supherb_Fly
Laisha_Fly

שינוי בהרגלי האכילה

מאת: קארונה ירון
זמן קריאה: 2 דקות
היתה זאת הרצאה מאלפת על עשיית שינויים בחיים שמתאימה לכל תחום שהוא. יובל עילם הוא מאמן לשינוי תודעה שגיבש תפיסה לגבי שינויים בהרגלי האכילה
PassoverFocus_IN

היתה זאת הרצאה מאלפת על עשיית שינויים בחיים שמתאימה לכל תחום שהוא. יובל עילם הוא מאמן לשינוי תודעה, והקים בית ספר שמכין נוער לצבא ולחיים. הוא חש שמערכת החינוך הממלכתית לא מלמדת את הילדים כלים לקיימות, לבריאות, להצבת מטרות והשגתן, בדרך שיש בה גם כשלונות וגם הצלחות. כמו כן הוא מרגיש שמערכת החינוך לא מקנה לנוער בטחון בעוצמתם הפנימית, ולמעשה גם כשהוא מבקש ממבוגרים לספר על הדברים הטובים בהם, הם מתקשים.

יובל עילם מלמד שאם אנחנו רוצים להשיג תוצאות עלינו לנקוט בגישה ועשייה: לקבל החלטה ומחויבות מלאה לשינוי, לפעול להגשמתו כולל הנפילות שבדרך והחזרה מהן, לזהות אמונות פנימיות שכובלות אותנו ולא מאפשרות את השינוי, נחישות  והשקעה במטרה.

יובל פיתח מודל להצבת מטרות:

1) דע את עצמך, על הדברים הטובים בך ועל האמונות המגבילות אותך.
2) הצב מטרה מאתגרת, מדויקת בהגדרתה ולא רחבה ומעורפלת.
3) שים לב שהמטרה שהצבת לעצמך היא ריאלית.
4) בנה למטרה תוכנית התקדמות ריאלית הבנויה משלבים, והגשם את מטרות הביניים שבדרך.
5) יידע את סביבתך על מטרתך ובקש את תמיכתה, בקש מסביבתך להזכיר לך את מטרתך, ולחפש עבורך דברים שאתה צריך.
6) צור סביבה פיזית שתומכת בהשגת מטרתך ושים לנגד עינייך משפטים או תמונות שימחישו את השגת המטרה.
7) הקף עצמך בתמיכה אנושית בזמן הנפילות, אנשים שיקבלו אותך בנפילתך ויעודדו אותך להמשיך הלאה.

יובל עילם הקרין סרטון על אימון של נוער שרוצה להגיע לסיירות מובחרות, והראה לנו שהצלחה היא שילוב של ראש שמתכנן את הדרך להשגת המטרה, עם לב מתלהב שממלא את כל הגוף בנחישות. הוא מזהיר אותנו מפני גישות מלחיצות של "אני חייב" וממליץ על גישות רכות של "אני בוחר" ו"אני רוצה".

יובל עילם מחבר את האימון לשינוי אל כל מי שרוצה לשנות הרגלי אכילה, לרדת במשקל ולהבריא ממחלות דרך העובדה, ש88% מהגורמים למחלות הם התנהגותיים וסביבתיים, כלומר בריאותנו, משקלנו ואורח חיינו הם בידינו, עלינו לבחור בשינוי, להציב לנו מטרה ולעבוד לפי המודל שאותו הוא פיתח.

עצות חשובות שיובל נותן לנו לסיום הן:

1) תודעת אויב: דברים שלא עושים לי טוב ועליי להרחיק אותם ממני
2) הגדרתו של אינשטיין לאי שפיות: חזרה על אותה פעולה בבקשה להשיג תוצאה אחרת. יובל מדגיש בפנינו את הצורך בגמישות כדי להמשיך ולשנות גישה ועשייה כשהתוצאה לא מושגת.
3) עידוד עצמי ופרגון: יש לקום כל בוקר ולהודות על 5 דברים בחיי.
4) בלי לסבול! בחיוך!

ההרצאה של יובל גרמה לי לצאת מההסתכלות המקובעת שלי על חיי כ"חיים בריאים" ולבחון מחדש את השינויים שאני רוצה להביא אל תוך חיי, הרגשתי שקיבלתי כלים מסודרים ויעילים להגשים את השינויים.

יובל עילם בכנס אוכלים בריא 6 (צילום: ארטישוק מולטמדיה)

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו