supherb_Fly
PassoverFocus_Fly

טרילותרפיה ואכילה רגשית

מאת: פרייה גליקמן
זמן קריאה: 2 דקות
הטרילותרפיה, שיטת טיפול המנסה לגשר בין הראש, הרגש והאמצע, עובדת גם כאשר מדובר באכילה רגשית. פרייה גליקמן ריכזה את כל הידע שלה לסדנה בת 8 מפגשים שבה עובדים על אכילה כפיצוי
PassoverFocus_IN

הטרילותרפיה היא שיטת טיפול חדשנית שפותחה ע"י ניסים אמון, המבדילה בין שלושה חלקים שבתוכנו: הראש, הרגש והאמצע. בתהליך הטיפולי מחזירים את מערכת היחסים למצב מאוזן ומגשרים בין החלקים השונים של אישיותנו.

הגישה מחברת בין חכמת המזרח מחד, לפסיכולוגיה המערבית מאידך ובכך תורת ההתעוררות וההארה של הזן הופכת לכלי טיפולי ודרך התבוננות חדשה בחיים.

בעזרת הטרילותרפיה אנו מפנים את תשומת הלב שלנו פנימה, לקונפליקטים פנימיים. בחלוקה בין הראש לרגש, הרגש רוצה להביע, לדבר, כתגובה למציאות מאיימת, פוגעת ולא נעימה בעוד שהראש אינו מאפשר לה חופש, עוצר, חונק ומשאיר אותה כלואה בפנים. במקרים כאלה, רגשות כמו כעס, עצב, מצוקה ובדידות מוחזקים בתוכנו עד שהרגש מתפרצת, נהיית חולה או פשוט מפצה את עצמה, בין השאר על ידי אוכל.

ר' מספר שחזר ממשרד הפנים אחרי שעות של תורים, בירוקרטיה וחוסר יעילות. בפנים הרגיש כועס ועצבני. בעבר, הדבר הראשון שהיה עושה באופן אוטומטי היה להתנפל על המקרר או ללכת לאכול ארוחה גדולה במסעדה, גם אם הוא לא רעב. אך הפעם, על-ידי מודעות לרגשותיו, לתחושת הכעס ולדפוסים שליוו אותו בעבר, הוא פשוט שם מוזיקה ונתן לעצמו לשיר ולצעוק בקול רם. תחושה של הקלה הגיעה והוא לא הזדקק לאוכל לשם כך.

ל' מספרת שישבה לשתות קפה עם ידיד, אולם בשלב מסוים רצתה ללכת אך בגלל מחשבות כמו "לא נעים" ו"לא יפה" נשארה. כשהמלצרית הגיעה, הזמינה ממנה עוגה למרות שלא הייתה רעבה ובאמצעות אכילה הדחיקה את רצונותיה. במסע שלה, היא תלמד לשים גבולות, להביע רגשות ולפעמים אפילו לקום וללכת במקום להיות מרצה כפיתיית ולהציב תמיד את האחרים לפניה.

דרך  שיחת גישור בין הראש לרגש, יוצרים חוזה חדש ביניהם ובהיעדר מצוקה רגשית האכילה המוגזמת נפסקת. בעזרת הגישור הפנימי והתחזקות האמצע, נפתרות בעיות ישנות וחדשות שנוצרו עקב חוסר תקשורת.

הסיבות לאכילה רגשית ולהפרעות אכילה הן שונות מאדם לאדם. אלו רק דוגמאות מעטות מבין רבות, יש לדבר על עצב, הטבעות ילדות, ערך עצמי, אשמה ועוד, בכל אלו אנו עוסקים בסדנת אכילה רגשית.

בשנים האחרונות ריכזתי את הידע והניסיון שלי לתוך סדנה אחת, שבשמונה מפגשים עוזרת לנו להגיע לתובנות אמיתיות ומביאה לשינוי, עם כוונה לעזור וללמד שאפשר לחיות ללא סבל. האיזון והאושר קרובים ממה שנראה.

לפרטים נוספים נא ליצור קשר עם מיה: 054-765.6068 או: trilo.maya@gmail.com

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו