11_flyL

Powered by WP Bannerize

11_flyR

Powered by WP Bannerize

צידה לדרך

מאת: הילה נוה, נטורופתית
הילה נוה מנסה לסייע לנו ההורים בדילמה מה ניקח איתנו לילדים לדרך. סנדביץ' הוא המאכל הנפוץ והקל ביותר להכנה, אך רצוי שהסנדביצ'ים שלנו יהיו בריאים ומזינים יותר. הילה מציעה לנו מספר אופציות יצירתיות לתזונת ילדים בדרכים.

מה ניקח איתנו לדרך… חופש, חם, אין זמן, הילדים רוצים כבר לצאת ותיכף מאחרים לסרט… אולי נזמין בחוץ? פחות בריא ובטוח יותר יקר ומשמין, אז אולי בכל זאת נכין משהוא בבית?

נשמע מוכר? מחקרים מראים שבתקופת החופשה, ילדים מעלים בממוצע בין 4-6 ק"ג בחודשיים. הסיבות ברורות: אוכלים הרבה בחוץ כחלק מפעילות חברתית, מול הטלוויזיה, המחשב ובמסעדות. טיב האוכל הנצרך הוא לרוב אוכל מהיר, חטיפים ונשנושים, הגורמים להשמנה וכמובן שאינם בריאים.

חשוב לשים לב לאיכות המזון ולהכניס איזו שהיא מסגרת ושיגרה יומית של ארוחות בריאות גם בחוסר השגרה שבחופש. הפעם החלטתי לעזור לכם בהתלבטות הזו, ולהציע לכם מגוון אפשרויות להכין משהו קל הכנה וזמין, שיהיה גם בריא, בלי לסחוב איתנו צידנית…

הסנדביץ'

סנדביץ' הוא המאכל הנפוץ והקל ביותר להכנה ומתאים להיות "הצידה לדרך", אך רצוי שהסנדביצ'ים שלנו יהיו בריאים ומזינים יותר.

קודם כל נבחר את סוג הלחם – תמיד עדיף להשתמש בלחמים / טורטיות מקמח מלא. העדיפות היא ללחם כוסמין או שיפון מלא ללא שמרים ופחות לחם מחיטה אשר היא אלרגנית יותר וגורמת לתגובה חומצית בגוף.
יש לזכור כי גם לחמים אלה מכילים גלוטן.
אופציות ללא גלוטן הן פריכיות כוסמת ואורז מלא, או דפי אורז.

מה מכינים:

אני ממליצה להחזיק במקרר את הממרחים אשר הכנו מראש ולהשתמש בהם בעת הצורך.

סנדביץ' ממרח עגבניות:

על הלחם נמרח ממרח עגבניות מיובשות ונעטר בנבטי חמנייה ואלפלפה, רצועות פלפל צהוב ומלפפון.

המתכון לממרח העגבניות:

100 גרם עגבניות מיובשות, אשר הושרו 1/4 שעה במים רותחים.
במעבד מזון נכניס את העגבניות המסוננות, שן שום, 2 גבעולי בזיליקום טריים, כפית אורגנו מיובש ו-1/3 כוס שמן זית.
מעבדים היטב לממרח ומאחסנים בצנצנת במקרר (הממרח יכול להחזיק לפחות שבועיים ימים).

סנדביץ' פסטו:

על הלחם נמרח שכבה של ממרח פסטו, מעל פרוסות עגבנייה, אבוקדו ועלי חסה.

המתכון לממרח הפסטו:

למעבד מזון נעביר חבילת בזיליקום טרי, 2 שיני שום, 1/2 כפית מלח הימלאיה, 1/2 כוס שקדים קלופים / אגוזי מלך, ו- 1/3 כוס שמן זית.
מעבדים לממרח אחיד ושומרים בצנצנת במקרר.

רול שוקולד:

כאן כדאי להשתמש בדפי אורז (או בטורטיה מקמח מלא).

את דף האורז משרים כדקה במים קרים, מעבירים למשטח יבש.
את ממרח השוקולד הביתי נמרח על השליש הראשון של דף האורז.
נפזר מעליו שבבים טחונים של קשיו / פיסטוק ונגלגל את הרול.

המתכון לממרח שוקולד (מתאים ל-3 רולים):

כף אבקת קקאו אורגנית 100%, כף שמן קוקוס אורגני מומס, כף ממרח שקדים 100% טבעי, כף מייפל טבעי או סירופ אגבה.
מערבבים הכול לממרח אחיד ושומרים בצנצנת במקרר.

רול מקסיקאני:

על טורטיה נמרח ממרח שעועית שחורה ומעל נפרוס פרוסות עגבניית, מלפפון, אבוקדו ונעטר בנבטים וחסה.

המתכון לממרח השעועית השחורה:

נעביר למעבד מזון 1 כוס שעועית שחורה מונבטת ומבושלת עד ריכוך, 1 כף שמן זית, 1/2 כפית מלח הימלאיה וקורט פלפל שחור. לאוהבי הכוסברה ניתן להוסיף כמה גבעולי כוסברה.
מעבדים עד לקבלת ממרח אחיד ושומרים בצנצנת במקרר. (ממרח זה יחזיק במקרר עד 3 ימים)

 

בתיאבון!

 

השאירו תגובה: