Thymoquin_Fly
Thymoquin_Fly

אורח חיים מותאם לבעיות קשב וריכוז

מאת: - חברת אקוסאפ מפתחת ומשווקת תוספי תזונה ייחודיים המבוססים על פטנטים יחודיים. המחויבות שלנו לבריאות אופטימלית באה לידי ביטוי באיכות חומרי הגלם שאנחנו משתמשים במוצרים שלנו. על ידי שילוב של מדע וטבע, אקוסאפ מציעה פורמולות חדשניות המגובות בפטנטים פורצי דרך בעולם תוספי התזונה.
הילד אובחן עם בעיית קשב וריכוז? מה ניתן לשנות באורח החיים שיכול לסייע לו?

אולי אתם מגדלים את אלברט איינשטיין הבא?

Thymoquin_In

בשל המודעות הגדולה לנושא, יותר ויותר ילדים מאובחנים כיום עם קשיי קשב וריכוז, כבר מגיל צעיר.

מה לעשות אם הילד שלכם אובחן? לנשום עמוק, להבין שהוא בחברה טובה סך הכל (אחרי הכל מקובל לחשוב שאלברט איינשטיין סבל מאותה הפרעה ממש) ולדעת שיש לכם היום הרבה דרכים לסייע לו!

אורח חיים מותאם לבעיות קשב וריכוז

יש הורים שמוכנים להישבע שעבור ילדיהם טיפול הומאופתי כזה או אחר עשה שינוי ענקי. אחרים מספרים נפלאות על הדיקור הסיני.

גם שיטת הביופידבק, שמיועדת לגילאי 8 ומעלה, זוכה לביקורות טובות. כל זה אינו מהווה חלופה, כמובן, להתייעצות וליווי על ידי רופא המשפחה.

במאמר זה נסקור מה ניתן לעשות מבחינת שינוי אורח החיים בבית, שאולי יכול להקל.

הקפדה על פעילות גופנית

מלבד היתרונות הבריאותיים הרבים שיש לפעילות גופנית עבור ילדים ומבוגרים כאחד, מחקרים רבים הוכיחו את יעילותה גם בשיפור ביצועי הילדים בבית הספר.[1]

במחקר[2] שבוצע ב-2012 נמצא כי פעילות גופנית עשויה לסייע בהפחתת הסימפטומים של הפרעות קשב וריכוז.

במחקר נטען כי ילדים ובני נוער שאובחנו ב-ADHD עלולים לסבול מהישגים נמוכים בלימודים, בעבודה ומבעיות חברתיות גם בבגרותם. זאת על אף הטיפול התרופתי.

לפי כותבי המחקר, פעילות גופנית נמצאה כמסייעת בהפחתת מתח, חרדה, דיכאון, אימפולסיביות ושלל התנהגויות המסווגות כשליליות. כל אלה במקביל לשיפור תפקודים קוגניטיביים כגון זיכרון ויכולת ניהול משימות.

החוקרים מצאו כי בעת פעילות גופנית מופרשים בצורה מוגברת חומרים במוח שחסרים באופן טבעי אצל הלוקים בהפרעות קשב וריכוז.

הפעילות הגופנית, לדבריהם, מאפשרת יצירה של מסלולים חדשים במוח ומציידת את הסובלים מהפרעות קשב וריכוז בכלים יישומיים שתורמים לשיפור התפקוד שלהם, ללא תלות בגורמים וטיפולים נוספים.

פעילות ספורטיבית יכולה לסייע

פעילות ספורטיבית יכולה לסייע

תזונה מותאמת לקשב וריכוז

כולנו רוצים שילדינו יאכלו בריא וטוב, ושלא יחסרו להם ויטמינים שחשובים כל כך להתפתחותם.

בהקשר של הפרעות קשב וריכוז, במחקר ענק שבוצע בקוריאה[3], נמצא כי ילדים שהתזונה שלהם הייתה מאוזנת ובריאה, נטו פחות להפרעות קשב וריכוז, מאשר ילדים שהתזונה שלהם הייתה מבוססת על מזונות עתירי מלח, שמן וסוכר.

הביקורת על מחקר זה, כמו גם על נוספים שבוצעו בנושא, טוענת כי לא ברור מה הוביל למה – התזונה להפרעות הקשב, או הפרעות הקשב לתזונה הקלוקלת. בין כה וכה, כדאי לעשות מאמץ ולשפר את התזונה ככל שניתן.

יחד עם זאת, אחד הרכיבים התזונתיים שהוכחו מחקרית כיעילים עבור ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז הן חומצות שומן מסוג אומגה 3.

חומצות שומן אלו נמצאות במידה כזו או אחרת בדגים (למרבה הצער, כיום רוב הדגים שאנו אוכלים אינם עשירים באומגה 3), בזרעי צ'יה ובפשתן וגם במזונות שנכתב עליהם כי הם מועשרים באומגה 3.

על פי מחקרים, נטילת תוסף של אומגה 3 באופן קבוע יכולה לסייע להפחית סימפטומים של הפרעות קשב וריכוז בילדים. סקירת מחקרים קליניים[4] שפורסמה ב-2015 סיכמה כי:

אז שווה לנסות ולהוסיף אומגה 3? לדעתנו, זה לא יכול להזיק.

אפשר למהול תוסף אומגה 3 נוזלי בכוס מים או מיץ טבעי ולשתות לרוויה

אפשר למהול תוסף אומגה 3 נוזלי בכוס מים או מיץ טבעי ולשתות לרוויה

אומגה 3 כתוסף תזונה

אם החלטתם להוסיף אומגה 3 כתוסף תזונה לילדכם, מומלץ לבחור בתוסף תזונה בטכנולוגיה ליפוזומלית. זוהי טכנולוגיה מתקדמת שמאפשרת ספיגה מקסימלית של האומגה 3 בגוף.

תוסף  אומגה 3 ליפוזומלית של אקוסאפ מגיע בצורה נוזלית, ולכן מתאים במיוחד לילדים, שעשויים להתקשות בנטילת קפסולות. ניתן אף למהול אותו במים או במיץ טבעי ולשתות לרוויה.

בנוסף, האומגה 3 של אקוסאפ מופקת מאצת ים מיקרוסקופית הגדלה בבריכות ייעודיות. לכן היא נקייה מרעלים וממתכות כבדות.

כמו כן, היא מתאימה גם לצמחונים ולטבעונים ואינה מכילה סוכר או ממתיקים מלאכותיים.

 

*
למען הסר ספק, התוכן במאמר זה הוא בעל אופי של סקירה כללית בלבד, והמידע בו אינו התוויתי, הוא לא מהווה המלצה רפואית מוסמכת והוא לא מיועד להנחות את הציבור או לשמש לגביו כהמלצה, הוראה או עצה לשימוש, לשינוי או להורדה של תרופה כלשהי, ואין בו תחליף לייעוץ רפואי פרטני או אחר. נשים בהיריון, מניקות, ילדים ואנשים הנוטלים תרופות מרשם – יש להיוועץ ברופא לפני השימוש בתוספי תזונה.

רשימת אסמכתאות:

[1] Singh A, Uijtdewilligen L, et al. Physical activity and performance at school: a systematic review of the literature including a methodological quality assessment. Arch Pediatr Adolesc Med 2012;166:49-55

[2] Archer T, Kostrzewa RM. Physical exercise alleviates ADHD symptoms: regional deficits and development trajectory. Neurotox Res 2012;21:195-209.

[3] Park S., Cho S.-C., Hong Y.-C., Oh S.-Y., Kim J.-W., Shin M.-S. et al. Association between dietary behaviors and attention-deficit/hyperactivity disorder and learning disabilities in school-aged children. Psychiatry Res. 2012; 198: 468-476

[4] Gow RV, Hibbeln JR, Parletta N. Current evidence and future directions for research with omega-3 fatty acids and attention deficit hyperactivity disorder. Curr Opin Clin Nutr Metab Care. 2015;18(2):133–8. pmid:25581035

  1. *
  2. הפורטל לתזונה בריאה Eatwell אינו נושא באחריות כלשהי למוצר/שירות שניתן ע"י חברה או בעלי המקצוע המפורסמים באתר או בכלל.
    המאמר אינו מהווה תחליף לייעוץ פרטני עם איש מקצוע מוסמך מהתחום.
צרו קשר עם אקוסאפ – EcoSupp



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו