ECO_C_Migdal
Effect_Migdal

למה כדאי לאכול את הפירה מאתמול?

מאת: - הוצאת ספרי הבריאות הגדולה בישראל
איך עוזרים לנו הסיבים שבשעורה? מה מפסיד מי שנמנע מגלוטן שלא לצורך? ומהו יתרונו של תפוח האדמה הלבן על שורש העולש?
בפירה מאתמול כמות העמילן מוגדלת. צילום: unsplash

בפירה מאתמול כמות העמילן מוגדלת. צילום: unsplash

לכל צמח יש תערובת ייחודית של סיבים מרפאי מעי.

להלן מספר דוגמאות מעניינות במיוחד מתוך ספרו החדש של דר' בולסוויץ  "מהפכת המיקרוביום":

שעורה

בשעורה יש סיבים פרהביוטיים בשם בטא-גלוקן שמעודדים גדילת מיקרואורגניזמים בריאים, מפחיתים את רמת הכולסטרול הכללי והכולסטרול מסוג LDL ומסייעים לווסת את רמת הסוכר בדם.

ECO_C_Inside

בנוסף, השעורה עשירה בסלניום, שחשוב לבריאות בלוטת התריס ועשוי למנוע מחלה אוטו-אימונית של בלוטת התריס.

שיבולת שועל מלאה

גם עשירה בבטא-גלוקן. בנוסף, בשיבולת שועל יש חומצות פנוליות שמעניקות הגנה נוגדת חמצון ונוגדת דלקת כבונוס.

זרעי פשתן

בזרעי פשתן יש 40%-20% סיבים מסיסים פרהביוטיים מחומרים מוצילגיים, שמעניקים לכם תנועת מעיים מבורכת.

הם גם מכניסים את המיקרואורגניזמים של המעי להילוך גבוה.

זרעי פשתן. זו בחירה טובה לשלב אותם בתזונה. צילום: pixabay

זרעי פשתן. זו בחירה טובה לשלב אותם בתזונה. צילום: pixabay

סובין חיטה

בסובין חיטה יש סוג מיוחד של סיבים שעשויים מאוליגוסכרידים ארבינוקסילנים שמעודדים גדילת מיקרואורגניזמים בריאים במעי כמו Bifidobacteria ומפחיתים בעיות עיכול כמו נפיחות וכאבי בטן.

בנוסף הם ניחנים בהשפעות נוגדות חמצון ונוגדות סרטן.

אחד מגדולי המדענים של דורנו, ד"ר בלפור סרטור מאוניברסיטת קרוליינה הצפונית, מהלל כבר שנים רבות את יתרונות הסובין, חרף הביקורת הרבה על חיטה מצד רבים.

סובין הוא הקליפה הקשה שמגִנה על הגרעין ולרוב מוסרת בזמן עיבוד המזון. אז אם אתם בוחרים לאכול דגנים מעובדים או נמנעים מגלוטן ללא צורך, לא תוכלו ליהנות מהיתרונות האלה.

תפוחי אדמה לבנים

מקור מצוין לעמילן עמיד. בדיוק כך: תפוחי אדמה לבנים.

צ'יפס וחטיפים מלוחים מן הסתם אינם בריאים, אבל המיקרואורגניזמים שלכם אוהבים מאוד פירה משובח.

אני חוזר, זה מקור מצוין לעמילן עמיד פרהביוטי! מחקר אחד מצא שהם מעלים את רמות חומצות השומן קצרות-השרשרת יותר מאינולין משורש עולש.

הנה טיפ בשבילכם: אם תניחו לתפוחי האדמה להתקרר לאחר הבישול, תהליך הקירור יוצר עוד עמילן עמיד. אם תחממו ותקררו שוב ושוב, כמות העמילן העמיד תמשיך לגדול. מישהו רוצה שאריות פירה מאתמול?

עוד על יתרונות תפוחי האדמה:

8 סיבות למה לא לברוח מתפוח אדמה

תפוח אדמה לוהט – מתוך הספר של ישראל אהרוני ונירה רוסו

יתרונותיו של תפוח האדמה האדום

אצות

תכולת הסיבים באצות היא 85%-50% סיבים מסיסים פרהביוטיים.

ייתכן שזה אחד הגורמים לתוחלת החיים הארוכה ביפן, שם האצות הן חלק עיקרי בתפריט.

אצות. אולי הן הסוד לאריכות החיים של היפנים. צילום unsplash

אצות. אולי הן הסוד לאריכות החיים של היפנים. צילום unsplash

צרו קשר עם הוצאת פוקוס בע"מ



    * שדות חובה


    השאירו תגובה: