RON_FLYL

Powered by WP Bannerize

SHABAT_MIG_R

Powered by WP Bannerize

מרק אפונה וחסה

מאת: - נועה פרומן לתזונה והדרכה לאורח חיים בריא

אפונה יבשה מכילה כמויות גבוהות של חלבון, סיבים תזונתיים וויטמינים מקבוצה B, בחצי כוס אפונה יבשה מבושלת יש כ-115 קלוריות, חצי גרם שומן ו-8 גרם חלבון. הוספת אפונה יבשה לתפריט היומי תעזור להפחית את הסיכון לפתח מחלות לב וכלי דם וסוכרת מסוג 2.
קניית אפונה יבשה:הקפידו לרכוש אפונה יבשה שלא פג תוקפה. על גרגירי האפונה להיות ירוקים וקשים. אפונה יבשה שעמדה על המדף בחנות או אצלכם במזווה מעל לשנה אינה מומלצת לבישול או אכילה.

טיפול:לפני שמבשלים אפונה יבשה יש לשטוף היטב את הגרגירים על מנת להיפטר משאריות של אבק ולכלוך.

מה לגבי השריה? בניגוד לרוב הקטניות, את האפונה היבשה לא חייבים להשרות במים לפני הבישול. יחד עם זאת, השריית הגרגירים למשך שעה תקצר משמעותית את זמן הבישול
ועכשיו למתכון  
מרק אפונה וחסה
חומרים:
1 בצל פרוס
2 כוסות אפונה יבשה
10 עלי חסה
צרור עלי סלרי
עלי פטרוזיליה
כמון
מלח ופלפל שחור גרוס
8 כוסות ציר ירקות או מים
אופן הכנה:
1. מטגנים קלות את הבצל בסיר גדול
2.להוסיף את האפונה היבשה, הסלרי, הפטרוזיליה, החסה  וציר ירקות או מים
3.כשהמים רותחים  מוסיפים את התבלינים וממשיכים לבשל אש נמוכה כשעה עד שהאפונה רכה, טוחנים את המרק למרקם חלק.
ניתן לפזר מעל קרוטונים, גרעינים בעת ההגשה.

 

עם נועה אתם לא לבד! מוזמנים להצטרף אלי ולהיחשף לשיטה של נועה – אוכלים, מרזים ונהנים  במסלול אישי או קבוצתי.

צרו קשר עם נועה פרומן
* שדות חובה
שלחו
השאירו תגובה: