Laisha_Fly
PassoverFocus_Fly

חצי כפית קינמון להורדת רמות סוכר בדם

מאת: בני נחמני, נטורופת ושף טבעי
זמן קריאה: 2 דקות
לקינמון סגולות רבות, אך הידעתם שמחקרים מראים כי בכוחו להוריד את רמת הסוכר בדם ולאזן חולי סכרת סוג 2? בני נחמני מציג בפנינו את מסקרנות המחקר שנעשה בנושא.
Laisha_In

כפי שהזכרתי בעבר, ארון התבלינים שלנו הוא גם ארון תרופות רב עוצמה, היום אני מביא לכם סימוכין מדעיים ליתרונותיו של הקינמון בטיפול בסכרת סוג 2.

לקינמון סגולות רבות בניהן, שיכוך כאבים, כושר חיטוי ומחמם עדין. נעשו מחקרים רבים על הקינמון, אך המחקר הזה שהתפרסם השנה נראה לי הכי רלוונטי לימינו אנו, מפני שיש עלייה מדאיגה ביותר במספר חולי הסכרת ואנשים הסובלים ממצבים טרום סכרתיים.

אפשר למנוע את זה

אפשר למנוע סכרת ואפשר למנוע התדרדרות מצבים של טרום סכרת על ידי תזונה, הכל מסתכם בבחירות היומיומיות שלנו ברמה הכי פשוטה.
כל העניין דורש מאמץ קטן, לשאול את עצמינו את השאלה "מה אני אוכל"? אנו רגילים "לרוץ על אוטומט", יש לנו את סדר היום הקבוע פחות או יותר ואנו אוכלים את מה שהתרגלנו לאכול ולא מקדישים זמן ומחשבה יתרה לתזונה שלנו.

מה שמשפיע על רמות הסוכר בדם, הוא לא רק הסוכר ששמים בקפה מדובר על כמות הפחמימות הכללית שאנו מכניסים לגוף. הפחמימות צריכות להוות כמחצית מסך הקלוריות הנצרכות ביום. לא רק הכמות חשובה, אלא האיכות של הפחמימות בהחלט קובעת. אם נצרוך את הפחמימות שלנו מדגנים מלאים, קטניות ופירות המצב שלנו יהיה טוב. אבל, אם נצרוך את הפחמימות שלנו מדגנים מלוטשים (לחם לבן וכו'), סוכר מעובד ומזונות מוכנים ומתועשים אנחנו נסבול!

הסוכר מתחבא

שימו לב לרשימת הרכיבים הרשומים על אריזות רוב מוצרי המזון שתמצאו היום בסופר. כמעט בכל מוצר תגלו רכיב כלשהו של סוכר. והכוונה היא גם לסירופ תירס, גלוקוז, מולסה או ממתיקים מלאכותיים.
פשוט לא יאמן כמה סוכר סמוי יש במזונות מעובדים! אז שימו לב ותשמרו על הבריאות שלכם.

מומלץ לעשות בדיקות דם פעם בשנה, אם לא עשיתם בשנתיים האחרונות כדאי שתבדקו.

אם גיליתם שהסוכר שלכם לא מאוזן, תאמצו תזונה בריאה ותתחילו לשלב קינמון בתזונה היומית שלכם ולהלן סיכום המחקר שאני מביא לפניכם, המדבר בעד עצמו.

הוכחה מדעית

במחקר כפל סמיות (randomized, placebo-controlled, double-blind clinical trial), החוקרים בדקו את השפעותיו של הקינמון על רמות סוכר ושומנים בדם ולחץ דם.
58 סכרתיים סוג 2 המטופלים בתרופות היפוגליקמיות בלבד קיבלו 2 גרם קינמון או פלצבו כל יום, למשך תקופה של 12 שבועות.

החוקרים גילו שקינמון במנות של 2 גרם ליום למשך 12 שבועות הצליח להוריד בצורה משמעותית את רמות הסוכר בדם בקבוצת הקינמון לעומת קבוצת הפלצבו.

 

מסקנת המחקר היא שלקיחה של 2 גרם ליום של  קינמון למשך 12 שבועות מוריד באופן משמעותי את רמות הסוכר בדם וכמו כן את לחץ הדם, במקרים של סכרת סוג 2 שלא מטופלים. תוסף של קינמון יכול להוות תוספת משלימה לטיפול תרופתי לאיזון סוכר ולחץ דם במקרים של סכרת סוג 2.

יש לנו שליטה על הבריאות שלנו

אני חוזר ואומר, ישנה כיום עלייה דרסטית במקרי סכרת ומחלות מטבוליות בכלל, גם מקרים של מחלות לב נמצאים בעליה מתמדת והאצבע המאשימה מופנית אל התזונה של תרבות השפע, אין ספק שהגיע הזמן שנשים לב למה שאנחנו אוכלים ואיך אנחנו אוכלים.

בקצב החיים הקדחתני בו אנו חיים היום, קשה למצוא את הזמן ואת הדרך לתזונה נכונה .כל יום אנו נחשפים לפרסומות של כדור פלא או דיאטת בזק שיעשו את העבודה מהר.
שכחנו שזה בידיים שלנו, אנו לא זקוקים לתרופות פלא. האחריות היא שלנו!

במשך השנים גיליתי שאנשים נעשו יותר אוטודידקטים ושואבים לבד המון מידע דרך האינטרנט, בעקבות כך יצרתי ערכת ידע "בריאות ואושר" המוקלטת על גבי שלושה תקליטורי שמע עם חוברת תרגול, ספר לימוד לעבודה עצמאית ותקליטור וידאו למתכונים, כשמטרתה היא ללמד צעד אחר צעד איך לעבור לתזונה בריאה.

הערכה הזו מתמקדת בתהליכים החיוניים לביצוע שינויים בתזונה ובאורח החיים שלנו.

שיהיה לכולם שבוע נפלא

בני נחמני, שף טבעי

מקורות:

Diabet. Med. 27, 1159–1167 2010
R. Akilen
A. Tsiami
D. Devendra
N. Robinson                               

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. אירית צור

    אכן מחקרים רבים הראו ירידה ברמות הגלוקוז בקרב חולי סכרת סוג 2, אך כמטפלת באמצעות צמחי מרפא אינני ממליצה על צריכה מתמשכת של קינמון ללא הפוגות. הסיבה הינה רמות גבוהות של חומרים בשם קומרינים הנמצאים בקינמון המצוי בארץ. הפתרון הינו לקיחה של קינמון למשך חודש ולאחריו לקחת צמחי מרפא שאינם מכילים קינמון למשך החודש הבא, ולסרוגין. תכשירים בשם שוגרנד ( על בסיס קינמון) ושוגרנד פלוס ( צמחי מרפא ללא קינמון) נותנים מענה לכך.
    לפרטים 054-7437555

  2. בני נחמני

    תודה לך אירית על התוספת החשובה, בהחלט יש צורך תמיד לבדוק את הסייגים בכל סוג של טיפול.
    צמחי מרפא הם תרופה לכל דבר ועניין, בל נשכח זאת.

  3. ליא אילון

    הטיפול בחולי סוכרת וחולים במחלות כרוניות אחרות צריך להיות ,לדעתי ,פרטני ומותאם לאורח חייו של האדם הספציפי [סוכרת היא מחלה רב מערכתית ומכאן משנה הזהירות באימוץ עצה כזו או אחרת..]

    מאחר ואנו מדברים על קינמון,
    אתן דוגמא מדוע יש צורך להיות ערני וזהיר בקריאה ויישום מידע המפורסם ברשת.
    קינמון הוא אלרגן חזק ביותר. צריכתו צריכה להיות מלווה בערנות לגבי האפשרות לתופעות לוואי-קרי אלרגיה.
    שימוש קבוע בקינמון עלול לגרום לדלקות פה, לצרבת ולאלרגיה כפי שציינתי כבר –לכן השתמשו בו במשורה.

    למותר לציין כי אדם החולה בסוכרת ונוטל תרופות – לעולם יתייעץ עם הרופא/מטפל שלו [!!]בטרם יכפה על עצמו טיפול כזה או אחר המומלץ ברשת או בעיתון או…

    מידע נוסף על הקינמון :[יש לקרוא בזהירות כמו שהמלצתי]=
    כפי שציינתי בכותרת,השימוש בקינמון צריך להיעשות בזהירות רבה.
    מדוע ?
    כי הוא ממריץ את מערכת החיסון.
    הקינמון מתאים למצבים של מערכת חיסון חלשה =>אך אינו מתאים לחולי סרטן.
    העוצמה המחממת שבו אינה מתאימה לתינוקות=> אך אפשר להוסיפו בכמות מזערית [פירורים אחדים]לדייסת שיבולת שועל, ביחד עם סוכר חום דמררה כדי להביא להזעה, להרגעה ולהוציא מהגוף קור או 'רוח'.

    קיים גם שמן קינמון – לטיפול חיצוני בלבד [רעיל למאכל]- השמן יכול לסייע לבעלי לחץ דם נמוך, אנשים שתמיד קר להם, שסובלים מכפות ידיים אדמומיות מקור וכפות רגליים "קפואות" [גם כשהן עטופות בגרביים מחממות..]. הקינמון מרחיק את הקור ומניע את הדם אל האזורים הפריפריאליים של הגוף.

    ניחוח הקינמון מעורר תיאבון והוא מתאים מאוד לטיפול במצבי חוסר תיאבון [מכאן שהשימוש בו בעת טיפול במחלות כרוניות צריך להיות מתוחכם שכן עלול לגרום לתחושת רעב – מיותרת..].
    [ולכן עושים בו שימוש בפינת המאפים בסופרמרקט ובעת מכירת דירות – הריח מקרקע אותך למקום..]

    עד כאן.

    אז…קראו את המידע המפורסם ברשת בשום לב ..ו..ב..ז..ה..י..ר..ו.ת

  4. בני נחמני

    תודה לך ליה שאת מזכירה לנו שיש להזהר מטיפול רפואי על בסיס מידע הנאסף במדיה, ושיש להיוועץ מבטפל מוסמך או רופא בנוגע למחלות.
    הקינמון ידוע בהרבה תכונות ואיכויות,
    למשל:
    חומר פעיל בקינמון הנקרא "קינמלדהיד" נמצא מחקרית יעיל כנוגד קרישיות דם.

    הקינמון הוא גם אנטי מקרוביאלי מאוד חזק ובמחקר שנערך ב 2003 נמצא יעיל כחומר משמר במזון כמעקב התפתחות של בציליוס פטוגני במזון.

    הוכחו גם השפעות מיטיבות על פעילות מוחית והרשימה נמשכת,
    הקינמון הינו צמח מרפא מופלא עם הרבה יתרונות והמון חומר והיריעה קצרה מלהכיל הכל.

    במאמר למעלה הבאתי מחקר המוכיח את יעילותו כטיפל משלים בסכרת סוג 2.
    זה המחקר והטיפול חייב להיעשות כמובן בייעוץ מקצועי.

    ועוד דבר אחרון,
    הקינמון אינו נחשב למזון אלרגני. למרות שיש מספר מועט של אנשים הרגישים ברמות שונות לקינמון ובעיקר לשמן הקינמון.
    הקינמון אינו מכיל כמויות מדידות של פורינים או אוקסלטים, אך בזן הסיני של הקינמון הנקרא "קסיה"(זה בדרך כלל מה שתמצאו על המדף בסופר) יש כמות גבוהה יותר של קומרינים לעומת הזן הציילוני (שהוא איכותי יותר) ויכול לגרום לבעיות בריאות אצל אנשים מסוימים במידה ויצרכו קינמון בכמויות משמעותיות ועל בסיס קבוע.

    שמן הקינמון יכול לעורר תגובות עוריות ואינו מתאים לשימוש פנימי.

    עם תינוקות יש לשים לב לכל מזון חדש אם ישנה רגישות, אני עד למאות תינוקות שנהנו ונהנים ממזון מתובל בקינמון.

    אין האמור במאמר או בתגובות הכתובות המלצה לשימוש או ריפוי ויש להיוועץ במטפל מוסמך או רופא בכל הנוגע לצמחי מרפא.

    בני