Nadar_Fly
Nadar_Fly

חרדה (Anxiety)

מאת: ד"ר ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (N.D) האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי
זמן קריאה: 2 דקות
המלצות לתזונה נכונה בנושא חרדה, מזונות מומלצים וכאלה שכדאי להימנע.
himalayaKrem_IN

יש מאכלים שיכולים לגרום לחרדה ויש כאלה המשככים חרדות. אם נפלתם קורבן למתח נפשי ממושך או תדיר, תזונה טובה יכולה להקל עליכם ולעיתים אף להפיג לחלוטין את התסמינים שאתם חווים.

מזונות מומלצים


תזונה המסייעת להפגת חרדה מתחילה בבסיס איתן של רכיבים תזונתיים. תכננו ארוחות מזינות המכילות מזונות בסיסיים ונקיים. כדי לשמור על רמה יציבה של סוכר בדם, אכלו ארוחות קטנות יותר במהלך היום כולו במקום 3 ארוחות גדולות.

פחמימות מורכבות מכילות סרוטונין, נוירוטרנסמיטר שיש לו השפעה מרגיעה על המוח. אכלו דגנים מלאים, כמו אורז מלא או שיבולת שועל בכל ארוחה.

ודאו שאתם צורכים כמות מספקת של ויטמינים מקבוצה B על ידי הגדלת כמות שמרי הבירה, האורז המלא והירקות העליים בתזונה שלכם.

אם אתם סובלים מבעיות במעיים, מזונות עתירי סיבים יסייעו לפעולה סדירה של המעיים. דגנים מלאים וירקות שהוצעו קודם, מהווים מקור מצוין לסיבים. להצעות נוספות, עיינו בערך המתאים המתייחס לבעיה המיוחדת שלכם.

סידן ומגנזיום מרגיעים את הגוף. מקורות טובים למינרלים אלה הם אצות ים, ירקות עליים (למעט תרד), פולי סויה, אגוזים, מולסה, דג הסלמון (אלתית), צדפות, סרדינים (עם העצמות), ברוקולי ויוגורט לא ממותק המכיל "חיידקים טובים".

מזונות שיש להימנע מהם


קפאין ואלכוהול גורמים לחרדה או לתסמינים של חרדה. גמלו את עצמכם מתה שחור, מקפה ומאלכוהול. גם אם נדמה לכם שהם מרגיעים אתכם בעתות לחץ, בסופו של דבר חומרים אלה מטילים עומס נוסף על המערכת.

סוכרים מעובדים הם אויב נוסף של אנשים חרדים. פירות שלמים ומזונות המתוקים מטבעם טובים כאשר אנו צורכים אותם בצורה מתונה, אולם ממתקים, עוגות, עוגיות, מוצרים העשויים מקמח מעובד ומשקאות קלים, גורמים לרמת הסוכר בדם לזנק פלאים ולאחר מכן לצנוח בצורה פתאומית.

רמות נמוכות של סוכר בדם גורמות לעצבנות, למתח ולדיכאון.

תגובת הגוף לאלרגיות למזון יכולה להתבטא ברעידות, ביובש בפה, בפעימות לב חזקות, בבעיות במעיים ובתסמינים אחרים הדומים לתסמיני חרדה. למידע נוסף, עיינו בערך אלרגיה ורגישות למזון ונקטו בדיאטת האלימינציה המתוארת שם כדי לזהות את המזונות הבעייתיים.

אם אתם סובלים מחרדה, סביר שקיים אצלכם חסר בוויטמינים מקבוצה B. מאחר שקמח לבן ומזון מעובד מדלדלים את מאגרי הוויטמינים הללו בגוף, הימנעו מאכילתם.

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו