PassoverFocus_Fly
Thymoquin_Fly

4 צמחי מרפא לסוכרת סוג 2

מאת: - נטורופתית להרזיה טבעית ואורח חיים בריא ומשוחרר מדיאטות
ישנם צמחי מרפא שיכולים להחזיר את הגלגל לאחור בכל הנודע לסוכרת סוג 2. שילוב נכון שלהם באורח חיים המתאים לטיפול במחלה יכול לעשות הבדל גדול במצבכם!

מחקרים אומרים: הטבע יגרום לנו לאכול בריא יותר. צילום: pixabay

Thymoquin_In

אנו חיים בעולם שבו השימוש בתרופות מרשם נפוץ ביותר ובמקביל החיפוש של רבים אחר טיפול אלטרנטיבי וטבעי הולך ותופס תאוצה. הדבר נכון גם לגבי טיפול לסוכרת מסוג 2, שבה התזונה, התוספים ואורח החיים יכול לעשות את כל ההבדל.

שמירה על רמות סוכר תקינות היא חיונית לבריאות הכללית של הגוף.

רמות סוכר לא מאוזנות יכולות להשפיע על יכולתו של הגוף לתפקד באופן תקין וכמובן להוביל לסיבוכים ולפגיעה באיברים חיוניים כמו הכליות, הגפיים והעיניים. למזלנו, בטבע קיימים צמחים ומזונות רבי עוצמה היכולים לאזן את רמות הסוכר ובמקביל לתמוך באותם איברים פגיעים.

צמחי מרפא – בית המרקחת של הטבע

צמחי מרפא מכילים חומרים עוצמתיים שיכולים לעזור לכם לאזן את רמות הסוכר. חשוב לזכור כי אם אתם כבר מטופלים תרופתית חובה ליידע את הרופא המפל כדי שתוכלו לעשות את השינוי בבטחה.

תתפלאו לראות כי גם תבלינים פשוטים מהמטבח או פירות הגדלים בטבע יכולים להיות מקור לחומרים מרפאים. הנה כמה עוצמתיים במיוחד.

קינמון

על פי מחקרים לקינמון יכולת לאזן את ערכי הסוכר בדם כמו גם לשפר את פרופיל השומנים. התכונות המועילות האלו הן בזכות כמות אדירה של נוגדי חמצון בשם פנולים הקיימים בקינמון, שהוא בעצם קליפה של עץ הודי ירוק עד.

הקינמון יכול לעזור בהגברת רגישות התאים לאינסולין מה שתורם לשיפור בתופעה הנקראת עמידות לאינסולין שהיא עומדת בבסיסה של הסוכרת מסוג 2. דבר נוסף שהקינמון הצליח לעשות הוא להוריד את רמות ההמוגלובין המסוכרר בדם (HbA1C) מה שמעיד על שיפור ארוך טווח ברמות הסוכר.

קינמון טחון ובמקלות, הוא אחד מצמחי המרפא העוצמתיים עבור טיפול טבעי בסוכרת סוג 2

צילום: 123RF

 

תות עץ – מלברי

מה שנראה לנו כמו פרי תמים בעצם מכיל בתוכו עושר של רכיבים תזונתיים אשר הוכחו במחקרים כמשתתפים באיזון רמות הסוכר ושמירה על האיברים החיוניים כמו לב, עיניים וכלי דם. תותי העץ עצמם כמו גם מיצוי שמופק מעלי העץ עשירים מאוד בנוגדי חמצון מסוג פנולים, רזרבטרול ואנתוציאנין, כל אלו מגנים מפני השפעות מחלת הסוכרת.

ניתן צרוך את התותים ישירות מהעץ (שימו לב העונה קצרה במיוחד), מיובשים או בתוסף – עם או בלי מיצוי של העלים. בנוסף ליכולת שלהם לאזן את הסוכר בדם, לתותים ערכים חשובים כמו כמות חלבון יפה, ויטמינים ומינרלים ומומלץ ליהנות מהם.

שן הארי

בשורש מופלא זה השתמשו מאות בשנים אנשים בכל רחבי אירופה לבעיות עיכול, לחיזוק הכבד ולבעיות עור. גם הרפואה הסינית משתמשת בשן הארי לצורך זהה.

חולי סוכרת זקוקים לתמיכה מתמשכת בכבד, כיוון שהמחלה יוצרת עומס גדול על איבר ניקוי חשוב נוסף – הכליות. הסוכרת פוגעת בנפרונים, שהם תאי הכליה, ומובילה להיחלשות של מערכת סינון וניקוי הדם. דבר המוביל לעומס גדול במיוחד על הכבד ועלול להגביר את רמת הרעלים בגוף. שן הארי תומך בכבד, הוא אנטי דלקתי וגם בעל התוויה של שיפור מאזן השומנים והסוכר בדם.

זהו צמח עדין לשימוש גם לאורך זמן כמניעה וכדאי להכיר אותו כמובן בשיתוף של הרופא המטפל. ניתן לצרוך כתוסף, כתמצית או כחליטה של השורש עצמו.

שן ארי צומח מתוך מדרכה, שן הארי הוא אחד מצמחי המרפא העוצמתיים עבור טיפול טבעי בסוכרת סוג 2

שן ארי, צומח בכל מקום. צילום: pixabay

 

סרפד

אל תיבהלו מסרפד! נכון, המחשבה הראשונה היא על העלים הצורבים בגינה אך למעשה הסרפד ידידותי מאוד, במיוחד לחולי סוכרת. זאת בשל היכולת שלו לשפר את זרימת הדם לפריפריה ובכך למנוע נמקים – הפחד העיקרי אצל החולים במחלה.

לסרפד גם תכונות אנטי דלקתיות, הוא תומך בניקוי רעלים, בשיפור ספיגת חומרים מזינים במערכת העיכול והוא עשיר מאוד במינרלים כמו ברזל וסידן. כדי להוסיף לחגיגה, הסרפד תומך בכליות ויודע לטפל גם בדלקות עיניים.

אלא אם אתם מומחים בצמחי בר, מומלץ לרכוש את הסרפד מיובש או כתוסף ולא לקטוף טרי שכן יש צורך בטיפול מסוים בו כדי שיהיה בטוח לשימוש.

כפי שניתן לראות המדע חוקר צמחי מרפא שהיו בשימוש עממי מזה אלפי שנים בכדי להביא את הבשורה עבור מי שרוצה החלמה ואיזון טבעיים לצד כמובן אורח חיים ותזונה התומכים בריפוי הטבעי. תתפלאו לראות כמה מהר ניתן להפוך את הגלגל – אף פעם לא מאוחר!

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו