ECO_CU_FLYL
FOCUS_DETOXFLYR

נענע

הנענע ידועה בסגולותיה המיטיבות עם תפקוד מערכת העיכול. עלי הנענע מכילים שמן נדיף המורכב ממנתול חופשי שכנראה התורם העיקרי לסגולותיה המרגיעות. הנענע עשירה גם בשלל ויטמינים, מינרלים וסיבים ויש לה יכולת נוגדת חמצון גבוהה.

צילום: pixabay

שם לטיני:  Mentha piperita
ממשפחת השפתניים
(Labiatae Family)


נענע – לעיכול תקין


הנענע ידועה בסגולותיה המיטיבות עם תפקוד מערכת העיכול. מחקר קליני, רב-מרכזים, בו נבדק שמן הנענע (בשילוב עם צמח הכרויה) הראה השפעה מרגיעה על כאבים במערכת העיכול. הועדה הגרמנית לצמחי מרפא (Commission E) מסווגת את שמן הנענע כספסמוליטי (spasmolytic), בעל השפעה מקומית מרגיעה, וכמגרה הפרשות מיצי מרה ועיכול. עלי הנענע מכילים שמן נדיף המורכב ממנתול חופשי וממנתול עם רכיבים אחרים. יתכן שהמנתול הוא התורם העיקרי לסגולותיה המרגיעות. כמו כן יש לשמן הנענע סגולות אנטיבקטריאליות. הנענע עשירה גם בשלל ויטמינים, מינרלים וסיבים ויש לה יכולת נוגדת חמצון גבוהה. מחקרים חדשים מצביעים על כך שהיא עשויה לתרום להפחתת הסיכון לסרטן ולהקלה על אסטמה.

 

נענע – פולקלור ורפואה עממית



הנענע שמשה כסמל להכנסת אורחים. המיתולוגיה היוונית טוענת כי הנענע הייתה פעם הנימפה Mentha. היא הרגיזה את אשתו של פלוטו פרספונה, וזו הפכה אותה לצמח הארומטי. השימוש ההיסטורי בנענע אינו שונה באופן דרמטי מאשר השימוש בה ברפואת צמחי המרפא המודרנית. בנענע השתמשו כעזרה כללית למערכת העיכול ולטיפול בהפרעות בעיכול. ההשפעה המרגיעה של שמן הנענע ניתנת לניצול גם בשימוש חיצוני. בשימוש חיצוני הוא מסייע בשיכוך כאבים ובשיפור זרימת הדם לאזור הפגוע.

טיפ:
להקלה על כאבים במערכת העיכול – מומלץ לשתות ספל תה מעלי נענע 3 פעמים ביום בין הארוחות.


ערכים תזונתיים נבחרים ל- 100 גרם נענע חיה (Peppermint)

קלוריות (קק"ל)  70
חלבונים (גר') 3.9
פחמימות (גר') 14.9
שומנים (גר') 0.9
סיבים תזונתיים (גר') 8
נתרן (מ"ג) 31
ויטמין C (מ"ג) 32
אבץ (מ"ג) 1.1
אשלגן (מ"ג) 569
ברזל (מ"ג) 5.1
פולאט (חומצה פולית) (מק"ג) 114
בטא קרוטן (מק"ג) 212
ויטמין B1 (מ"ג) 0.08
ויטמין B2 (מ"ג) 0.27
ויטמין B3 (מ"ג) 1.7
ויטמין B6 (מ"ג) 0.13
מים (גר') 80
מגנזיום (גר') 80

 

*יש לקחת בחשבון כי שעור ספיגת הברזל מעלים ירוקים אינו גבוה.

 

השאירו תגובה: