ecosupp_FLY

Powered by WP Bannerize

11_flyR

Powered by WP Bannerize

מה באמת פרות אוכלות

מאת: אביטל סבג, נטורופתית ושפית, מרצה בבביה"ס לרפואה טבעית במכללת סמינר הקיבוצים
מה אכלה הפרה שאת היוגורט שלה אתם שותים? עשב או תערובת שלעולם לא תדעו מה היא בדיוק מכילה? אביטל סבג מזכירה לנו מה צריך לבדוק כשקונים דברי חלב

הכי לבן שיש

שבועות בפתח. ושוב אנחנו עם כל הלבן הזה. למוצרי החלב יש ללא ספק מקום של כבוד בארצנו. משחר ילדותנו דאגו הסבתות, הגננות, האימהות ומי לא, להחדיר לנו את משמעת אכילת מוצרי החלב מכל הסוגים והמינים.

אנחנו לא היחידים. בהודו, למשל משקה הלאסי המסורתי מככב בכל דוכן ומסעדה וגם בארץ ניתן למצוא אותו מוכן ואפילו אורגני. אצל הבדואים ניתן למצוא את הלבנה, מוצר העשוי מיוגורט שהוחמץ  כ-48 שעות בתוך בד, כך שאפשר להשתמש בו בימי החום הקשים בלי שיתקלקל.

ומי שעדיין לא חיבר את הקשר לצריכת מוצרי החלב דווקא בקיץ או באזורים החמים יוכל לקבל את התשובה הסינית המסבירה שאיכותו של החלב מקררת ומצננת, ולכן בימות הקיץ החמים הוא יסייע לצנן ולקרר את גופנו.

עם זאת, כפי שרובו כבר יודעים, מוצרי החלב מייצרים ליחה שממנה עלינו להיזהר במיוחד. לכן חשוב  לדעת מתי אפשר לצרוך מוצרי חלב ומהי האיכות שתהיה נכונה עבורנו.

תסמונות ומחלות שונות נגרמות מצריכה של מוצרי חלב פרה. תסמונת המעי המגורה מאופיינות על ידי כאבי בטן עצירות ושלשולים למיניהם הקשורים גם לבעיות נפשיות של מתח וסטרס. במחקרים נמצא שהרגעה נפשית, הימנעות מחלב ומזונות אלרגנים ומעבר לתזונה עתירת עמילנים וסיבים עוזרים לחולים אלה.

מוצרים העשויים מחלב עזים וכבשים מומלצים יותר, במיוחד לרגישים ללקטוז שבחלב. חלב עזים וכבשים מתעכל יותר בקלות, עשיר בשומנים ויש בו פרודות חלבונים קטנות יותר מאשר בחלב פרות. את בעיית הליחה שהחלב מייצר לא ניתן לפתור אלא רק על די שימוש בתחליפי חלב כמו חלב שקדים, חלב שיבולת שועל וחלב אורז.

יוגורט – יותר קל לעיכול

יוגורט הוא המוצר הקל יותר לעיכול ואף דומה לחלב אם. בזמן הכנתו מוסיפים ליוגורט בקטריות החשובות למערכת העיכול ולבניית החיידקים המועילים לפעולת העיכול. ביוגורט יש וויטמין A,D, B. ניתן להכין יוגורט מכל סוג של חלב, ומהיוגורט ניתן להכין בבית לבנה ביתית ללא משמרים למיניהם.

מבין התופעות האלרגיות שגורם חלב הפרה ניתן לציין התקפי אסטמה, שיעול, ליחה, נזלת, הצטננות ממושכת, אקזמות, כאבי פרקים, כאבי ראש, שלשולים, כאבי בטן ותסמונת המעי המגורה. התופעות הללו מתרחשות מכיוון שהחלבונים בפרה זרים יותר לגוף בהשוואה לחלב אם. בנוסף, בחלב הפרה כמות כפולה של חלבונים עם  3.5 גרם חלבון ל-100 סמ"ק בחלב פרה לעומת 1.9 חלבון ל-100 סמ"ק בחלב אם.
חלבון פרה (קזאין) מתעכל פחות טוב בהשוואה לחלבון חלב אם. הקזאין יתקשה להתעכל ולכן יצטברו חלבונים לא מעוכלים במעיים, מה שגורם לחלק מהתינוקות סיבוכי מערכת העיכול היות וחלבונים אלו עוברים את הרירית העדינה והבלתי בשלה של התינוק ועלולים לגרום לתופעות ואלרגיות.

כמובן שחשוב להתייחס גם לאיכות החלב. אנשי העיר פוגשים את תוצרת החלב ברשתות השיווק השונות על המדפים כשהם באריזות צבעוניות שתופסות את העין. רובינו מונעים על ידי גירויים שונים ופרסומות ושלטי חוצות היוצרות עבורנו עולם שלם של אשליה  ואנחנו מונעים לעיתים לרכוש את המוצר מבלי לבדוק את איכותו. חשוב ביותר לקרוא את מה שכתוב ברשימת הרכיבים.

אל תשכחו לבדוק באילו תנאים גידלו את הבקר והצאן, מה הם  אכלו, מי מגדל אותם, באיזו אנרגיה רגשית התייחסו אליהם. אני ממליצה לפיכך לצרוך תוצרת אורגנית בעלת תקן המחייב את היצרן  לגדל את הבקר והצאן בתנאים ראויים, עם אוכל מתאים פרות ועזים שאוכלות עשב) ולא להוסיף הורמונים או מזיקים למיניהם.

 

 

השאירו תגובה: