ECO_C_Migdal
Eat12MiniSite_Migdal

המלצות תזונתיות במצב של בחילות

מאת: ורד לב נטורופתית N.D ומדריכת הנקה
במהלך ההריון, ובעיקר בתחילתו, ייתכנו תופעות של בחילות, הקאות וצרבות. על מה כדאי להקפיד בכדי לעזור למנוע מצבים אלו? כתבתה של ורד לב נטורופתית N.D ומדריכת הנקה.

בכדי לעזור למנוע מצבים של בחילות, הקאות וצרבות, או לחלופין להקל עליהם, יש להקפיד לשמור על רמת סוכר מאוזנת בגוף וכן על אכילה מרווחת מספיק לאורך כל שעות היום. יהיו מקרים בהם עדיף יהיה לוותר על 3 הארוחות המסורתיות ולעבור לאכילה לפי הצורך, הרעב או אפילו ההבנה. כדאי יהיה לפזר את הארוחות לאורכו של היום ובמנות קטנות יותר. כך תדאג האישה שכמעט תמיד יהיה משהו בקיבתה, ולא יהיה רצון למזון ותחושה של בחילות או צרבות וכן רמת הסוכר תישאר בטווח המתאים ולא יהיו מצבים של נפילות סוכר למיניהן.

כדאי שהמזונות יהיו מורכבים מפחמימות מורכבות, העוזרות לספק אנרגיה ליותר זמן לעומת פחמימות פשוטות שמעלות מהר את רמת הסוכר בדם וכך גם מורידות אותה מהר.

כדאי ומומלץ גם לאכול בבוקר משהו פחמימתי. זו לא חייבת להיות ארוחה גדולה וכאן דווקא ישנה חשיבות מרובה למשהו קטן יחסית, כמו טוסט או קרקר. אלו יעזרו לספוח את החומציות של הקיבה, במיוחד בבוקר לאחר "צום" הלילה. מנהג זה יכול לסייע במיתון או במניעת תחושות הבחילות בבוקר.

Effect_Inside

יש להקפיד על שתייה מרובה, במיוחד אם ישנן הקאות, מאחר ודרך ההקאות אובדים לגוף נוזלים רבים ביותר.

למרות שההקאות עלולות לגרום לאישה חוסר חשק לאכול, יש להמשיך בכ"ז לאכול, גם אם זה רק במנות קטנות ומצומצמות ורק דברים אחדים, שכן העובר וגוף האישה גם יחד צריכים להמשיך לקבל הזנה גם בזמן זה, גם אם סל המזונות האפשריים עקב המצב הזה הוא מאד מצומצם, זה בסדר, יש להמשיך עם אותם מזונות אפשריים (מבחינת טעמה של האישה) ולא לשעות לדברי אנשים וספרים שונים הממליצים דווקא על מזונות מסוימים.

הדבר החשוב ביותר לאישה הוא ללמוד לפתח הקשבה לצורכי גופה השונים והמשתנים ולתת אמון מלא ביכולתו של הגוף לכוונה עפ"י צרכיו.

מצב נוסף שהאישה עלולה להיתקל בו במהלך ההריון ושיכול להיעזר בתזונה מתאימה הוא העצירות.
זו נגרמת עקב ירידה ביכולת התנועתית של המעיים עקב הלחץ הגובר של העובר עליהם וגם עקב שינויים הורמונליים המתרחשים בגוף בעת ההריון.

בכדי להקל ולמנוע עצירות יש קודם כל להקפיד על שתייה מרובה, שכן דרישת הגוף לנוזלים רק מתגברת במהלך ההריון וגם אם אין האישה חשה צמא, כדאי שתגביר במעט את מנת השתייה היומית שלה. במצב של מחסור בנוזלים, יפצה עצמו הגוף ע"י ספיחת נוזלים מהצואה, מה שרק יגביר את העצירות ויאט את התנועה הפריסטלטית.

דבר נוסף שיועיל באופן משמעותי הוא הדגש על מזונות העשירים בסיבים תזונתיים. אלו עוזרים למעיים לפעול, לספוח נוזלים, לסלק פסולת ולפנות את הצואה מהגוף. מזונות אלו כוללים את הדגנים המלאים, הקטניות למיניהן, אגוזים וזרעים, פירות וירקות (עדיף בקליפתם), עלים ירוקים ופירות יבשים.

במצבים קשים יותר ניתן להשרות כמה פירות יבשים במים ללילה ובבוקר לשתות את הנוזלים ולאכול את הפירות. הפירות הטובים ביותר לכך הם התאנים והשזיפים המיובשים, אך גם אחרים יפעלו את פעולתם. ניתן גם לשתות מיץ שזיפים באופן קבוע במינונים של 3-2 כפיות המפוזרות לאורך היום והמהולות במים.

עוד ניתן להוסיף למזונות כמו מרקים, תבשילים, עוגות, פשטידות וכו' סובין משיבולת שועל או מחיטה, מה שיגדיל את נפח הסיבים באותה הארוחה.

כדאי לדעת רק כי תוספת סיבים למזון ללא הגדלת נפח הנוזלים הנשתים לאורך היום, עלולה להחמיר את העצירות ולגרום לחסימות במעיים, כך שיש להקפיד על תגבור משולב של סיבים עם נוזלים.

פעילות גופנית יכולה לעזור מאד במצב זה.

השאירו תגובה:

  1. שימרית

    היי
    אני סבלתי בתחילת ההריון שלי מבחילות איומות במשך כל היום.
    חברה טובה שלי שגעה אותי לפנות למדקר הסיני שלה, שתוך שתיים שלושה טיפולים הימים שלי נראו אחרת.
    אני טופלתי אצל קובי זהבי ממרפאת בראשית.
    הבחור פשוט קוסם, ממליצה בחום!
    זה הפלאפון וכתובת האתר
    050-2206800
    http://www.kobitcm.co.il