Thymoquin_Fly
PassoverFocus_Fly

חלב ותופעות הלוואי

מאת: רותי לוי
זמן קריאה: 2 דקות
כולנו גדלנו על ברכי הרעיון שהוחדר היטב היטב למוחנו שדברי חלב חשובים ביותר לבריאותינו ובעיקר לצריכת הסידן וחוזק העצמות שלנו. האמנם?
supherb_IN

על הקשר בין דברי חלב, מחלות חורף וכולסטרול

כולנו גדלנו על ברכי הרעיון שהוחדר היטב היטב למוחנו שדברי חלב חשובים ביותר לבריאותינו ובעיקר לצריכת הסידן וחוזק העצמות שלנו. אם כך, איך נסביר את העובדה שבארה"ב- הארץ צורכת החלב הגדולה בעולם- קיימת גם רמת האוסטיאופורוזיס הגדולה בעולם?

מחקר שנערך על ידי האו"ם הראה שחמש המדינות צורכות החלב הגדולות בעולם הם הארצות עם כמות מקרי האוסטאופרוזיס הרבים ביותר.

 

ישנן מספר סיבות לכך שחלב אינו בריא לבני אדם:

1.אנו שייכים למשפחת היונקים ולכן גופינו אינו בנוי לעכל חלב לאחר גיל שנתיים. לא מקרה הוא שילדים רבים סובלים מכאבי בטן עקב צריכת מוצרי חלב שהרי האנזימים המיועדים לפירוק החלב יורדים ברמה דרסטית לאחר גיל שנתיים.

החלב שאינו מתפרק נשאר בגוף ומייצר "לחות" שמכבידה על אברי הגוף ומבחינה סינית הוא נכנס לערוצי האנרגיה שאמורים להוביל צ'י (אנרגיית הגוף) ממקום למקום וחוסם אותם מלבצע את פעולתם המקורית. אותם ערוצים מעבירים את הלחות ממקום למקום ולכן נראה תופעות הקשורות ללחות זו במקומות שונים: במע' העיכול עצמה: כבדות, עייפות, כאבי בטן, גזים. במערכת הנשימה: אסטמה, ברונכיטיס, סינוסיטיס, דלקות גרון ואוזניים. במערכת המין הנשית: הפרשות וגינליות.

2. חלב הפרה הוא הגרוע ביותר עקב היותו עשיר בהורמונים שנועדו להפוך עגל לפר ענק ולא תינוק לאדם מבוגר. בנוסף לרוב חלב פרה מלא באנטיביוטיקה שמחלישה אותנו וגורמת לנו להיות עמידים לאנטיביוטיקה כאשר ניזקק לה. חלב עיזים וכבשים הוא טוב יותר אך גם הוא רק בבחינת "הרע במיעוטו".

3. חלב הפרה מכיל אנזים הנקרא קסנטין אוקסידז. אנזים חזק זה נמצא במולקולות השומניות של החלב ונועד לפעול בתוך הקיבה ולעזור בעיכול. לאחר שהאדם המודרני התחיל להמגן את החלב "אולץ" האנזים לצאת מתוך המולקולה השומנית. החלב שמגיע למערכת העיכול כמעט כמים לא עובר שם עיכול וממשיך הלאה. האנזים לכן נכנס לפעולה רק כשהוא מגיע לעורקים שאינם חזקים דיים לעמוד בעוצמתו. האנזים המשופעל פוגע בדפנות העורקים ופוצע אותם ופציעות קטנות אלו "מתוקנות" על ידי כולסטרול שמגיע לתקן את הנזקים ולאורך השנים מייצר שכבת כולסטרול פנימית לאורך העורקים.

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. t

    הפרשות בעיניים,וגם המון ליחה כמו שנזכר בכתבה, נזלת, וזה ממש סיוט.
    אני שמחה גם לשמוע שמשהו סוף סוף אומר שגם מוצרי עיזים זה הרע במיעוטו,כי אני לא מצליחה לצרוך שום מוצר חלב שעושה לי טוב. גם לא עיזים,גם לא חלב נטול לקטוז.
    אם אפשר גם לצרף מתכונים והצעות לדרך חיים ללא חלב אשמח
    הילדים שלי אכן נעלמה להם האסטמה אחרי שהפסקנו מוצרי חלב, וגם לבעלי הוטב.