Laisha_Fly
supherb_Fly

בישול בריא עם ציונה מלמן

מאת: יעל צדוק, צוות פורטל Eatwell
זמן קריאה: 2 דקות
יעל צדוק התארחה בסדנת בישול בריא של ציונה מלמן, למדה להכין מנות נפלאות, ביניהם שייק ירוק, מרק 'חי', פטה פקאנים ועוד, ולמדה רבות על עקרונות התזונה הבריאה ודרכים לבשל אוכל בריא שיהיה טעים וקל להכנה.
supherb_IN

כבר מזמן החלטתי שאני רוצה לאכול בריא יותר. איכשהו, תמיד פעמה בי התשוקה לדעת וללמוד מהי תזונה בריאה. אלא שככל שנכנסתי לעובי הקורה, כך חשתי מבולבלת יותר ויותר מן המסרים השונים ששמעתי לגבי מה בריא ומה לא.

פרוסת לחם קל עם גבינה רזה זה בריא? אבל אומרים שמוצרי חלב זה לא בריא…, אז אולי דייסת חלב סויה עם קוואקר? אבל אומרים שגם חלב סויה לא ממש בריא… אז אולי חביתה עם סלט? או סלט פירות?… הרגשתי די מיואשת מחוסר היכולת שלי להבין מה בריא באמת. ואולי אין אמת אחת נכונה? מומחה אחד אומר כך, והשני אומר ההיפך – לך תדע!

אבל השאלה שיותר הטרידה אותי היא מה אני יכולה להכין או לבשל עם אותם מזונות שאני מאמינה שהם בריאים. אף פעם לא הייתי בשלנית, ואחרי שהורדתי את כל המרכיבים ה'עסיסיים', עם מה כבר נשארתי? איך אפשר להכין משהו טעים שמתבסס על ירקות, פירות, אצות, אגוזים, גרעינים ופירות יבשים (אורגניים!) בלבד?!…

בכנס 'אוכלים בריא' פגשתי בציונה מלמן, מנחה לתזונה ואורח חיים בריא. טעימה קטנה מ 'פטה אגוזי הפקאן וירקות' המעולה שלה הספיקה.
כעבור שבוע מצאתי את עצמי בסדנא של ציונה שהתקיימה בהרצליה פיתוח, יחד עם קבוצה של עוד 15 איש. פתחנו את הסדנא עם תרגיל של דמיון מודרך שהטעין אותנו באנרגיות חיוביות! ואחרי סבב היכרות קצר כבר החלה מתפשטת דינאמיקה של אינטימיות קבוצתית חביבה שכזו.

ציונה מלמן בהדגמת בישול בחנות "אופק חדש"

בקלילות ובהמון אהבה, הדגימה לנו ציונה את המתכונים הנפלאים שלה, כשהכל מלווה בהסברים של מה בריא וכיצד יש לאכול אותו. פתחנו את הבוקר עם שייק ירוק טעים ומתוק שנתן לנו בוסט של אנרגיה, לאחר מכן עברנו למרק 'חי' – שנעשה בבלנדר בלבד עם ירקות חיים. אחר כך למדנו איך מכינים את פטה הפקאנים המעולה שלה, ולאחר מכן הכנו איתו סושי. קינחנו בקרם קשיו מעלף על מצע של אגסים. מה אני אגיד לכם… היה כיף!

כולנו ליקקנו את האצבעות. זה היה טעים מעל ומעבר למה שציפינו. מי היה מאמין שאפשר להכין כאלה מעדנים מירקות, פירות, אצות, אגוזים, גרעינים ופירות יבשים בלבד!

השייק הירוק הוא היום חלק בלתי נפרד מהבוקר שלי, ואפילו הקטנה שלי החלה מראה סימני התעניינות… סוף סוף אני יודעת להכין קינואה טעימה שכולנו נהנים לאכול ממנה, אבל הלהיט הגדול הוא חלב האגוזים שאני מכינה לקטנה ששותה אותו בהנאה רבה. היום אני כבר מרגישה מספיק בטוחה להעיז ולנסות לגוון כל הזמן את המתכונים עם רעיונות משלי, והשמים הם הגבול…

ציונה לימדה אותי להכין מטעמים שכל המשפחה אוהבת, מהמרכיבים הבריאים והפשוטים ביותר שהטבע נתן לנו. אז מי אמר שאוכל בריא לא יכול להיות טעים?!

היום אני סבורה שהסדנה המעצימה הזו היא מתנה לכל אדם שרוצה לאכול בריא יותר, כי מעבר למתכונים הבריאים והטעימים שמקבלים בה, זו הזדמנות מרתקת לשמוע וללמוד על המזון המתועש והמעובד שכולנו צורכים בחיי היומיום ואיך הוא משפיע על הגוף שלנו, ובייחוד על המזונות שרובנו בטוחים שהם בריאים.

בזכות הסדנא גם רכשתי מודעות לכל מה שאני והמשפחה שלי נחשפים אליו, וגיליתי שגם ספונג'ה או מקלחת אפשר לעשות בדרך בריאה יותר… היום כשאני עושה קניות אני הרבה יותר מודעת למה שהמוצרים מכילים ומה כדאי לי לקנות, והכי חשוב – נפתח לי התיאבון ללמוד עוד.

 

למידע אודות סדנאות בישול בריא של ציונה 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו