Thymoquin_Fly
bari14_Fly

ניקוי רעלים- אמת או בדיה?

מאת: אפרת נבון כהן, נטורופתית
זמן קריאה: 3 דקות
בגופינו קיימות מערכות חכמות היודעות לנקות את הרעלים מהכבד ומהגוף. אפרת נבון כהן סוקרת את רעלי הגוף הקיימים בסביבה, ועושה לנו סדר במגוון הגישות לניקוי גוף המוצעות כיום בשוק.
Nadar_IN

ניקוי רעלים או דה- טוקסיפיקציה, הפך לטיפול פופולארי מאד בשנים האחרונות. יש המתנגדים לתהליכי ניקוי, יש המקפידים לבצע ניקוי פעמיים בשנה והרבה אינם מודעים למהות התהליך המופלא הזה. בכתבה הבאה, "נעשה סדר" במושג הזה שנקרא "דה-טוקסיפיקציה" ואתם כבר תחליטו אם אתם בעד או נגד.

 
בגוף שלנו קיימות מערכות חכמות היודעות לנקות את הרעלים מהכבד ומהגוף. במהלך השנים והקדמה, גורמי הרעלים הסביבתיים התרבו ונעשו אגרסיביים מדי, כך שהגוף לא עומד בעומס הרעלים שהוא צובר והמערכות המנקות שלו לא מצליחות לנקות ולנקז ממנו את הרעלים.

גורמי הרעלים העיקריים:

 

המזון (קפאין, ממתיקים מלאכותיים, חומרי הדברה, שמנים מוקשים, חומרי טעם וריח, חומרים משמרים ועוד)

 

הרעלים הללו מצטברים במעיים, במערכת השתן, במערכת הנשימה, במערכת המין הנשית, בדרכי הלימפה ובמערכת העצבים וגורמים לבריאות לקויה. כל אדם יושפע בצורה אחרת. עומס הרעלים עלולים לגרום לעצירות, גזים, קנדידה, השמנה, אלרגיות, דלקות חוזרות ונשנות, פצעים בגוף, כולסטרול גבוה, יתר לחץ דם, סוכרת, מיגרנות, כאבי ראש, עייפות, חוסר אנרגיה, עצבנות ואפילו סרטן! הסרטן הוא מצב קיצוני של עומס רעלים.

אנשים שמקפידים על תזונה נכונה, צריכים לבצע תהליך של ניקוי רעלים פעם בשנה, כי עדיים הם חיים באוויר לא נקי, עדיין הם חווים מצבי סטרס ולכן הם אינם נקיים מהרעלים. אנשים שכבר סובלים מתסמינים שונים צריכים לבצע ניקוי כזה לפחות פעמיים בשנה. בתהליך הניקוי הגוף מקבל כוחות להבריא את עצמו ולכן קל יותר לטפל במחלה שהתפתחה בגוף.

במו עיניי ראיתי תופעות מדהימות שהתחוללו בגוף מטופליי אשר עברו את הניקוי- מטופל שהגיע לניקוי על מנת לטפל ביתר כולסטרול יצא מהניקוי ללא עודף כולסטרול ואף נפטר מהנחירות שהפריעו את שנת אשתו (היא צלצלה אלי להודות לי אישית על כך…). מטופלת עם עצירות כרונית וחוסר אנרגיה שלאחר הניקוי חוותה סוף סוף יציאות יומיומיות והאנרגיה שבה אליה במלוא המרץ! ואני נדהמת כל פעם מחדש מהאפקט שהניקוי עושה בגוף. הניקוי מתבצע גם במערכת העצבים ולכן המטופלים מרגישים רגועים יותר ובכלל ההרגשה הכללית טובה יותר- הן בגוף והן בנפש.

גישות לניקוי גוף

ישנן מספר גישות לניקוי גוף. פעם היה מקובל לצום לגמרי במשך מספר ימים אך היום ידוע שהגוף חייב לקבל נוטריאנטים מהמזון על מנת להתנקות טוב יותר, שכן בחסר של מינרלים מסוימים הגוף לא יצליח לנקות את עצמו ואף עלולים להיווצר רעלים שונים. לדוגמה- אם חסר לגוף אבץ, הגוף יפצה את עצמו בשימוש יתר בקדמיום- אשר נוטה להצטבר בכליות ובין השאר לגרום לנוירופאתיה פריפריאלית.

גישה נוספת של ניקוי גוף היא שתיית מיצי ירקות ופירות אשר מזריקים לגוף כמויות גדולות של אנזימים המשתתפים העיקריים בתהליכי הניקוי בגוף.

גישה נוספת היא ה"מונודיאט"- אכילת סוג אחד של מזון, כך שהגוף יתרגל לעכל אותו במהירות וביעילות ויתפנה לנקות את עצמו.

הגישה שאני לרוב משתמשת בה היא שיטת הניקוי לפי אן ויגמור וברנרד ג'נסן– ובה אוכלים מאכלים המבוססים על ירקות ומעט פירות בצורות הכנה שונות. בנוסף נעשה שימוש בצמחי מרפא ותוספים שונים המנקזים את הרעלים ממערכות הגוף השונות. זו שיטה שאני עובדת איתה כבר 8 שנים והאפקט שלה מדהים.

בכל אופן, לכל אדם צריך להתאים את הניקוי שהכי יועיל לו, לפי הפרופיל הרפואי שלו ולכן, כדאי תמיד להתייעץ עם איש מקצוע לפני תחילת ניקוי הגוף.

שטיפת מעיים (קולון הידרותרפי)



חשוב לציין שניקוי גוף הוא תהליך הכולל מספר פעולות, ואין להסתפק רק בשטיפת מעיים (קולון הידרותרפי) או בשתיית צמחי מרפא מנקים וכדומה. יש לתקוף את הרעלים מכמה זוויות על מנת לנקות היטב את הגוף כולו ועל מנת לא ליצור עומס על הכבד שדרכו מתפנים הרעלים ועל כן יש לתמוך בו במהלך הניקוי.

לכן, אלה המתנגדים לתהליכי הניקוי הם אלה אשר חוו ניקוי שכולל רק שטיפת מעיים וכך יוצאת הפסולת הרגילה מהמעי ואין ניקוי עמוק. שטיפת מעיים חייבת להיעשות רק לאחר מספר ימים של ניקוי תזונתי ואז יצאו הרעלים הדבוקים לרירית המעי אשר חוסמים את פעולתו הטבעית – רעלים אלה נראים כשרשראות (ראו תמונות מצורפת וסליחה על הגועל). יש לציין שלא כל אדם כשיר לעבור ניקוי גוף, כיוון שיש מצבים בהם מצבו הגופני של האדם לא יעמוד בניקוי והתהליך עלול להזיק לו. גם נשים בהריון ונשים מניקות לא יכולות להתנקות כי הרעלים יתנקזו גם דרך השליה, לעובר או דרך ההנקה לתינוק.

בימים הראשונים של הניקוי יהיו תופעות של יציאת הרעלים אשר אצל כל אחד נחוות בצורה אחרת. לרוב יש תופעות של סחרחורות ועייפות. ייתכנו גם בחילות או שלשולים – וזה במקרים של עומס רעלים קיצוני. מהיום השלישי- רביעי התופעות הללו עוברות וההרגשה משתפרת פלאים. אל תשכחו שהרעלים צריכים לצאת באופן כלשהו ולכן התופעות האלה מבורכות כי הן מעידות על הצלחתו של הגוף לנקות את עצמו. בסוף הניקוי הגוף והנפש יודו לכם על החלטתכם למגר ממנו מחוללי מחלה רעילים ועל שהענקתם לו את ההזדמנות לבריאות שלמה.

אז מדוע לחכות? מהרו להתנקות!

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. יהודית

    טופלתי על ידי אפרת ועברתי אצלה את תהליך הניקוי. אין לתאר את האנרגיות הגופניות והנפשיות שהתהליך הזה נתן לי. יצאתי מהניקוי אדם חדש, בריא, ושמח יותר. ממליצה לכל אדם שאכפת לו מבריאותו.