Sunrider_Fly
bari14_Fly

למה נשים יותר אוהבות שוקולד

מאת: נעמה לוי
זמן קריאה: 4 דקות
מה מתאים יותר מיום האהבה לדבר על המזון הכי מענג על הפלנטה. תפסנו שתי שוקולייטריות טבעוניות לשיחה על שוקולד, פוריות והתחלות חדשות. ויש גם טיפים מצויינים למתחילים ומתכון אחד פשוט

צילום: 123RF

bari14_In

על שוקולד אהבה ונשים

אחת לכמה שנים, באופן לא מפתיע תמיד בסמוך לחג האהבה, מתפרסמת באחד מהעיתונים הגדולים, אם לא בכולם, כתבה שמביאה את ממצאיו של עוד מחקר בנוגע לשוקולד שזו כותרתה: 80 אחוז מהנשים מעדיפות שוקולד על פני סקס.

מה זה אומר על חיי המין שלהן זו כבר שאלה לכתבה נפרדת. מה זה אומר על החומר השחור המתוק הדביק והממכר הזה – זו שאלה שננסה לענות עליה כאן.

נתחיל בדיסקליימר הכרחי: שוקולד זה לא בריא ושלא ימכרו לכם שום סיפור אחר. הוא מכיל כמויות אדירות של סוכר לבן, מוצקי חלב, עוד כל מיני מתחלבים למיניהם וכן, גם פולי קקאו. וכן, זה טעים בצורה שכמעט קשה לעמוד בפניה.

החדשות הטובות: יש גם שוקולד בריא. ולא, לא מדובר בגרסאות החרובים למיניהן. למרבה השמחה, חובבי הבריאות הטבעונים מיהרו להמציא גרסאות בריאות לשוקולד. טעימות וממכרות לא פחות. את מוצקי החלב בדרך כלל מחליף שמן הקוקוס, שבשנים האחרונות זוכה לפופולריות גוברת בשל סגולותיו הרבות. את הסוכר הלבן מחליפים ממתיקים מתונים ובריאים דוגמת הסילאן או סירופ המייפל. את הקקאו התעשייתי מחליפים פולי קקאו איכותיים, שבחלק מהמקרים אפילו לא עוברים קלייה. התוצאה המתקבלת דומה בטעמה לשוקולד "הרגיל", הנזק הבריאותי אפסי, נקיפות המצפון גם הן נעלמות. ההתמכרות, למרבה האכזבה, נותרת בעינה.

אז למה שוקולד ממכר?

שוקולד עובד על החלק במוח שלנו שאחראי על הנאה. פולי הקקאו מכילים חומרים שמעלים את רמות הסרטונין, הדופמין והפנילטלמין. על הסרוטונין אין צורך להכביר מילים. זהו הנוירוטרנסמיטור שאחראי על תחושת ההנאה שלנו. יותר סרוטונין – יותר שמחה, חיות, אנרגיה. כשרמתו יורדת אנחנו חשים מדוכדכים, עצובים ונפולים.

דופמין, חבר טוב של הסרוטונין, גם הוא נוירוטרנמיטור, שבנוסף לשאר פעולותיו החשובות בגוף אחראי גם הוא לשיפור מצב הרוח. פנילטלמין, המכונה גם כמיקל האהבה, גם הוא חומר בעל השפעה פסיכואקטיבית. לכינוי "כימיקל של אהבה" הוא זכה לאחר שחוקר בשם מייקל לייבוייץ, שגם כתב ספר בשם "הכימיה של האהבה", מצא כי בזמן שאנחנו מתאהבים משתחרר בגוף שלנו פנילטלמין. ותנחשו מה? שוקולד מכיל כמויות לא מבוטלות של החומר הזה.

לאור כל הנאמר לעיל עדיין מפתיע ש-80 אחוז מהנשים מעדיפות שוקולד על פני סקס?

קארונה ירון מכינה שוקולדים בריאים וטבעוניים כבר מספר שנים וגם מעבירה סדנאות ללימוד הכנת שוקולד. לעובדה הבלתי ניתנת לערעור שנשים יותר אוהבות שוקולד מגברים, יש לה הסברים משכנעים ביותר.

איך התחיל הרומן שלך עם השוקולד הבריא?

זה היה בקוסטה ריקה, בפאצ'ה מאמא. הייתי במסיבה שאליה הגיע גם דיוויד וולף, הגורו של הרואו פוד מניו יורק. הוא הסתובב במסיבה עם מגש ועליו שוקולדים אלוהיים. מהרגע שטעמתי את השוקולד שלו לא יכולתי יותר לאכול שוקולד מתועש. בהזדמנות הראשונה שהיתה לי הלכתי לסדנה שלו בניו יורק ומאז אני רוקחת את השוקולדים שלי ומלמדת את כל מי שחפץ ללמוד לעשות כאלה בעצמו.

קארונה ירון

 

יש לך טיפ למכורים שרוצים לעבור לשוקולד בריא?

האמת, טרם פגשתי מישהו שטעם שוקולד רואו ולא אמר שזה הדבר האמיתי. זה כל כך נקי ומזוקק וטעים שממש קשה אחר כך לחזור לשוקולד תעשייתי.

ממה עשוי השוקולד שלך?

אני מכינה אותו מפולי קקאו חיים, שלא עברו קלייה, מה שאומר שהם רואו לגמרי והרבה יותר מזינים ובריאים. אני משתמשת בפולים חיים שרק יצאו מהפרי והם מיובשים במייבש מזון, אפילו לא בשמש. להם אני מוסיפה חמאת קקאו איכותית וגם קצת שמן קוקוס בשביל הטעם. להמתקה אני משתמשת בסילאן, מייפל או אגבה.

יש לך טיפ למתחילים?

קודם כל, חשוב לי לציין שזה ממש ממש פשוט. להכין שוקולד לוקח רבע שעה עד 20 דקות ואפשר בפעם אחת להכין כמות גדולה ולהקפיא לזמן בלתי מוגבל.

הטיפ הכי חשוב הוא לדאוג שלא ייכנסו מיים. כל החומרים הם שומן טהור ומיים פשוט הורסים את השוקולד. טיפ חשוב נוסף הוא לערבב קודם את המוצקים והשמנים ורק אחר כך להוסיף את הממתיקים.

אז למה נשים אכן יותר אוהבות שוקולד?

קקאו, מסבירה קארונה, מאזן רמות של פרוגסטרון ואסטרוגן, שני הורמונים נשיים. פולי הקקאו תומכים באשה בכל מחזורי חייה, מגיל הנערות ועד גיל המעבר. הקקאו מאזן את המחזור הנשי, מגביר פוריות, מגביר ליבידו ומחזק את שרירי הרחם לאחר לידה. מספיק  סיבות לכך שנשים יחשקו בשוקולד, לא?

כל זה נכון כמובן רק כאשר  מדובר בפולים חיים שלא עברו קלייה?
אכן. הקלייה הורסת לחלוטין את המבנה הכימי של הפולים. לא סתם אינדיאנים במקסיקו ממליצים לאשה שרוצה ללדת לאכול חופן פולים חיים מדי יום.

שוקולד מכינים באהבה או שלא מכינים בכלל

תמר עדי, מורה ליוגה ובעלת מרכז היוגה "צ'אנדרה יוגה" בתל אביב, מכורה אדוקה לשוקולד, המירה בשנים האחרונות את חיבתה לשוקולד "אמיתי", בשוקולד בריא.

כשדרישות החברים מסביב והתלמידים רק הלכו וגברו, היא התחילה גם למכור את השוקולד הבריא הזה. תפסתי גם אותה לשיחה קצרה על שוקולד ואהבה.

תמר עדי. הפכתי לבחורה הכי מבוקשת

איך התחיל הטריפ שלך עם שוקולד בריא?

כמו רוב הנשים, אהבתי שוקולד כל חיי. בשנים האחרונות, בגלל נטיותי התזונתיות שהחלו למשוך יותר ויותר לכיוןן של טבעונות, חיפשתי נואשות שוקולד ללא חלב אבל זה היה כ"כ לא טעים שוויתרתי על הרעיון והמשכתי לאכול שוקולד מושחת וטעים. וכל מי שטעם אי פעם שוקולד חרובים יודע בדיוק על מה אני מדברת. לפני כארבע שנים טעמתי שוקולד טבעוני עם טחינה שהכינה חברה ועפתי. זה היה כל כך דומה למרקם של הדבר האמיתי. התחלתי לערוך ניסויים בתחום ומאז אני מכינה לבד בבית. בין לילה הפכתי להיות הבחורה הכי מבוקשת בכל מסיבת בית, גינה, בטבע ואיפה לא. כולם מחכים שאביא איתי איזה גוש כהה מלא בהפתעות.

ממה עשוי השוקולד שלך?

השוקולד שלי עשוי משמן קוקוס אורגני, מעורבב באבקת קקאו איכותית וממותק בעדינות בסירופ מייפל או בסילאן. פשוט פשוט להכנה בבית. גם גברים נטולי כישרון במטבח, שבקושי יודעים להכין חביתה, יכולים להכין אותו בהצלחה.

אז איך נגמלים משוקולד תעשייתי?

כמו בכל גמילה, אני מציעה לעשות את המעבר הדרגתי. אפשר להתחיל עם מעבר למרירים מתונים ולאט לאט לעלות למרירים החזקים 70 אחוז ומעלה. כשהחך מתעדן אפשר לעבור לשוקולד ביתי. כשהאיכות עולה הכמות יורדת. זו המשוואה. ככל שהשוקולד יותר עשיר ומזין ובריא, צורכים ממנו פחות.

השוקולד של תמר

יש לך טיפ למתחילים?

כמו עם חומוס אחלה – גם שוקולד עושים רק באהבה. את השוקולד שלי אני מכינה עם הרבה אהבה. אי אפשר אחרת. אני מכינה אותו רק שממש שוטף אותי גל של כמיהה לטעם ולנימוחות בגרון, ערגה לריח שממלא את ביתי הקטן ובעיקר לחדווה שזה משרה על הבית כשהילדים מתבקשים להגיע ללקק את כל הכלים.

מלבד אהבה, אני ממליצה כמובן לא להתפשר על חומרים וכשמערבבים אתל כל החומרים להשתמש במערבל ביצים חשמלי. זה הופך את השוקולד לקרמי ואחיד במרקם. והכי חשוב – אל תשכחו שהשוקולד הזה, בגרסה כפי שאני מכינה אותו, לא עמיד בחום יולי אוגוסט מחוץ למקרר.

חג האהבה הוא הזדמנות טובה להתחיל להכין שוקולד בבית. אין מתנה נאה מזו למישהו או מישהי שאוהבים; בן זוג או חברה טובה. הנה מתכון להתחיל איתו

המתכון של קארונה לשוקולד raw

הכמויות מספיקות ל-50 פרלינים

מלאו שתי כוסות של 250 מ"ל חמאת קקאו מגורדת ושימו אותן בקערת מים חמים להמסה של החמאה בחימום בלתי ישיר.מלאו כוס בשמן קוקוס אורגני ואם הוא מוצק שימו גם את הכוס הזאת בקערת מים חמים להמסה של השמן בחימום בלתי ישיר.

עד שהשמנים ימסו לנוזל:

טחנו פולי קקאו חיים לאבקה במטחנת קפה או זרעים, טחינה קצרה ומהירה, עד שתמלאו כוס באבקת הקקאו. הזהרו מטחינה ממושכת כי אז החמאה יוצאת מהפולים והופכת את הכל לעיסה עבה.הוסיפו לפולים הטחונים שתי כוסות אבקת קקאו אורגנית וכוס אבקת חרובים וערבבו את האבקות שיהיו ללא גושים.

עוד הכינו: כוס שחציה סירופ אגבה או מייפל ורבעה סילאן תמרים.

משנמסו השמנים:מזגו את החמאה המומסת ושמן הקוקוס לאבקות וערבבו עם טורף ביצים עד שיתקבל נוזל חום אחיד.אז הוסיפו את הממתיק והמשיכו לערבב עד שיתקבל נוזל חום אחיד.מזגו את הנוזל לתבניות סיליקון והקפיאו במקפיא 45 דקות.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. תמר

    1. למה צריך לטחון פולי קקאו אם מראש יש במתכון אבקת קקאו אורגנית?
    2. ידוע לך האם ניתן להשיג את כל המוצרים הנ"ל עם כשרות?
    3. יש לך מתכון יותר קל לשוקולד? (אפילו ממרח). אני אדם פשוט… המתכון נראה לי קצת מסובך.

    תודה!
    וכמובן – נהנתי מהכתבה 🙂