטופן שהיא חומר מוצא ליצור סרוטונין שהוא המוליך העצבי בגוף שלנו שאחראי על מצב רוח טוב. מרכיב מסקרן נוסף הוא אננדמיד שזכה גם לכינוי כימיקל האושר בזכות היותו משרה עלינו הרגשה טובה.

קקאו

קקאו. צילום: PEXELS

 

יתרה על כך, בקקאו רואו יש עושר אדיר של נוגדי חמצון, שהם המפתח למיגור מחלות בגוף שלנו, ואם זה לא מספיק, קקאו רואו נחשב לסופרפוד מופלא, כלומר מזון שמכיל ערכים תזונתיים גבוהים מאוד בכמות קטנה. מספיק לאכול כמה פולי קקאו ספורים ביום כדי ליהנות משפע של ערכים תזונתיים גבוהים.

במעבר האישי שלי לאורח חיים בריא ותזונה טבעית, חיפשתי נואשות אחר תחליפים לשוקולד ומתוקים. מהר מאוד הבנתי שאין דבר כזה תחליפים ראויים. כאלה שמספקים מענה ראוי לתשוקה למתוק והם לא מכילים סוכר מעובד בכמות אדירה, חומרים משמרים, חומרי טעם וריח ועוד מרכיבים נחותים שנוצרו במפעל או במעבדה ולא בטבע.

באופן מקרי (או שלא) פגשתי בקקאו הרואו המופלא, החלטתי להכניס אותו למטבח הפרטי שלי, ולרקוח ממנו מתכונים מרגשים שכולם פרי יצירתי.

לאחר אינספור ניסיונות (ולא מעט כאלה שכשלו) הגעתי לכמה נוסחאות פלא מושלמות לקינוחי שוקולד שאי אפשר לעמוד בפניהם! מאז הן מככבות במטבח שלי בדרך של קבע ומאפשרות לי ליהנות מטעם השוקולד האהוב, בלי להפר את עקרונות התזונה הטבעית ואורח החיים הבריא.

מכיוון שהבריאות שלכם היא התשוקה שלי ואני עושה הכל כדי להפיץ את רזי התזונה הבריאה בקרב כמה שיותר אנשים, אני מזמינה אתכם להצטרף אליי לכנס הבריאות, לבוקר שכולו שמחה, יצירתיות והנאה, יחדיו נרקח מתכוני שוקולד מופלאים, נחדד אמיתות וננפץ מיתוסים אודות עולמו המופלא של פרי הקקאו.

מתכוני שוקולד מקקאו רואו אפשר למצוא באתר שלי naturetali.com

טלי מחלב

 

ואת המתכון המופלא לבראוניז בטטה אפשר למצוא כאן בקישור.

מחכה לראותכם,

נייצ'ר טלי

המתכון באדיבות טלי מחלב; טלי תנחה סדנת קינוחי שוקולד בריאים בכנס אוכלים בריא הראשון במודיעין שייערך בתאריך 29.03. טלי היא עיתונאית בתחום התזונה ואורח החיים הבריא, בעלת האתר naturetali.com וחשבון האינסטגרם naturetali מגישת טלוויזיה, מרצה, מאמנת אישית ומנחת סדנאות לאורח חיים בריא.

צרו קשר עם נייצ'ר טלי Nature Tali



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו