bari14_Fly
bari14_Fly

שינוי תזונתי משנה חיים - הדרך של אסנת מבעיית מעי רגיז ליועצת בריאות

"השינוי הפיזי והיכולת להיות בהקשבה, חידד והרחיב אצלי את היכולת להיות קשובה יותר גם פנימה, לרצונות, כמיהות וצרכים נוספים שלי כמו גם לפיתוח סובלנות לדרך ולהכלה אישית של קשיים ונפילות"
bari14_In

אנחנו מכירים את אסנת זילברמן כמטפלת קלינית רגשית ויועצת בריאות, כשהיא סיפרה לנו על העבר שלה, היינו מופתעים וגם קיבלנו השראה. אסנת בת 43 והיא עברה מסע מרתק.

 

מה דחף אותך לבצע את השינוי?

איכות חיים ירודה בשילוב סימפטומים יומיומיים: נפיחות בבטן, כאבים בבטן התחתונה, מערבולות ותחושת עייפות תמידית. אבחנה רפואית של מעי רגיז לאחר שנה וחצי של בדיקות, ללא טיפול מותאם או שיפור באיכות החיים שלי. הבנתי שעלי לקחת את האחריות על בריאותי בידיים מתוך רצון להרגיש טוב, לחוות איכות חיים ולחזור ולהיות ויטלית ואנרגטית.

 

באיזו גישה תזונתית בחרת ומדוע?

גישת תזונה טבעית, ניקוי קמחים לבנים וסוכרים לאור אבחנת רגישויות למזון של: חיטה, לקטוז וסוכר, למשך כ 4 שנים הייתי טבעונית לגמרי, רמת האנרגיה עלתה פלאים והמשקל נשר!  לאורך זמן, ומתוך הקשבה לגוף הבנתי כי לא נכון לי להמשיך בטבעונות והיום אני צמחונית, משלבת שיקים וסלט יומי גדול ומגוון +ארוחה חמה אחת ביום, מקפידה על 3 ארוחות מסודרות ללא נשנושים. במהות, אני מקפידה על תזונה טבעית ובלי מזון מעובד ומקפידה להקשיב גם לחשקים שעולים וליהנות מהם.

 

איך זה השפיע על החיים שלך? כמה היה קשה או קל ליישם אותה?

השינוי התזונתי השפיע בכמה מישורים:

מרגע הורדת המזונות אליהם הייתי רגישה יחד עם טיפול מותאם לחיידק הלאובקטר פילוי הסימפטומים הגופניים נעלמו, המשקל נשר ורמת האנרגיה השתפרה פלאים.

 

עולם התזונה הפך להיות מרתק ומלא התנסויות עבורי והתחלתי להעביר סדנאות מתוקים בריאים, העמקתי בלימודי רפואה תזונתית וכיום אני משלבת הרצאות בתחום, ייעוציים בקליניקה ועבודה על קידום תחום הבריאות והתזונה במשרד הבריאות עם אוכלוסיית בריאות הנפש.

תחילת הדרך לשינוי הייתה רצופה תסכולים והרבה קשיים רגשיים לעכל את השינוי וליישם אותו ביומיום. ולכן השינוי כלל בתוכו גם שינוי מנטלי והכלה רגשית לעצמי, לנקודות השבר כמו גם להצלחות וההבנה כי מדובר בתהליך מבוסס והדרגתי שיהיה לאורך זמן.

 

שקדים, זרעי חמניה, זרעי פתשן, זרעי צ'יה - כולם סופרפודס מומלצים

אסנת ממליצה על שקדים; צילום: Pixabay

 

תזונה טבעית – לכל אחד

עבור אילו אנשים התזונה שבחרת טובה?

תזונה טבעית מתאימה לכל אחד! מבלי לבחור בגישת תזונה כזו או אחרת הבסיס שלה עוסק באכילת מזון כמה שיותר קרוב לטבע וכמה שפחות מעובד. ירקות, עלים ירוקים, פירות, קטניות, שקדים ואגוזים ומעט מזון מהחי.

 

יש עוד שינויים בתזונה שחשבת לבצע בעתיד?

אני מאמינה גדולה בהקשבה לגוף, כחלק מהשינוי שעשיתי התחלתי להיות קשובה יותר לגוף שלי, להבין מה מתאים עבורי ומה לא ולנוע עם תזונה מגוונות ושונה בתקופות שונות, מה שהחל כטבעונות עבר לצמחונות מתוך הקשבה לגוף ושימת לב לחסרים ולחשקים ובשילוב אינדיקציה של בדיקות דם ורמת האנרגיה.

השינוי הפיזי והיכולת להיות בהקשבה, חידד והרחיב אצלי את היכולת להיות קשובה יותר גם פנימה, לרצונות, כמיהות וצרכים נוספים שלי כמו גם לפיתוח סובלנות לדרך ולהכלה אישית של קשיים ונפילות. כך שאני רואה את השינוי התזונתי כמצב שהרחיב את היכולת הרגשית שלי ואת יכולת ההתמודדות בכלל.

 

מעניין אותך לקרוא על עוד שינויים תזונתיים?

שינוי תזונתי משנה חיים – המסע של עדי

מהי הכמות הנכונה לאכול?

 

הדרך של אסנת לתזונה בריאה – "להתחיל בקטן"

 

מה הטיפ שלך למי שרוצה להתחיל בשינוי ולא יודע איך?

להתחיל בקטן ולהתמיד.

הרבה פעמים כשאנחנו מבקשים שינוי ננסה לעשות אותו בגדול ועם כל האנרגיה, במצב הזה נתעייף ונחוש מתוסכלים מאד מהר . ולכן ההמלצה שלי היא לרשום לעצמנו דבר או שניים שחשובים לנו והיינו רוצים להתחיל מהם ופשוט להתמיד!  עד שאותו שינוי קטן יהפוך לחלק  ממשי מאתנו

אני מאמינה גדולה בשינויים קטנים והדרגתיים, כאלו שהנפש שלנו יכולה לעכל להטמיע ולקבל כחלק מאתנו

מעבר לזה, אני מאמינה גם בגישת המותר והאפשר- גישה שמרחיבה את הנפש, מאפשרת תחושה של נשימה ופחות מכווצת ומצמצמת. אני בטוחה שכשנגיע לשינוי תזונתי ממקום כזה נוכל להכיל אותו בהנאה ולהפחית מתחושת ההחמצה.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו