MIC_FLYL
ECO_CU_FLYR

טעים להכיר את לוטם גפן

פירות הם האהבה של לוטם גפן. מה דעתה על חטאים?

שמחים לארח את לוטם גפן – הכל אפשרי באורח חיים בריא.

לוטם בדיוק כמו היפוקרטס מאמינה ש"יהיו מזונותיך תרופותיך ותרופותיך מזונותיך".

 

OF250

מה המאכל שאת הכי אוהבת לאכול?

מנגו! כמעט כולם אוהבים מנגו.. אך עבורי מנגו זה לא קינוח או נשנוש ביניים – מנגו (וכל פרי אחר) זו ארוחה שלמה! אני אוכלת לפי תחושת רעב ושובע, לא סופרת קלוריות ונהנית מהאנרגיה והקלילות שיש גם אחרי הארוחה.
למרות שאני לא אוהבת הגדרות, יש כאלה שיקראו לי פירותנית או רואפודיסטית – מהמילה raw foodמה זה אומר? אני נהנית מתזונה טריה ובריאה המבוססת על פירות, סלטים, מיצים, שייקים, גלידות ומנות 'רוא' מיוחדות.

 

זה כל מה שאת אוכלת?
כן אבל ממש אין סיבה להיבהל! גם אצלי כמו אצל רוב האנשים שאני מלווה מדובר בתהליך ומעבר הדרגתי. וחלק מהמלווים עדיין משלבים מרקים, תבשילי ירקות/ קטניות ועוד מתכונים נפלאים
אלה שבוחרים להתנסות בתזונה הטבעית באופן מלא – מגלים עולם שלם של טעמים חדשים ומרקמים.. ומעידים על חוויה של 'חזרה בזמן' בניראות ובתפקוד.
אני מאמינה שאם כל אדם בעולם, בכל גיל יבחר בארוחה טריה אחת ביום (ויותר) – אני את שלי עשיתי.

 

מה האוכל המושלם לשבת בבוקר?
גלידה חלומית ובריאה שאפשר לאכול ללא הגבלה.

באמת יש דבר כזה?
בטח! גלידה מרעננת וטעימה ללא סוכר/ חלב/ חומרים משמרים ובעיקר ללא ייסורי מצפון; מתכון בהמשך הכתבה.

 

תארי את ארוחת הבוקר הממוצעת שלך
ארוחה מזינה מפירות העונה – בשלים, מתוקים, עסיסיים וטעימים. בדר"כ בבוקר אני בוחרת לי פרי מסוג אחד ואוכלת ממנו לשובע, בלי לספור קלוריות או לתכנן כמויות.
בקיץ בישראלי מרוב שפע של פירות ממש קשה לבחור – האם להתחיל את היום שלי עם אבטיח צונן או מלון מתוק כשיש גם אפרסקים, ענבים, תותים, משמשים, תאנים, מנגו ועוד.. 'צרות של עשירים'.

 

איזה מיתוס הכי גדול על תזונה את מכירה?
"פירות מלאים בסוכר!" ולכן מעלים את רמת הסוכר בדם וגורמים להשמנה. למעשה, פירות זה המזון האידיאלי של בני האדם. פירות מתעכלים בקלות, ללא מאמץ – מה שמאפשר לגוף להיות בתהליך של ניקוי והתחדשות תמידי. הפירות מעניקים את כל אבות המזון שגופנו צריך – ויטמינים, מינרלים, אנזימים.. ולמרות טעמם המתוק הם מכילים הרבה פחות סוכר מפחמימות, עמילנים וסוכרים מעובדים! בלחם לדוגמא יש פי מאה עד אלף! יותר סוכר מאשר בנפח זהה של ענבים. תזונה עשירה בפירות בשלים וטריים הממיסים את הרעלים בגוף, בשילוב של ירקות ועלים ירוקים טריים המנקים את הרעלים החוצה – זו תזונת גן עדן! המאפשרת ליהנות מחיוניות, קלילות ובריאות מיטבית.ניתן למצוא אינספור עדויות של איזון סוכר בדרך טבעית.
מיתוסים נוספים שאני אוהבת לנפץ: 'כדי לאכול בריא צריך הרבה זמן הכנות' – להיפך! אני מאמינה בless is more'חשוב לאכול בבוקר', 'כדי לשמור על משקל צריך לספור קלוריות', 'פרי זה נשנוש או קינוח'.

 

איזה מאכל מעלה לך הכי הרבה זיכרונות?
תות עץ! כשאני הולכת עם הבת שלי לקטיף – זה הבילוי המושלם! אנחנו גם נהנות בטבע, גם מתענגות מפרי מתוק, מזין וטרי וגם לוקחות 'take away' ומכינות בבית גלידות, שייקים וקינוחים מדהימים.קרן אור (בת 9): "אמא, העץ הזה הוא המסעדה המושלמת".אני אישית מעדיפה תות עץ לבן, בזכות המתיקות שלו וגם כי הוא עושה פחות כתמים.

 

מה בחיים, אבל בחיים לא תאכלי?
סטייק ואני ארגנטינאית משני הצדדים! אחת הבדיחות הקבועות אצלנו זה שאנחנו 4 אחים ארגנטינאים שלא אוכלים בשר ואבא אחד בהכחשה…
בשר הוא מאכל היוצר תגובה חומצית בגוף, הוא כבד וקשה מאד לעיכול – שני הגורמים העיקריים להצטברות רעלים ומחלות. השאיפה היא להזין את גופנו במזונות היוצרים תגובה בסיסית ובעלי ערכים תזונתיים גבוהים.

 

איזה אוכל תיקחי איתך ליום ארוך ולא צפוי?
פירות טעימים שאפשר לקחת כמו שהם– ענבים, תפוחים, שזיפים, אגסים..ירקות מיני ואצות נורי, תמרים ופירות מיובשים, קרקר רוא, חטיפי אנרגיה רוא, לדר טבעי ללא סוכר, תמרהינדי..

 

מה החטא האהוב עליך?
דלעת ערמונים או בטטה מקורמלת בתנור. אני לא קוראת לזה חטא אלא בחירה אחרת! ראשית כי זה מזון צמחי ומזין, אך מעל הכל כי הרעלים הרגשיים והמחשבתיים שאנשים מזינים את עצמם כשהם נמצאים בדיאטות ובהגדרות של 'אסור ומותר' מול מזון מרעילים לא פחות מאוכל מזיק.. ולכן גם אם יש 'בחירה אחרת' שהיא שונה מהתפריט שבחרת לעצמך לתקופה מסוימת חשוב שתהיה מתוך מודעות וקבלה ולא בחווית חוסר שליטה או פיצוי.

 

במי לבחור, דיאטנית קלינית או נטורופתית?
לא ולא. הרפואה הקונבנציונלית משתמשת בכדורים, משחות, תכשירים ומכשירים. הרפואה האלטרנטיבית מציעה שיקויי פלא, תוספי מזון, אבקות וטיפותהבריאות הטבעית אומרת ש – ה-מחלה היא החל מהכל כוחות הריפוי קיימים בתוכך! הגוף יודע לרפא את עצמו לבד באחריותנו לתת לו את התנאים המתאימים לריפוי וניקוי ולא להפריע לו.

 

מה דעתך על המשפט? "זה לא מה שאת אוכלת אלא מה שאוכל אותך?"
אני יכולה להתחבר.. אנחנו לא רק גוף! איזון אמיתי יכול להתאפשר רק כשנותנים מענה לכל הרבדים המשפיעים על הגוף והנפש – ברמה הרגשית, התודעתית, המנטאלית לצד תזונה בריאה ותנועה.

 

המתכון המנצח של לוטם – ארוחת גלידה מדהימה לילדים ולילדים בנפשם
עקרון מפתח לגלידה מעולה: בסיס הגלידה הוא תמיד בננות בשלות (עם הרבה 'נמשים') -חצי קפואות וחצי בשלות טריות.
כמות למנה אישית – להכניס לבלנדר חזק/ מעבד מזון: 2-3 בננות קפואות (מקלפים, חותכים ומקפיאים לפחות יום-יומיים מראש בקופסא או שקית אטומה). אם אין בננות קפואות אז ניתן להחליף אותן בבננות בשלות טריות + קוביות קרח
2-3 בננות בשלות טריות
1-2 תמרים – רשות למי שאוהב יותר מתוק: לטחון היטב
להוסיף את התוספת הרצויה: גלידה ורודה: תות – בננה (דודבדנים או פירות יער).גלידה כתומה: מנגו- בננה.גלידה סגולה: אסאי-בננה.
פירות נוספים שמשתלבים נפלא: תמרים, תאנה, אנונה, דובדבן, פיטאיה, פטל, תות עץ או שדה, ליצ'י, אוכמניות, משמש, אפרסק, נקטרינה, שסק, אגס, ענבים, שזיף ועוד.
לטחון שוב עד לקבלת מרקם אוורירי וסמיך,.למזוג לקערה.
לפזר מעל קישוטים: חתיכות בננה/ תפוח עץ/ אגס/ תותים
תותי עץ מיובשים/ פירות יער/ גוג'יברי וכל פרי טרי או מיובש ללא סוכר שאתם אוהבים.
לאכול לאט עם כף ולהתענג מכל ביס.

בריאות מיטבית – זו הבחירה הטבעית!

השאירו תגובה: