In2024_Fly
PassoverFocus_Fly

תרכיז מיצי פירות

מאת: ד"ר ג'וזף מרקולה וד"ר קנדרה דגן פירסל מתוך הספר הונאה מתוקה בהוצאת פוקוס
זמן קריאה: < 1 דקה
תרכיזים של מיצי פירות משמשים בדרך כלל ממתיק עיקרי במוצרים טבעיים או אורגנים; לכן ניתן לחשוב כי זהו מוצר בריא, בהיותו נטול סוכר. אלא שתרכיז מיצי פירות הוא סוג של סוכר פשוט הגורם לאותן בעיות שגורם לגוף סוכר רגיל.

צילום: pixabay

In2024_Article

מחקרים רבים מתעדים את השפעותיו המזיקות של תרכיז מיצי הפירות על חילוף החומרים אצל תינוקות ואצל פעוטות, ורופאי הילדים נקראים להזהיר אמהות מפני האכלת ילדיהן בכמויות גדולות של מיצים נטולי כימיקלים אלה.

בנוסף, תרכיז מיצי פירות, בהשוואה לפרי השלם, מאבד ערכים תזונתיים רבים וכן את הסיבים הקיימים בדרך כלל בפרי הלא מעובד. חלק ממרכיבים אלה מפחיתים את ההשפעות השליליות של הסוכר על הגוף, והסיבים שבפירות מאיטים את ספיגת הסוכרים ממערכת העיכול אל זרם הדם. כמו כן, תרכיזים עוברים פיסטור שהורס חומרים פיטו-תזונתיים מועילים הנמצאים בפרי הטרי.

אין על פני כדור הארץ מקום בו מגדלים תרכיז מיצי פירות או תרכיז פרוקטוז על צמח או על שיח. מוצרים מעובדים ביותר אלה הם תוצר הטכנולוגיה המודרנית; גוף האדם אינו מתוכנן לצרוך אותם. פירות, לעומת זאת, קיימים מאז התקופות הקדומות. למרות שצורותיהם המבויתות שאותן אנו צורכים היום מכילות יותר סוכר משהם הכילו בעבר, פירות הם עדיין תחליף טוב יותר לסוכר פרוקטוז מבודד או לתרכיז מיצי פירות.

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו