Laisha_Fly
Laisha_Fly

ויטמין D – מתחיל בשמש ומסתיים בחיוך מול המראה

מאת: - חברת אקוסאפ מפתחת ומשווקת תוספי תזונה ייחודיים המבוססים על פטנטים יחודיים. המחויבות שלנו לבריאות אופטימלית באה לידי ביטוי באיכות חומרי הגלם שאנחנו משתמשים במוצרים שלנו. על ידי שילוב של מדע וטבע, אקוסאפ מציעה פורמולות חדשניות המגובות בפטנטים פורצי דרך בעולם תוספי התזונה.
ויטמין D מקבל הרבה תשומת לב בשנה האחרונה, אך האמת היא שהוא חיוני וחשוב לבריאותנו מהרגע שאנו נולדים ועד להתבגרותנו. על פי משרד הבריאות, לרוב האוכלוסיה יש חסר בוויטמין D. איך חסר בוויטמין D יכול להשפיע עלינו, ואיך נוכל לוודא שהתוסף של ויטמין D אכן נספג בגופנו? (רמז: הסוד הוא בשיטה הטכנולוגית שבה נוצר התוסף)

ויטמין D – מתחיל בשמש ומסתיים בחיוך מול המראה

PassoverFocus_IN

לפני מספר חודשים יצאה הנחייה חשובה ממשרד הבריאות, שקוראת לכלל האוכלוסייה לשמור על רמה תקינה של ויטמין D, על ידי נטילת תוסף (1).

הסיבה לכך היא, שבתצפיות אפידמיולוגיות, חסר בויטמין D נקשר להשפעה שלילית על הדבקות ותחלואה בזיהומים בדרכי הנשימה.

התקופה הנוכחית היא לא הפעם הראשונה שויטמין D מקבל כותרות ויחסי ציבור.

מרגע היווצרותנו עד התבגרותנו, אנו זקוקים לצריכה הולמת של ויטמין D.

הוא תורם רבות למערכת החיסון שלנו (2) ולפעילות תקינה של מערכות ואיברים רבים בגופנו, ויש סיכוי טוב שלרובנו אין רמה תקינה של ויטמין ויטמין D בגופנו (3).

איך נוכל לקבל ויטמין D?

 

ויטמין D במזון

אחת הבעיות עם ויטמין D היא שהוא מצוי במזונות מועטים. אנו יכולים לקבל אותו בעיקר מהחי ממזונות עתירים בשומן כמו כבד של בעלי חיים, דגים שמנים כגון סלמון, ביצים, מרגרינה או מוצרי חלב מועשרים.

מלבד העובדה שלא כולנו צורכים מזונות מן החי, גם אם נשלב בתפריט היומי את המזונות הללו, עדיין לא נמלא את המכסה היומית הנדרשת של ויטמין D ונזדקק למתן תוסף.

ויטמין D מהשמש

השמש היא מקור חיוני לקבלת ויטמין D. על אף שבישראל התברכנו בשמש שמפציעה ברוב ימות השנה, עדיין רובנו לא מקבלים את "מנת השמש היומית" לה אנו זקוקים.

מעבר לתקופות בהן אנו נדרשים להיסגר בבית בשל מגיפה כלל עולמית שמשתוללת בחוץ, גם בשגרה, רובנו נמצאים בחללים מקורים: בבית, במשרד, במסגרות הלימוד, ברכב, והתוצאה היא מעט זמן שמש.

חשוב לזכור שככל שגילנו עולה, בעיקר מגיל 70 ומעלה, קצב הייצור של ויטמין D בעור פוחת.

בנוסף, גם כשאנחנו יוצאים לאוויר הפתוח ולשמש, בימי החורף העור שלנו מכוסה בשכבות בגדים. אוכלוסיות מסוימות בארץ אף מכסות את העור בכל ימות השנה.
בימי הקיץ, אנו מרבים להשתמש במסנני קרינה. זאת בשל החשש המוצדק, שחשיפה ממושכת ולא מבוקרת לשמש עשויה גם היא לפגוע בבריאותנו.

יוצאים לשמש מוגנים

יוצאים לשמש מוגנים

ויטמין D – למראה חיוני ועור זוהר

בשלבים שונים בחיינו: נשים אחרי לידה, גיל המעבר, מצבים של דחק (סטרס), ובחילופי עונות, אנו עלולים לסבול  מנשירת שיער.

אחד הוויטמינים שאחראיים על כך הוא ויטמין D. מסתבר כי מחסור בוויטמין D ישפיע על נשירת השיער (4).

לוויטמין D יש חשיבות גבוהה גם בהזנת העור ויצירת לחות וגמישות בעור. זאת משום שהוא מעורב ישירות בתהליכי החלוקה וההתמיינות של תאים חדשים (5).

מכאן, כאשר גופנו מקבל את הרמה הנדרשת של ויטמין D הדבר בא לידי ביטוי בגמישות העור ובמראה זוהר וטבעי שלו.

ויטמין D – להגנה מפני זיהומים נשימתיים

מטא-אנליזה בוצעה ל-25 מחקרים בהם נבדקו למעלה מ-10,000 משתתפים, בריאים או בעלי מחלות רקע.

משתתפים אלה טופלו בוויטמין D לתקופה שנעה בין שבועות ספורים ללמעלה משנה.

המסקנה הייתה כי תוסף ויטמין D תרם לירידה של כ-12% בסיכון ללקות בזיהום נשימתי (6).

זו הסיבה שמשרדי הבריאות בארץ ובעולם, המליצו לכלל האוכלוסייה לקחת תוסף של ויטמין D, ולדאוג לחשיפה מבוקרת לשמש.

ויטמין D תרם לירידה בסיכון ללקות בזיהום נשימתי

ויטמין D תרם לירידה בסיכון ללקות בזיהום נשימתי

אתגר הספיגה של ויטמין D

קיימים שני סוגים של ויטמין D:

ויטמין D2

ארגוקלציפרול – ממקור צמחי, אשר צריך לעבור תהליך כדי להפוך לפעיל.

ויטמין D3

כולקלציפרול או קלציטריול  – הצורה הפעילה בגוף של הוויטמין. מתקבלת בעיקר בעקבות חשיפה לקרינת שמש אולטרה סגולה מסוג UVB (קרינת השמש מהווה את המקור העיקרי לוויטמין D3 בגוף).

יכולת הוויטמין להיספג בגוף

בנוסף לקושי לקבל את האספקה הנדרשת של ויטמין D ממקורות מזון, הוא מציב לנו אתגר נוסף.

ויטמין D הוא מסיס שמן ואילו סביבת המעי היא מימית. לכן, תהליך הספיגה של ויטמין D בגופנו עשוי להיות מסורבל ואיטי.

ויטמין D3 ליפוזומלי – גם ממקור צמחי וגם נספג היטב בגוף

ויטמין D3 ליפוזומלי של אקוסאפ

ויטמין D3 ליפוזומלי של אקוסאפ

תוסף ויטמין D3 ליפוזומלי מבית אקוסאפ יעניק לגוף שלכם את מה שהוא זקוק לו.

טכנולוגיה ליפוזומלית

חברת אקוסאפ מצאה פתרון מבריק לבעיית הספיגה של ויטמין D בגוף: שימוש בטכנולוגיה חדשנית ופורצת דרך – הטכנולוגיה הליפוזומלית.

באמצעות טכנולוגיה זו, מולקולות טבעיות עוטפות את החומר הפעיל הנמצא בוויטמין D, נושאות אותו בסביבה המימית של מערכת העיכול ומאפשרות לו לחדור בקלות רבה לתאי הגוף.

מתאים לטבעונים

בנוסף, ויטמין D3  ליפוזומלי של חברת אקוסאפ הוא ויטמין D3 הטבעוני היחידי בישראל. תמציתו מופקת מחזזית –שגדלה בסביבת פטריות ואצות ונאספת בתהליך ידידותי לסביבה.

מתאים לילדים ולמבוגרים

ויטמין D3 ליפוזומלי של אקוסאפ מתאים לילדים החל מגיל שנה. הוא מגיע בצורה נוזלית וקל לנטילה לילדים וגם למבוגרים שמתקשים בבליעת כדורים. התוסף מכיל 1000 יחב"ל בכל מנה, ומגיע בטעם לימון ליים מרענן.

ויטמין D3 ליפוזומלי של אקוסאפ מתאים לילדים ולמבוגרים

ויטמין D3 ליפוזומלי של אקוסאפ מתאים לילדים ולמבוגרים

למען הסר ספק, התוכן במאמר זה הוא בעל אופי של סקירה כללית בלבד, והמידע בו אינו התוויתי.הוא לא מהווה המלצה רפואית מוסמכת והוא לא מיועד להנחות את הציבור או לשמש לגביו כהמלצה, הוראה או עצה לשימוש, לשינוי או להורדה של תרופה כלשהי, ואין בו תחליף לייעוץ רפואי פרטני או אחר. נשים בהיריון, מניקות, ילדים ואנשים הנוטלים תרופות מרשם – יש להיוועץ ברופא לפני השימוש בתוספי תזונה.

אסמכתאות:

  1. 1. ויטמין D וקורונה הנחיות לציבור ולמטפלים – אגף התזונה משרד הבריאות – 11 אוקטובר 2020 – סימוכין 391339820

 

  1. 2. Vitamin D and the Immune System, Cynthia Aranow, MD, Investigator, J Investig Med. 2011 Aug; 59(6): 881–886.

 

  1. 3. Global Overview of Vitamin D Status, Natasja van Schoor,Paul Lips, Endocrinol Metab Clin North Am, 2017 Dec;46(4):845-870

 

  1. 4. Serum ferritin and vitamin d in female hair loss: do they play a role? H Rasheed, D Mahgoub, R Hegazy, M El-Komy, R Abdel Hay, M A Hamid, E Hamdy. Skin Pharmacol Physiol. 2013;26(2):101-7. doi: 10.1159/000346698. Epub 2013 Feb 20

 

  1. 5. Vitamin D's role in cell proliferation and differentiation. Sam Samuel, Michael D Sitrin. Nutr Rev. 2008 Oct;66(10 Suppl 2):S116-24. doi: 10.1111/j.1753-4887.2008.00094.x.

 

  1. 6. Effect of Vitamin D3 Supplementation on Respiratory Tract Infections in Healthy Individuals: A Systematic Review and Meta-Analysis of Randomized Controlled Trials. Danielle Vuichard Gysin, Dyda Dao, Christian Michael Gysin,2 Lyubov Lytvyn, and Mark Loeb. Published online 2016 Sep 15. doi: 10.1371/journal.pone.0162996,
צרו קשר עם אקוסאפ – EcoSupp



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו