ECO_C_Migdal
ECO_C_Migdal

מה עושה מי שעסוק מידי בשביל לאכול בריא?

השף הבריא
מאת: - ארוחות בריאות ודיאטה בהתאמה אישית עד הבית, בפיקוח קולינרי/תזונתי על ידי שף-דיאטן מוסמך
כל הפתרונות למי שרוצה לאכול טוב ובריא, אבל אין לו זמן!
מה עושה מי שאין לו זמן לאכול בריא? צילום: unsplash

מה עושה מי שאין לו זמן לאכול בריא? צילום: unsplash

אם אתם כאן אתם ודאי מתעניינים בתזונה בריאה. למרבה הצער המרחק בין הידע ליישום התזונה שתואמת את המטרות שלכם, לפעמים קשה לגישור.

"אין לי זמן לאכול בריא", אמרה לי חברה  קרובה, אחרי ביקור אצל דיאטנית שנתנה לה המלצות תזונתיות חכמות, אבל בלתי ישימות עבורה בעליל.

"הדיאטנית אולי יכולה לתת לי תפריטים מפורטים, עצות וטיפים, אבל היא לא יכולה לקנות את האוכל במקומי, לבשל במקומי, לעבוד במקומי, לבשל גם לילדים, להסיע אותם לחוגים, להקדיש לכל אחד זמן איכות, לתכנן בילוי משפחתי, לקחת את הילדה למיון כי היא שברה את היד, ללכת עם הקטן לרופא עיניים ו… הבנת את הרעיון. ובאמת שתיארתי כאן שבוע שגרתי".

Chef_Article

מכיוון שהיא לא היחידה שבפלונטר הזה בדיוק. שאלתי חברות מה הן עושות ובדקתי בעצמי את הפתרונות.

להלן המסקנות:

אופציה #1:

ארוחות מוכנות קפואות מהסופר – BIG NO NO

בסופרים ניתן למצוא ארוחות קפואות מוכנות, שמיועדות כפתרון זריז, למי שמנסה להימנע מג'אנק פוד.

אם כבר בחרנו ארוחה קפואה חשוב להסתכל טוב טוב על הרכיבים התזונתיים. ברוב הארוחות המוכנות (ואין הכוונה לירקות / פירות קפואים שאינם מהווים ארוחה שלמה בפני עצמם), תמצאו מוצרי מזון מעובדים או מרכיבים לא טבעיים כגון חומרים משמרים, משפרי טעם וריח או תוספת מיותרת של סוכר ומלח.

בנוסף, אחסנה לקויה של המנה, בכל שלב של שרשרת האספקה, עלולה לגרום לכם לקבל מנה שיש בה עובש, בין אם נראה לעין ובין אם לאו.

ירקות קפואים (וחשוב לשים לב שזה כל מה שהמארז מכיל, ללא תוספות) יכולים להוות בסיס לבישול של ארוחה בריאה, ולכן טוב שיהיו בפריזר, אבל אז לא פתרנו את הזמן שצריך להקדיש בכל זאת לבישול.

ירקות קפואים - כדאי שיהיו בפריזר, אבל הם לא יחסכו את הצורך בבישול ארוחות. צילום: pixabay

ירקות קפואים – כדאי שיהיו בפריזר, אבל הם לא יחסכו את הצורך בבישול ארוחות. צילום: pixabay

אופציה #2:

הזמנת אוכל ביתי ממסעדה או מבשלנ/ית – תלוי

מאז הקורונה רבים הפכו לבשלנים ביתיים וניתן כיום להזמין אוכל ביתי מגוון וטעים. אוכל ביתי ודאי עדיף על פני מזון מתועש ומעובד.

מחברה טובה קיבלתי המלצה למישהי שמבשלת אוכל טעים ובריא, לדבריה. "תעשי משלוח בתחילת השבוע וזה יסדר אותך ואת הילדים לכל השבוע", היא הבטיחה לי.

את השמן במנת הפלפלים הממולאים היה קל לראות, אבל דווקא הבת שלי הייתה זו שהבינה מה עוד בטעם מרגיש לנו מוזר. "אמא, יש בזה סוכר".

כמובן שיש עוד המון בשלנים ביתיים מומלצים. חלקם מקפידים ואף מציינים כי המנות שלהם ללא סוכר / גלוטן / מוצרים מהחי ועוד שלל העדפות תזונתיות.  אבל, מה שאחד מגדיר בריא – לאו דווקא מתאים לצרכים התזונתיים של האחר.

וכך מצאתי את עצמי ממשיכה לחפש אחרי הפתרון הנכסף…

בשלנים ביתיים - צצו רבים כאלה בעקבות הקורונה. צילום: pixabay

בשלנים ביתיים – צצו רבים כאלה בעקבות הקורונה. צילום: pixabay

יש לכם קצת זמן לבשל לעצמכם? הציצו במתכוני הבריאות מהירי ההכנה שלנו:

צ'יפס ירקות שורש בתנור

סטייק טופו מ-4 מצרכים בלבד

גלידת פיסטוק וקפה טבעונית

אופציה #3:

ארוחות שף מותאמות אישית על ידי דיאטן

אז הנה, נמצא הפתרון שהחברה שלי חיפשה. מסתבר שהדיאטנית אולי לא יכולה להסיע את הילדים לחוגים, אבל היא כן יכולה לדאוג לקניות האוכל ולבישולים במקומה, ואפילו להביא לה את המזון עד הבית.

"השף הבריא" הלא הוא שגיא שוורץ, שף דיאטן שיצר שירות ארוחות מותאמות אישית שמגיעות עד הבית.

ראשית צריך להגדיר את המטרה – החל מירידה במשקל, דרך תזונה מותאמת לסכרת וכלה בארוחות שמותאמות לתמיכה בתוכנית אימונים.

השף מקפיד על ארוחות בבישול טבעי, ללא אבקות מרק או חומרים משמרים, ללא סוכר או ממתיקים מלאכותיים. ארוחות עשירות, משביעות ומגוונות – שיאפשרו לך לאכול בריא ואף לרדת במשקל, בכיף.

ברשימת הלקוחות הממליצים מצאנו אפילו המלצה מדיאטנית, שנעזרת בשירות כדי לאכול בריא! כן, מסתבר שאפילו להן לא תמיד קל לבשל לעצמן…

למעבר לאתר השף הבריא לחצו כאן

לצפייה בסרטון של לקוח שמשתמש בשירות למטרות ירידה במשקל:

*

הפורטל לתזונה בריאה Eatwell לא ממליץ על מטפל כזה או אחר ואינו נושא באחריות כלשהי למוצר/שירות שניתן ע"י חברה או בעלי המקצוע המפורסמים באתר או בכלל.
המאמר אינו מהווה תחליף לייעוץ פרטני עם איש מקצוע מוסמך מהתחום.

השאירו תגובה: