himalayaKrem_Fly
bari14_Fly

אוכל שעושה חשק

מאת: מיכל אברמוביץ
זמן קריאה: 3 דקות
לא צריך להיות גאון או רופא כולם יודעים שסקס מרגיש טוב, ועושה טוב למוח ולגוף. טוב לדעת שאנחנו יכולים לשדרג אותו באמצעות מה שאנחנו אוכלים. כדי להבין איך מתחילים לשדרג את חיי המין פנינו לנטלי גל (שוינקלשטיין), נטורופתית N.D המתמחה בטיפול בבעיות מיניות, חשק ותפקוד לנשים וגברים בעזרת צמחי מרפא ותזונה
Nadar_IN

סקס הוא בריא, נעים ונהדר, אבל שיגרת היום יום המלחיצה שלנו לפעמים דוחקת אותו הצידה. לפני שניגש לתזונה שתהפוך את חיי המין שלנו לטובים יותר, כדאי להבין למה בכלל כדאי לעצור את המירוץ המטורף ולהשקיע בסקס שלנו:

 

מי ידע שחומוס הוא מעורר תשוקה?

כדי לקבל טיפים לשדרוג טבעי של חיי המין באמצעות תזונה, ניגשתי לראיין את נטלי גל (שוינקלשטיין) היא נטורופתית N.D מתמחה בטיפול בבעיות מיניות, חשק ותפקוד לנשים וגברים בעזרת צמחי מרפא ותזונה.

"יש כל כך הרבה מזונות שיכולים לעזור וגם כאלו שיכולים לפגוע, וההיכרות איתם יכולה לשדרג את איכות החיים".

אז איזה מרכיב הכי מועיל לשיפור חיי הסקס?

חומצה אמינית ארגינין הוכחה במאות מחקרים כיעילה. היא מתאימה לנשים ולגברים ומזרימה דם גם לאיבר המין הגברי וגם לאיבר המין הנשי; אם זה לא מספיק היא מגבירה את החשק המיני. אגב, אני בעצמי עובדת על פיתוח פורמולה כזו"

איך אפשר לצרוך ארגינין?

"אפשר למצוא ארגינין גם בשלל מזונות:

קטניות: בשעועית מאש, בחומוס, בסויה הוא רב וגם האדממה שהיא הצורה הטובה ביותר לצרוך והכי פחות מעובדת של הסויה. בנוסף.

אגוזים – עדיף אגוזים לא קלויים עם הקליפה – קלפו את הקליפה בבית וכך תיהנו מהערכים הכי טובים

ספירולינה – כדאי לבחור אורגנית קפואה ולא מדוללת במים – כדי לקבל את הריכוז הכי טוב שלה, גם מבחינת הארגינין וגם מבחינת יתר הרכיבים. לסיום – שיבולת שועל, פירות יער ובכלל פירות אדומים.

מעדיפים לקבל את הארגינין במשקה? כדאי לשתוץ תה ירוק או לבן – שניהם טובים ומועילים. כדאי לעשות תה חזק כדי שתיהנו ממקסימום תועלת. בנוסף – יש תוסף כזה שאפשר לרכוש, הוא בטוח לשימוש ברמת 3 עד 6 גרם ליום".

 

זה מדהים שזה כזה זמין ולא צריך להשקיע ברכיבים אקזוטיים

"כן, הרבה מזונות מהצומח שהם לא מעובדים מכילים ארגינין"

 

יש עוד "חומרים טובים" חוץ מארגינין?

"כן, בהחלט. האבץ. הוא משפר את ייצור הזרע והטסטוסטרון. הוא זמין באגוזים שונים וגרעיני דלעת. אפשר גם לקחת כתוסף ולגברים בהחלט אפשר לעשות בדיקת דם"

קטניות

חומוס, שעועית ועוד מעוררי תשוקה – הקטניות. צילום: PEXELS

 

מה פוגע בתשוקה?

"מזונות שמשבשים את המאזן ההורמונלי בגוף, במיוחד חלב פרה. גם ההורמונים שמוזרקים לבשר מיובא וגם ההורמונים הטבעיים בגוף של החיות – ומגיעים אלינו דרך חלב ובשר, משבשים את המערך ההורמונלי בגוף".

מה דעתך על הפליאו?

"הפליאו יכול לגרום לטרשת עורקים. כולם יודעים עד כמה זרימת דם  – פחות טוב לדעתי. אני מאמינה בתזונה כמה שיותר צמחית. הסיבים, הויטמינים וכל הטוב שיש לאוכל הצמחי להציע עושה טוב למיניות שלנו".

יש אוכל בריא שיכול עדיין לפגוע בתפקוד?

"כל מזון לא מעובד לא יזיק. אולי הוא לא יעורר, אבל הוא בוודאי לא יזיק".

איך הגעת להתמקד בתזונה לשיפור המיניות?

"אני נטורופתית יותר מעשר שנים. עשיתי את זה בשקט בשקט, "על הדרך", בקליניקה שלי. הייתי צריכה להגיע לבשלות כדי להתחיל להתמקד בנושא הזה. אני זוכרת מהנעורים שלי שהתעניינתי במיניות ותמיד הייתי מייעצת לחברות על הנושא. עם מה שלמדתי בקליניקה הרחבתי בנושא מבחינה מקצועית והיום אני בשיא הבשלות מבחינת הבטחון שלי ולכן החלטתי לצאת בהצהרה שאני מטפלת ומדברת את זה – גם בנשים וגם בגברים".

תשוקה

לא תמיד קל לעורר תשוקה

 

זיקפה היא ממש לא הבעיה היחידה

מה דעתך על שוקולד, כדאי לתת אותו למי שאוהבים, הוא מועיל?

"יש בשוקולד PEA – חומר דמוי הורמון טבעי שנמצא בגוף שלנו; הוא מעורר ומכיל גם קפאין שמעודד זרימת דם. מדובר בבחירה טובה"

באיזה בעיות אנשים רוצים לטפל?

"לא רק זיקפה, אלא בחוסר יכולת ליהנות מיחסי המין עצמם. אצל נשים זה יותר חשק ויכולת להגיע לאורגזמה, כל מה שקשור לגיל המעבר שמוריד את החשק המיני אצל האישה ועלול לגרום ליובש וגינלי.

אצל גברים גם החשק וגם היכולת להגיע לזיקפה הם הבעיות המרכזיות"

כמה הבעיה נפוצה?

"על  פי כתב העת של איגוד הרפואה האמריקאי מעל 40% מהנשים ו-30% מהגברים סובלים מבעיות בתפקוד המיני"

 

האם יש צמח פלאי שיכול לשפר את המיניות שלנו?

 הרבה קבוצות פייסבוק המליצו על המאקה כצמח פלא

"הוא אפרודיזיאק שמתאים לנשים וגברים; מאזן הורמונלית ויכול להועיל. אפשר להוסיף לשייקים ודייסות. שימו לב לבחור במאקה אורגני ונא –RAW  במינון של לפחות כף ביום"

יש לך המלצות שאנשים יכולים ליישם בבית?

"יש במחבתות ובסירים שלנו כימיקל שנקרא PFOA – הוא מגיע מהציפוי נגד הידבקות והוא מקושר במחקרים לתפקוד מיני ירוד. חשוב לבחור בסירים בלי הכימיקל הזה

בשביל האווירה: גם וניל אמיתי וטבעי – הוא לא מעורר תשוקה או מייצר פעילות הורמונלית אבל הוא מרגיע מאוד ומכניס לאווירה, לא פלא שהוא נפוץ בנרות ותמציות ריח. תמצית וניל טבעית בדיפיוזר, שמן עיסוי עם וניל טבעי או קינוח בריא עם כמות גדולה של וניל יכולים לשדרג את הערב שלכם"

 

מה הדבר הכי חשוב לשיפור המיניות?

"לאכול תזונה מגוונת עם הרבה מזון מהצומח. חלבון מהחי יזיק. גם אורח חיים בריא ופעילות גופנית תורמים למצב וחשוב לשמור על מצב בריאותנו הכללי".

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו