ecosupp_FLY

Powered by WP Bannerize

ecosapp_CU_R

Powered by WP Bannerize

גיל מעבר נשים (Menopause)

מאת: הוצאת פוקוס ספרים
המלצות לתזונה נכונה בנושא גיל המעבר מתוך הספר "נטורופתיה" מאת גילית שטיינר בהוצאת פוקוס

הטיפול הנטורופתי לאישה

עדויות רבות מוכיחות את הקשר בין תזונה נכונה והפחתת התופעות של גיל המעבר, במיוחד כשהשמירה על תזונה נכונה מתרחשת גם בשנות הפוריות.

הטיפול דרך תזונה נכונה

ירקות ופירות הם מקורות עשירים לוויטמינים ומינרלים וגם לסיבים תזונתיים. הירקות חשובים במיוחד, שכן הם מכילים את אותם המינרלים החסרים בתזונה המערבית. תזונה המכילה יותר ירקות ופירות, הוכחה כמפחיתה שכיחות של סרטן השד בקרב נשים בגיל המעבר.

דגים, בעיקר מהים הצפוני כגון סלמון, מקרל, קוד, הליבוט וטונה, מכילים כמויות גבוהות של חומצת שומן מסוג אומגה-3, המפחיתה את רמות הכולסטרול הכללי והכולסטרול ה"רע" (LDL) בדם.

במחקר שנערך בקרב 229 נשים בגיל המעבר ואחריו, הלוקות במחלות לב, נמצא כי אכילת דגים הביאה לירידה משמעותית בקצב התקדמות התהליך הטרשתי אצל אותן נשים, לעומת קבוצת הביקורת.

במחקר שנערך בקוריאה בקרב 276 נשים בגילאי 55-45 נמצא, כי תוספת תזונתית של ירקות ירוקים-צהובים כמו ברוקולי, שעועית ירוקה וצהובה, חסה, קישואים ועוד והפחתה בכמות הקפאין, הפחיתה את גלי-החום. כמו כן נמצא, כי תזונה עשירה בדגים, אצות-ים ושמנים צמחיים, הפחיתה את תדירות ואת עוצמת גלי-החום.

חשיבות רבה יש לתזונה עשירה גם בדגנים מלאים. דגנים אלה מכילים כמויות גבוהות של סיבים תזונתיים, שמזרזים את פעולת המעיים ומסלקים פסולת וחומרי פירוק של הורמונים. כמו כן, עשירים הדגנים המלאיםבוויטמיני ה-B קומפלקס, החשובים באיזון בלוטת יותרת הכליה ויכולת הגוף לתפקד במצבי לחץ.

קטניות מומלצות גם הן בתקופה זו, כיוון שבנוסף להיותן מקור חשוב לוויטמיני ה-B קומפלקס ולמינרלים רבים, הן מהוות מקור טוב לחלבון צמחי בעל ספיגה טובה יותר ממוצרי הבשר, בגלל היחס הטוב של סידן/זרחן המצוי בו.

הקטנייה המפורסמת ביותר בהקשר לגיל המעבר היא הסויה ונמצא, כי צריכת סויה בתקופת גיל המעבר, יכולה להפחית את תופעות גלי-החום והיובש בנרתיק, מהן סובלות הנשים בתקופה זו. זאת, כיוון שהסויה מכילה פיטואסטרוגנים שהם רכיבים תזונתיים דמויי אסטרוגן, אך בעלי פעילות חלשה מזו של האסטרוגן האנדוגני, המיוצר על-ידי הגוף.

מזונות המכילים נוגדי חמצון טבעיים כמו כל הירקות והפירות הכתומים (בטטה, דלעת, גזר), הסגולים (בעיקר פירות יער וכרוב אדום) והאדומים (עגבנייה, פלפל אדום), עוזרים במניעת מחלות לב, כלי-דם וסרטן ומאטים את תהליך ההזדקנות.

קיימים מספר מרכיבי תזונה בעלי השפעה שלילית בכלל ובגיל המעבר במיוחד: הקפאין שנמצא בקפה, התה, השוקולד והמשקאות הקלים, הגורמים לשחרור מוגבר של אדרנלין מבלוטת יותרת הכליה.
מצב זה גורם להגברת חלק מתופעות גיל המעבר כמו אי-שקט, עצבנות, נדודי-שינה, לחץ-דם גבוה ועוד.

הקפאין גורם גם לבעיות ספיגה של מינרלים שונים במערכת העיכול ובעיקר של סידן, אבץ וברזל. מעבר לכך, הקפאין הוא חומר משתן ועקב כך, הוא גורם לאיבוד חומרים מזינים החשובים לפעילות ההורמונלית. במחקרים קליניים נמצא, כי צריכת קפאין היא אחת הסיבות העיקריות לרגישות בשדיים ולציסטות.

במחקר שנערך בקרב 147 נשים הסובלות מכאבים בשדיים נמצא, כי אצל 81.9% מהן, ההימנעות מחומרים כמו קפאין, תיאופילין ותיאוברומין הנמצאים בקפה ובתה, הפחיתה בצורה משמעותית את הכאבים בחזה.

גם צריכה מוגברת של פחמימות פשוטות גורמת למצבי היפוגליקמיה (רמות סוכר נמוכות בדם) וכתוצאה מכך, לשחרור של אדרנלין מבלוטת יותרת הכליה. מצב זה גורם לעלייה בלחץ-הדם, לעצבנות, לאי-שקט ולהיחלשות בלוטת יותרת הכליה, החשובה (כמפורט לעיל) להמשך הפרשת האסטרוגן בגוף.

במחקר שנערך במקסיקו, בחנו החוקרים את הקשר בין דיאטת פחמימות, לבין הסיכוי לסרטן השד בקרב נשים מקסיקניות. במחקר נבדקו 475 נשים חולות בסרטן השד בגילאים 75-20 ו-1,391 נשים בריאות לגבי הרגלי התזונה שלהן.

הסתבר, שהסיכוי לפתח סרטן שד, בקרב הנשים עם התזונה עתירת הפחמימות, היה יותר מכפול בהשוואה לסיכוי הנשים עם התזונה הדלה בפחמימות. כמו כן נמצא כי בין הפחמימות השונות, הקשר החזק ביותר לגבי הסיכוי לסרטן השד, היה לסוכרוז ולפרוקטוז.

נשים בגיל המעבר נמצאות בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי-דם, עקב הירידה ברמות האסטרוגן. לכן, יש להפחית את כמות השומנים הרוויים מהתפריט שלהן. שומנים רוויים אלה נמצאים במזונות מהחי והם קשורים לעלייה במשקל הגוף ולסיכון מוגבר לסרטן השד.

כמו כן נמצא, כי שתייה מוגברת של אלכוהול, מעלה אף היא את השכיחות לסרטן השד. זאת, כיוון שהאלכוהול מפריע ליצירת חומצות שומן חיוניות והוא בעל השפעה מזיקה לכבד, החשוב ביכולתו לפרק עודפי הורמונים, בעלי השפעות רעילות מסוימות.

 

המלצות לתזונה בריאה בנושא גיל המעבר מתוך "האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי" מאת ד"ר ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (N.D) בהוצאת פוקוס

אם תתחילו לשלב בארוחות את המזונות שעליהם אנו ממליצים כבר בתחילת גיל המעבר, קרוב לוודאי שתסבלו מהרבה פחות בעיות בהמשך גיל המעבר.

מזונות מומלצים

בחרו בתזונה עשירה במזון צמחי, במיוחד בדגנים מלאים, בקטניות, בירקות טריים ובפירות. מזונות אלה מכילים פיטוסטרולים, חומרי תזונה טבעיים שמשפיעים לטובה על האיזון ההורמונאלי בגוף. כך גם תקבלו את מלאי הסיבים התזונתיים הדרושים לשם שמירה על בריאות הלב. סיבים תזונתיים מסייעים לגוף להתמודד היטב עם גיל המעבר.

נשים יפניות סובלות מהרבה פחות בעיות במהלך גיל המעבר שלהן, הודות לצריכה של פולי סויה ומוצרי סויה אחרים (טוֹפוּ, מיסוֹ) וזרעי פשתה. מזונות אלה הם מקורות מצוינים לפיטואסטרוגנים. הוסיפו אותם לארוחותיכן, אלא אם אתן סובלות מאלרגיה לסויה.
חומצות שומניות חיוניות מגנות על הלב ומסייעות לשמור על עור חלק וקורן. מקורות טובים לחומצות אלה הם דגי מים קרים כמו דגי סלמון, דגי בקלה ודגי טונה, וכן זרעי פשתה.

ויטמין E מווסת את ייצור האסטרוגן בגוף. חשוב לשלב בארוחותיכן (כרוטב לסלט, למשל) שמן אגוזים וזרעים מכבישה קרה.
אכלו מדי יום 2-1 כפות זרעי פשתה. זרעי הפשתה מכילים ליגננים, פיטואסטרוגנים שמאזנים את רמת האסטרוגן בגוף ומורידים את רמת הכולסטרול בדם. יש ליטול עם 300 מ"ל מים.

הקפידו לשתות כוס מים נקיים מדי שעתיים, במהלך היום. כך תוכלו לנקות את הגוף מרעלים ולפצות על המים שאיבדתן במהלך גלי החום.

מזונות שיש להימנע מהם

כדי להגן על עצמכן מפני מחלות לב, יש להקטין את צריכת בשר הבקר והמאכלים האחרים המכילים שומן רווי. אם אתן אוכלות בשר, אכלו בשר שלא הוזרקו לו הורמונים על מנת שלא לגרום לחוסר איזון הורמונאלי.

השתדלו להימנע משתיית משקאות מוגזים, מאחר שאלה מדלדלים את מאגר הסידן בגופכן.
קפאין ומשקאות אלכוהוליים מגבירים את גלי החום – אין לצרוך אותם.

המלצות לתזונה בריאה בנושא גיל המעבר מתוך הספר "תרופות סיניות ביתיות" מאת ד"ר ליהוא וואנג בהוצאת פוקוס

כיצד תנהגי בחיי היומיום?

• עלייך להבין שמדובר בתהליך שכל אישה חווה באופן שונה.

• כדאי להרבות באכילה של מוצרי שעועית, תמרים, בצלים של שושן, אגוזי מלך, גרעיני לוטוס, פטריות יבשות וירקות.

מה אסור?

• אל תאכלי מזון מתובל, אל תשתי אלכוהול וקפה, וכן הימנעי מצריכה של חומרים מעוררים אחרים. בגיל המעבר, חומרים אלה עלולים לגרום לגלי חום או לגרום להחמרה בגלי החום הקיימים ממילא. אל תאכלו מאכלים עתירי מלח, כיוון שהם מגבירים את הסיכוי לבצקת.

טיפול תזונתי

• בכל בוקר, הקפידי לשתות 1 כוס של חלב סויה, המכיל פיטו-אסטרוגנים.

• מרק מביצים ואגוזי מלך:
המצרכים: 1 ביצה, 15 גרם אגוזי מלך, 1 כף סוכר.
אופן ההכנה: טרפי את הביצה. רסקי את האגוזים לחתיכות קטנות. הרתיחי כוס מים. צקי את הביצה לתוך המים וערבבי היטב. הוסיפי את האגוזים והסוכר, ובשלי במשך 30 שניות. שתי פעם ביום.

• חתכי ½ גוש טופו לחתיכות קטנות והניחי אותן במחבת. הוסיפי 1 כוס מים וחממי. לאחר שהמים רתחו, המשיכי לחמם במשך דקה נוספת. הוסיפי מלח ורוטב סויה. שתי את המרק פעם ביום.

• אורז ואגוזים:
המצרכים: 60 גרם שעועית אדומה קטנה – שעועית אדוקי , 10 תמרים אדומים,
30 גרם אגוזי מלך, 30 גרם עיסת אורז (שעבר בישול ממושך).
אופן ההכנה: השרי את השעועית האדומה במים למשך הלילה. הניחי את כל המצרכים בסיר עם 4 כוסות מים והביאי לרתיחה. הנמיכי את עוצמת הלהבה ובשלי עד שיתרככו. אִכְלִי פעם ביום.

למידע נוסף, כולל המלצות טיפול נוספות ראו בספר "האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי" בהוצאת פוקוס

 למידע נוסף, כולל המלצות טיפול נוספות ראו בספר "תרופות סיניות ביתיות" בהוצאת פוקוס.

השאירו תגובה:
  1. gavri

    0522958156 ??www.vipmassage.co.il משנת 1996
    לפתוח את הלב להתאחד עם המגע.לאנשים שאוהבים מסאזים ארוכים.
    כל יום יכול להיות חגיגה.
    *פינוקים וחויה בסדנאות מסאז זוגי-לפנק ולהתפנק לתת ולקבל להרגיש ולהתרגש
    כמתנה,יום נישואים,יום הולדת ולחיזוק ושידוג הקשר הזוגי-לתקשר דרך הידיים ומגע מתוך מודעות,נתינה ואהבה.הסדנאות מפגש חד פעמי של כ 3.5-4 שעות.
    מסאזים
    *לארועים.
    *בטבע.
    *אישיים.
    *זוגיים.
    *חוייתיים.
    *בשיתוף בן הזוג.
    *לפתיחות גוף נפש.
    מטפל עם יחס אישי ואומן במסאז(s.m) ב- 7 טכניקות רפואיות וכלליות(צרפתי,שוודי,סיני,תאילנדי,הוואי,משולב,טנטרי,אבנים חמות,מוקסות סיניות,כוסות רוח,רייקי).לאיזון ושחרור הגוף,לרענון,כיף,הנאה ופינוק.
    בוגר:מדיסין,מאסטר ושלוס.
    תלמיד-זן,בודהיזם וטנטרה.
    *מיקום בראשון לציון עם פרטיות מלאה ובאוירה רומנטית.